הגילויים שנחשפו אתמול ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet על הרוכש המיועד של בית"ר ירושלים, סטפן מלול, הפתיעו את אנשי המועדון, שבין היתר לא היו מודעים לפרשת הסתבכותו שהסתיימה במאסר של שלושה חודשים בצרפת לפני כשבע שנים.
מי שמנהל את המגעים עם מלול מטעם בית"ר הוא הנאמן עו"ד יצחק יונגר, והבעלים משה חוגג ערך איתו שתי שיחות בזום. המבחן הראשון של מלול יהיה העברת מיליון דולר לחשבון נאמנות, על מנת שיוכל להתחיל בהליך בדיקת הנאותות.
3 צפייה בגלריה
בית"ר ירושלים
בית"ר ירושלים
בית"ר עלולה להגיע בסופו של דבר להליך פירוק או כינוס נכסים לפני שיושלם הליך המכירה
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", אתמול
אחד מחבריו הקרובים של מלול בקהילה היהודית בפריז טען אתמול כי "הוא אמר לי שכנראה לא ייקח את בית"ר בגלל כל הבלגן", אבל מלול עצמו הכחיש והבהיר כי הוא ממשיך כרגיל בבדיקות, שאחריהן יחליט אם לרכוש את המועדון.
בכל מקרה, גורמים בבית"ר כבר מודים כי זו הייתה טעות לפרסם את ההודעה לפיה מלול חתם על מזכר הבנות: "זה היה מוקדם מדי ולא אחראי, תראו מה קורה פה בימים האחרונים, כולל ההצהרות שלו שיהפוך את בית"ר לאחת המובילות באירופה והפרסומים שמביכים את המועדון". במקביל, נעשים עדיין ניסיונות לעניין את קבוצת הרוכשים האמריקאית-בריטית.
3 צפייה בגלריה
ירדן שועה
ירדן שועה
עדיין לא התקבלו עדיין הצעות על שחקנים כמו אביאל זרגרי וירדן שועה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ובינתיים, המצב הכספי של המועדון ממשיך להידרדר. "הקופה ריקה לגמרי, אין לנו אפילו שקלים בודדים", הבהירו בבית"ר ירושלים. "אנחנו היום במצב שאין כסף לארוחות או אפילו לסנדוויצ'ים. הצלחנו לשמור בשיניים כסף למלון לקראת המשחק בקריית-שמונה, אבל זו הייתה הפעם האחרונה. אי אפשר לחכות לרוכש כזה או אחר, חוגג צריך לקבל החלטות ולהודיע עליהן בעצמו, שלא יזרוק את זה על אחרים".
שחקנים בכירים כבר פנו בימים האחרונים לאנשי בית"ר בבקשה להשתחרר מחוזיהם מיידית, אבל מצד שני לא התקבלו עדיין הצעות על שחקנים כמו אביאל זרגרי וירדן שועה. בקבוצה מבינים כי בכל מקרה יצטרכו להוציא לדרך את תוכנית החירום, אולם השחקנים לא מתכוונים להפחית משכרם.
גם אם מלול יחליט להמשיך במסלול הרכישה, בדיקת הנאותות לא תסתיים לפני סגירת חלון ההעברות ב-3 בפברואר - כך שבית"ר לא רק שלא תוכל להתחזק, אלא היא אפילו עלולה להגיע בסופו של דבר להליך פירוק או כינוס נכסים לפני שיושלם הליך המכירה. "יש אנשים בבית"ר שפירוק לא טוב להם", אמרו במועדון. "יש היסטריה ולחץ גדול להעביר את הקבוצה כמה שיותר מהר, ולא משנה מי זה יהיה".
פורסם לראשונה: 06:54, 17.01.22