נובאק ג'וקוביץ' זכה בערך בכל תואר אפשרי, אבל נכשל בניסיון להשיג גם מדליית זהב אולימפית. המדורג ראשון בעולם, שנחשב לפייבוריט הבלתי מעורער לזכייה בטורניר הטניס, הודח בחצי הגמר על ידי סשה זברב, שרשם את אחת ההפתעות הכי גדולות במשחקים האולימפיים עד כה עם 6:1, 3:6, 1:6 מדהים.
הגרמני (5 בעולם) יפגוש בגמר ביום ראשון את קארן חצ'אנוב למשחק שיהווה נקודת שיא בקריירה של השניים. ג'וקוביץ' יסתפק בקרב על מדליית הארד מול פאבלו קארנייו-בוסטה. מדובר בהפסד הראשון של ג'וקוביץ' מאז ניצח אותו רפאל נדאל בגמר טורניר רומא בחודש מאי. המאזן שלו השנה עומד על 4:38 והוא זכה בווימבלדון, רולאן גארוס ואליפות אוסטרליה. ניצחון על הספרדי יסדר לו מדליית ארד שנייה אחרי שעשה זאת גם בבייג'ינג 2008.
3 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'. אולי בפריז...
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
סשה זברב
סשה זברב
סשה זברב. הציג טניס מצוין
(צילום: AFP)
למעשה, החלום של הסרבי היה לסיים את השנה עם גולדן סלאם, זכייה בארבעת המייג'ורים (אליפות ארה"ב טרם התקיימה) ומדליית זהב אולימפית - הישג שרק שטפי גראף השלימה ב-1988. זה כמובן לא יקרה, אבל הוא מקווה לפחות לסיים את 2021 עם שנה מושלמת מבחינת סלאמים.
נולה דווקא פתח מצוין את המשחק. הוא שבר פעמיים ברציפות במשחקונים הרביעי והשישי וניצח 1:6 במערכה הראשונה. זברב נשבר גם במשחקון החמישי של המערכה השנייה, אך התאושש – ובגדול. הוא הצליח להשיג שתי שבירות רצופות משלו ורשם 4:6 מפתיע למדי במערכה השנייה. המערכה השלישית נפתחה מצוין מבחינת הגרמני ששבר פעמיים נוספות ומשם המשיך ל-1:6 נוסף.
גם קארן חצ'אנוב העפיל הבוקר לגמר טורניר והבטיח מדלייה נוספת למשלחת הוועד האולימפי הרוסי. הטניסאי שמדורג במקום ה-25 בעולם ניצח 3:6, 3:6 את פאבלו קארנייו-בוסטה הספרדי בתום שעה ו-20 דקות. מדובר באחד מהישגי השיא בקריירה של חצ'אנוב בן ה-25 שהגיע השנה לרבע גמר ווימבלדון.
3 צפייה בגלריה
קארן חצ'אנוב
קארן חצ'אנוב
קארן חצ'אנוב. מדליסט אולימפי
(צילום: רויטרס)
הרוסי הצליח לשבור את המדורג 11 בעולם במשחקון החמישי של המערכה הראשונה ולאחר מכן גם במשחקון התשיעי שהעלה אותו ל-0:1 במערכות. חצ'אנוב, ששמר על ההגשות שלו לכל אורך ההתמודדות השיג שבירה נוספת גם במשחקון השישי של המערכה השנייה והמשיך כאמור כל הדרך עד ל-W.
בהמשך היום ג'וקוביץ' עלה לחצי גמר הזוגות המעורבים יחד בת זוגו נינה סוטיאנוביץ', אך השניים נכנעו לזוג הרוסי, אסלן קראצב ואלנה וסנינה (4) 7:6, 7:5 - וגם שם נולה יוכל לזכות לכל היותר בארד. היריבים של קראצב ו-וסנינה יהיו זוג רוסי נוסף, אנדריי רובלב ואנסטסיה פבליוצ'נקובה.
פורסם לראשונה: 10:41, 30.07.21