באתר השייט האולימפי באנושימה אי אפשר לפספס את הגולש ההולנדי קיראן באדלו (26). זה לא רק המיקום הכמעט קבוע שלו בחזית צי הגולשים בים, אלא גם התסרוקת יוצאת הדופן שלו שתופסת את העין. לקראת המשחקים האולימפיים באדלו קיצר את רוב שערו ובמרכז השאיר פלומה בצורה של חץ המצביע קדימה, צבועה בכחול.
טוקיו 2020 ב-ynet: המתחם המיוחד
התספורת הייחודית של באדלו היא מחווה לדמותו של אנג, הגיבור של סדרת האנימציה הפופולרית "אווטאר – כישוף האוויר האחרון" (Avatar – The last airbender). "זו מחווה לשליט האוויר האחד והיחיד", הסביר באדלו באינסטגרם, "מכופף האוויר האחרון החי. אני מקווה שהרוח של הלוחם האדיר הזה תיתן לי את הכוח לגלוש טוב השבוע ולהשתמש ברוח לטובתי. יום אחד אני חולם להפוך לשליט הרוח בעצמי, להיות מכופף אוויר אמיתי".
4 צפייה בגלריה
קירן באדלו
קירן באדלו
קירן באדלו. רוצה להפוך לשליט הרוח
(צילום: גטי אימג'ס)
למרות שענף השייט אינו אחד מהנצפים והפופולריים ביותר באולימפיאדה, הפריזורה של באדלו הכתה גלים ברחבי הרשת. מעריצים רבים של הסדרה שיתפו בהתלהבות את תמונת התסרוקת של באדלו – וזיכו ענף שנמצא לרוב מתחת לרדאר בחשיפה עצומה ויוצאת דופן.
בכל הקשור לשאיפותיו של באדלו לשלוט באוויר וברוח – נראה שהוא בכיוון הנכון. זה כבר מספר שנים שבאדלו הוא גולש הרוח הטוב בעולם, ומחר אם לא יקרה תרחיש מאוד בלתי צפוי, הוא יוכתר לאלוף אולימפי. מתוך 12 שיוטים שנערכו עד כה באולימפיאדה, באדלו ניצח בחמישה – ולמעט שיוט אחד בו נפסל (ונמחק מהניקוד שלו כשיוט הגרוע ביותר), הוא לא סיים באף שיוט נמוך ממקום שביעי.
לפני שיוט המדליות שייערך מחר (שבת) ב-9:30 הוא עם 33 נקודות שליליות, כשתומאס גויאר הצרפתי שבמקום השני עם 52. הפער הזה בלתי ניתן לסגירה גם אם באדלו יסיים אחרון בשיוט המדליות – וגויאר ינצח בו. האפשרות המאוד לא סבירה היחידה שבה באדלו לא יזכה בזהב היא אם הוא ייפסל מהשיוט בגלל עבירה כזו אחרת. למעשה אפשר לומר שאת המשוכה הכי קשה בדרך למדליית הזהב האולימפית, באדלו עבר עוד לפני שנחת ביפן בכלל.
באדלו הצטרף לנבחרת הגלישה ההולנדית כשהיה בן 19. שם הוא התחיל להתאמן אצל ארון מקינטוש הניו-זילנדי, מי שהיה בעבר אחד היריבים הבולטים של גל פרידמן ועמית ענבר, וכיום נחשב לאחד ממאמני הגלישה הטובים בעולם. לצדו של באדלו הצעיר, התאמן אז בנבחרת האלוף האולימפי דאז דוריאן ואן ריסלברגה – או כמו שהגדיר זאת מקינטוש: "באדלו זכה למודל לחיקוי ולמנטור הכי טוב בעולם". באופן מרשים ומעורר השראה, ולמרות שידעו שלא רחוק היום שבו יצטרכו להתמודד ביניהם על כרטיס אולימפי בודד, באדלו וריסלברגה הפכו לחברים קרובים. הם תמיד פירגנו זה לזה על הפודיום, השפריצו אחד על השני שמפניות ובילו זמן רב יחד.
4 צפייה בגלריה
קירן באדלו
קירן באדלו
סיכוי קלוש שלא יזכה בזהב
(צילום: רויטרס)
אולימפיאדת ריו עוד הייתה מוקדמת מדי עבור באדלו. הוא אמנם כבר הראה המון כישרון, בעיקר ברוחות חזקות בהן פשוט טס עם הגלשן, וזכה במספר מדליות אבל הולנד שלחה בצדק את ואן ריסלברגה שסיפק את הסחורה וזכה במדליית זהב שנייה ברציפות – שמיצבה אותו כאחד הגולשים הטובים בהיסטוריה.
לקראת טוקיו כבר היה ברור שצפוי בין השניים קרב ענקים על הכרטיס. שימו לב לנתון המדהים הבא: מאז 2018 ועד היום, ואן ריסלברגה ובאדלו זכו בכל אליפויות העולם. ואן ריסלברגה זכה באליפות ב-2018, באדלו זכה ב-2019 כשוואן ריסלברגה סיים שני וזכייה נוספת שלו ב-2020 כשוואן ריסלברגה שוב סיים שני, העניקה לו את הכרטיס לטוקיו.
4 צפייה בגלריה
ואן ריסלברגה
ואן ריסלברגה
ואן ריסלברגה. גם מנטור וגם היריב
(צילום: גטי אימג'ס)
ענף גלישת הרוח לגברים, הנחשב להישגי מאוד גם בישראל, הפך לעניין פנים-הולנדי. "אני שמח משתי מדליות הזהב האולימפיות שזכיתי בהן, ובאדלו יוכל להמשיך את הרצף הזה מכאן שזה מצוין", פירגן ואן ריסלברגה לחברו הטוב למרות האכזבה מההפסד במרוץ האולימפי.
ואן ריסלברגה פרש מגלישה לאחר ההפסד במרוץ לטוקיו, ובהיעדרו באדלו זכה באליפות עולם נוספת השנה והגיע לאולימפיאדה הראשונה בחייו כשהוא אלוף עולם שלוש פעמים ברציפות.
4 צפייה בגלריה
קירן באדלו
קירן באדלו
אלוף עולם שלוש פעמים ברצף
(צילום: EPA)
אם בצעירותו נחשב באדלו לגולש שמצטיין ברוחות חזקות – כיום הוא נחשב לגולש שמסתדר בכל תנאי הרוח – ותמיד עובד קשה בלי קשר לגורמים החיצוניים. זה סייע לו מאוד בתחרות האולימפית שבה מצב הרוח היה לא יציב. "בכל השיוטים הייתי מספיק קרוב לחבורה המובילה – והשגתי דירוגים גבוהים. השליטה שלי בתנאים שונים היא זו שהציבה אותי בעמדה הזו", הוא אמר לקראת שיוט המדליות, "זה שיא הקריירה שלי, זכיתי בשלוש אליפויות עולם, אבל יש משהו מיוחד יותר באולימפיאדה בגלל שהיא קורית פעם בארבע שנים"
"קיבלתי אותו ילד – והיום הוא גבר צעיר ונהדר, שגריר מצוין לענף וספורטאי מדהים", החמיא לו המאמן מקינטוש.
היום, אמור באדלו לעמוד בראש הפודיום האולימפי ולשמור על הרצף ההולנדי המרשים בתחרויות גלישת הרוח. לקראת פריז הוא יצטרך להתרגל לדגם הגלשן החדש iQFoil שיחליף את דגם הניל פרייד שנפרד מהענף. אם יידע להסתדר גם עם הדגם החדש, הוא בהחלט צפוי להפוך ל"שליט הרוח", בדיוק כפי שחלם.