שלושה ימים לאחר חשיפת ynet, על התעניינותו של איש עסקים ברכישת הפועל ת"א, נודע היום (ראשון) כי מדובר באדמונד ספרא.
ספרא הוא המייסד והנשיא של חברת ההשקעות האמריקאית EMS Capital LP שיושבת בניו יורק. החברה עוסקת בהשקעות שונות ובנדל"ן. דייויד מינצברג ועורכי דינו התקשרו והודו לעו"ד רועי רוזן על חשיפת השם והביעו את רצונם להתקדם לשיחה משותפת עם אדמונד ספרא.
3 צפייה בגלריה
אדמונד ספרא ואישתו
אדמונד ספרא ואישתו
אדמונד ספרא ואישתו
(צילום: Patrick McMullan / Getty Images)
ספרא נשוי למריאל, בתו של המיליארדר הלבנוני-יהודי דייויד נחמד - אספן אמנות המתגורר במונאקו, אשר הונו מוערך ב-2.3 מיליארד דולר.
אדמונד הוא בנו של מואיז ספרא ז"ל, שנפטר ב-2014 והונו היה מוערך ב-2.2 מיליארד דולר. מואיז היה חבר בולט בקהילה היהודית בברזיל וב-2006 הוא מכר את אחזקותיו בבנק הברזילאי "בנקו ספרא". מלבד הבעלות על הבנק "בנקו ספרא", היו למואיז אחזקות בבנקים נוספים בבעלות המשפחה במדינות אחרות.
3 צפייה בגלריה
דיוויד מינצברג מייקל מינצברג
דיוויד מינצברג מייקל מינצברג
ימכור את הפועל ת"א? מינצברג
(צילום: עוז מועלם)
מוקדם יותר היום, פרקליטו של ספרא, עו"ד רועי רוזן, מסר: "הלקוח שלי, מר ספרא, הגיש באמצעותי הצעה מאוד ברורה, פשוטה ונדיבה לרכישת הבעלות במועדון הכדורגל הפועל ת"א. מר ספרא ישמח לקבל תשובה חיובית להצעתו, עד מחר. מובן כי מר ספרא יקבל בהבנה גם תשובה שלילית ובמקרה כאמור יאחל להפועל ת"א וקברניטיה רק טוב והצלחה מרובה. חג חירות שמח".

מינצברג: "רוצים להיות בהפועל ת"א הרבה מאוד שנים"

ראש קבוצת הניהול של הפועל ת"א, דייויד מינצברג התייחס להצעה בשיחה עם כלי התקשורת: "אני לא יודע כמה ההצעה רצינית. אנחנו רוצים להיות בהפועל ת"א הרבה מאוד שנים. המועדון נהדר, מראה שכל הדברים הרעים שאומרים על ישראל הוא לא נכון. אנחנו לא רוצים למכור את הקבוצה. אם מישהו ממשפחת ספרא רוצה לרכוש אותה או להשקיע בה, אשמח לדבר איתו".
3 צפייה בגלריה
צ'יבוטה
צ'יבוטה
הפועל ת"א עמוק בתחתית. צ'יבוטה
(צילום: עוז מועלם)
"אמרנו שאנחנו לא ננהל שיחות עד שנדע מי זה, ואז אמרנו לנו שזה מישהו ממשפחת ספרא - אבל לא אמרו לנו מי", המשיך מינצברג, "אם מישהו מהמשפחה רוצה להשקיע, אשמח לדבר איתו, אני חושב שזה מעולה. יש עוד אנשים שמתעניינים ברכישה, אצטרך לדבר גם איתם, זה עניין שלוקח זמן. כשעושים עסקים עם מישהו, עושים את זה בדרך הנכונה. זה לוקח זמן, אי אפשר לעשות את זה במהירות.
"התכנית שלי הייתה תמיד להמשיך במועדון הזה עם שותפים ומשקיעים - עד שיחזור לקדמת הבמה. בתקווה שלאחר מכן הרבה אנשים מהעולם ירצו לקנות את המועדון. אם יגיעו אנשים עכשיו, אשמח לדבר איתם. זו הייתה שנה קשה, לא ארים ידיים לעולם. לא ציפיתי להתמודד על ירידה, אבל אם נרד נהיה פה בשנה הבאה".
לצד מה שעשוי להפוך לאחת הבשורות החשובות בתולדות המועדון, ישנו חשש גדול בהפועל ת"א מירידת ליגה. אחרי ההפסד 4:2 למכבי פ"ת, שהיה המשחק התשיעי ללא ניצחון תחת יוסי אבוקסיס. מאז שהגיע המאמן, מאזנה של הקבוצה עומד על חמש נקודות מ-27 בלבד ושלושה שערים. היא מדורגת במקום ה-12 עם 27 נקודות, אחת יותר מאשדוד שמתחת לקו האדום.