בזמן שהיהלום של הכדורסל הישראלי, דני אבדיה, נמצא בישראל לחופשת מולדת וקצת מנוחה מלוח הזמנים העמוס ב־NBA, הוא עדיין כל הזמן בתזוזה עם שני אימונים ביום, צילומים לפרסומות ועוד שלל דברים שהוא צריך להספיק לפני שהוא ממריא בעוד חודש לוושינגטון.
הנציג שלנו בליגה הטובה בעולם היה אמור להצטרף לנבחרת ישראל בטורניר טרום מוקדמות לאולימפיאדת פריז, אבל בשל פציעה והעדפה של קבוצתו שלא לסכנו הוא לא יוכל להצטרף למשחקים בקיץ הנוכחי, ובמקום זאת יתרכז בפתיחת העונה הרביעית שלו עם הוויזארדס.
5 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
תדמית נוצצת. אבדיה
(צילום: איליה מלניקוב)
5 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
"יכול להיות שגם אני לא התנהלתי נכון". אבדיה
(צילום: איליה מלניקוב)
בראיון מיוחד למוסף "7 ימים", שיתפרסם מחר, אבדיה בן ה-22 מדבר על השגרה והקשיים מאחורי התדמית הנוצצת, הדברים שמעכבים את התקדמות הקריירה והדיבורים על יחס מיוחד בנבחרת. בנושא האחרון הוא נשמע טעון ואף משגר עקיצה מרומזת לקולגה מהכדורגל, ערן זהבי: "אני מעולם לא ביקשתי יחס מיוחד. אף פעם לא ביקשתי חדר לבד, אף פעם לא ביקשתי ארוחות משלי, אף פעם לא ביקשתי דברים ששחקנים אחרים כן מבקשים, בחיים לא. ביקשתי את המינימום, אתם רוצים שאני אוביל את הנבחרת? אני מקריב את הקריירה שלי ב-NBA בשביל לשחק בנבחרת ולייצג את המדינה, אז הדברים המינימליים שקצת מציקים לי או שאני קצת רוצה, אז תתנו להם טיפה יחס – לא הרבה, טיפה. אבל אני לומד מטעויות, ויכול להיות שגם אני לא התנהלתי נכון, ואולי גם הם התנהלו לא נכון".
ביורובאסקט בפראג בספטמבר האחרון הנבחרת הודחה במפח נפש גדול כבר בשלב הבתים, וברקע היו שמועות על מחנאות בין השחקנים ומערכת יחסים עכורה עם המאמן דאז, גיא גודס.
5 צפייה בגלריה
דני אבדיה שחקן נבחרת ישראל עם גיא גודס
דני אבדיה שחקן נבחרת ישראל עם גיא גודס
"החלטה של מאמן". אבדיה עם גודס
(צילום: עוז מועלם)
בראיון ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet גיא גודס אמר: "יכול להיות שמדר ואבדיה רוצים לשחק כל הזמן ביחד: זה לא שבץ נא במשחקים של חוג כדורסל בקאנטרי של ימית 2000" - תגובתך? "קודם כל לא הייתי בחוגי כדורסל אף פעם, בימית 2000 דווקא הייתי. בסופו של דבר זאת החלטה של המאמן, אני וים קיבלנו את ההחלטות שלו. כן הרגשנו שהכימיה שלנו על המגרש טובה מאוד והיינו צריכים להיות אחד עם השני. אגב, עם כולם אני אוהב לשחק, אבל לשחק עם ים תמיד נתן לי אקסטרה ביטחון, כי הוא מכיר אותי ממש טוב. אם גיא רוצה להתייחס לזה ככה אז זה שלו".
אתה מרגיש שעשו לכם דווקא? "בחלק אולי. זה היה יותר עניין שלו. יש מאמנים שהולכים עם האמת שלהם ולא משנים כלום למרות שהשחקנים המובילים שלהם מחליטים אחרת, ויש מאמנים שזורמים. זכותו לעשות את זה".
5 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
זהבי. אבדיה: "אני מעולם לא ביקשתי יחס מיוחד"
(צילום: עוז מועלם)
לשאר השחקנים היה קשה עם זה שאתה ומדר חברים טובים? "חד-משמעית. אני לא יודע בוודאות למי, אבל אני בטוח שיש שחקנים בנבחרת שזה פחות התאים להם. מי שמכיר אותי ואת ים יודע שאנחנו הכי רוצים שהנבחרת תצליח, אנחנו מוסרים את הכדור לכולם, אנחנו לא אנוכיים".

ב-NBA הרוב לא נוצץ

על החיים בליגה הטובה בעולם מספר אבדיה: "הרוב לא נוצץ. הדברים שמלהיבים מאוד מעטים לעומת הדברים הפחות מלהיבים. אתה צריך להתמודד כל יום עם השחקנים הכי טובים בעולם, לאכול ולישון כמו שצריך, להיות בכל מיני קמפיינים ופרסומות, לחיות חיים שהם נורא אינטנסיביים. אני מרגיש שזה מחשל אותי כבן אדם".
5 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
"צריך להתמודד כל יום עם השחקנים הכי טובים בעולם". אבדיה
(צילום: AP)
כמה אתה ממצה את הפוטנציאל שלך? "כרגע אני לא ממצה אותו. אני מרגיש שאני יכול הרבה יותר. רק אני יודע למה אני מסוגל, אני חושב שגם הקבוצה מאמינה בי, אני רק צריך יותר להתבגר, להיות יותר עקבי ויהיה בסדר".
כמה הראש מעכב אותך? "לפעמים הרבה, אבל אני לומד להתמודד איתו".