לאורך השנים שמענו על לא מעט מקרים של ספורטאים שזכו לתהילת עולם, אך לאחר שכבה אור הזרקורים החלו להיתדרדר, כאשר חלקם הגיעו לתהומות ושפל של ממש. אחת מהן היא שאנטל ניוברי האוסטרלית, מדליסטית הזהב מאוסטרליה שלאחרונה הורשעה בגניבה מחנות בגדים מקומית.
תפיסתה והרשעתה של ניוברי בת ה-45, האלופה האולימפית בקפיצה למים מאולימפיאדת אתונה 2004, היא רק קצה המזלג בתהליך השקיעה שעברה. לפני חודש וחצי גזר עליה בית המשפט שמונה חודשים בכלא על תנאי לאחר שנתפסה נוהגת בשלילה. השופטת החליטה שלא לשלוח את ניוברי למאסר בשל העובדה שהיא מטפלת באחייניתה בת 18 החודשים.
2 צפייה בגלריה
הקופצת למים שאנטל ניוברי
הקופצת למים שאנטל ניוברי
שאנטל ניוברי עם הפודיום באתונה
(Getty Images)
הפעם היא נתפסה כשהיא יוצאת מסניף של רשת הלבשת הנשים האוסטרלית Woolworths עם סחורה בשווי 383 דולר אוסטרלים. עורכת דינה של ספורטאית העבר הסבירה לבית המשפט כי היא שקעה בדיכאון והחלה להשתמש בסמים, זאת לאחר שרשרת אירועים קשים שקרו בחייה, בראשם מותה של אמה. בנוסף, היא גם התגרשה מרוברט ניוברי, שגם הוא היה קופץ למים.

לא עבירה ראשונה

כאמור, הגניבה הייתה אחת ממספר עבירות שביצעה. ב-2014 ניוברי הודתה במספר עבירות הקשורות בסמים, אך לא הורשעה בשל הסכמתה להיכנס למכון גמילה. בריאיון לטלוויזיה האוסטרלית סיפרה כי החלה להשתמש בסמים בערך סביב הזמן שאמה הלכה לעולמה. "ניסיתי כמה דברים, אבל לא הייתי קוראת לעצמי נרקומנית", אמרה אז.
ניוברי סיפרה באותו ריאיון כי היא מתמודדת עם דיכאון כרוני ואף ניסתה להתאבד יותר מפעם אחת. עוד הודתה כי היא הגיע למצב שהיא על סף אובדן קורת גג. ב-2018 היא נעצרה לאחר שלא הגיעה פעמיים לבית המשפט לצורך דיונים בענייניה. ב-2021 נעצרה לאחר שנתפסה כשגנבה מחנויות כמו Woolworths ו-Target.
2 צפייה בגלריה
הקופצת למים לשעבר שאנטל ניוברי בבית המשפט
הקופצת למים לשעבר שאנטל ניוברי בבית המשפט
מתמודדת עם דיכאון כרוני. שאנטל ניוברי
(Getty Images)

ימי הזוהר

בתחילת שנות ה-2000 נגעה שאנטל ניוברי בגג העולם כשהפכה לקופצת למים האוסטרלית הראשונה שזוכה במדליית הזהב לאחר יותר מ-80 שנה. היאסיימה כסגנית אלופת העולם במונטריאול ב-2005, וזכתה בארד באליפות העולם בנערכה בפרת' לעיני קהל ביתי ב-1998. בנוסף, בחמש מדליות במשחקי חבר העמים הבריטי, מתוכן שתיים זהב.
ב-2004 נישאה שאנטל לרוברט ניוברי, שכאמור גם הוא היה קופץ למים והתחרה באולימפיאדות בסידני (2000) ואתונה (2004) במקביל לזוגתו. לשניים נולדו שני בנים, כאשר הראשון נולד ב-2002, מה שגרם לניוברי לקחת הפסקה של כמעט שנה מקפיצה. בנה השני נולד ב-2006, כשהייתה בת 29 - ולאחר מכן כבר לא חזרה להתחרות. החל מרגע פרישתה החלה אט אט להיתדרדר, עד כדי שימוש בסמים קשים כגון מטאמפינים ושש הרשעות בגניבה בסך הכל. האם גם הפעם השופטים ירחמו על האלופה האולימפית לשעבר?