סכומי הכסף שמשולמים לספורטאים בכל רחבי העולם שוברים שיאים בכל פעם מחדש, שלא לדבר על דמי ההעברה העולים וגואים, אז אין שום סיבה שגם הישראלים לא יהיו שותפים לחגיגה הזאת. קבלו את עשרת המשתכרים כחול־לבן הגדולים ביותר, שמונה מהם כדורגלנים ושניים כדורסלנים.
את ראשות טבלת המרוויחים הישראלים כבש בקיץ האחרון דני אבדיה, שבעונתו הרביעית ב־NBA יקבל בוושינגטון שכר ברוטו של 6.26 מיליון דולר, שהם כ־3.76 מיליון נטו. בסיום העונה הוא יחצה את גבול 20 מיליון הדולר ובכך יחלוף על פני עומרי כספי, שהשתכר בכל התקופה שלו בליגה הטובה בעולם 17.8 מיליון.
4 צפייה בגלריה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
בקרוב יחלוף על פני כספי. אבדיה
(רויטרס)
4 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
(מתוך העיתון)
קצת אחריו צועד מנור סולומון, שדורג ראשון מבין הכדורגלנים הישראלים כבר בעונה שעברה עם ההצטרפות לפולהאם, ועכשיו רק הגדיל את הפער עם 3.5 מיליון דולר בממוצע לעונה בחמש השנים הקרובות בטוטנהאם, ו־17.5 מיליון לתקופה כולה. למקום השלישי הכללי קפץ בקיץ הנוכחי עומר אצילי, היהודי הראשון שעבר לשחק בליגה האמירתית, אצל סגנית האלופה אל־עין. השחקן הטוב ביותר בליגת העל בשלוש העונות האחרונות, ששכרו במכבי חיפה שודרג לכ־590 אלף דולר, קפץ באמירויות ל־2.45 מיליון דולר שכר בסיס.
במקום הרביעי מדורגים שניים, עם שכר שנתי של 1.7 מיליון דולר: מונס דאבור, שעבר לאחרונה לאלופת האמירויות, שבאב אל־אהלי, ושמר על שכרו מהופנהיים, ומגן הנבחרת אלי דסה שמשחק בדינמו מוסקבה. למקום השישי נכנס קפטן מכבי חיפה לשעבר, נטע לביא, שעזב בינואר לגמבה אוסקה והכפיל בחמש את שכרו ל־1.1 מיליון דולר. יחד איתו מדורג ערן זהבי, המשתכר הבכיר בליגת העל בכדורגל, שהגיע כבר בעבר לכ־15 מיליון דולר בגוואנגז'ו הסינית וכ־2.8 באיינדהובן.
4 צפייה בגלריה
מנור סולומון נגד סיטי ו ווקר
מנור סולומון נגד סיטי ו ווקר
השתדרג בעקבות המעבר לטוטנהאם. סולומון מול ווקר
(צילום: Richard Heathcote/Getty Images)
למקום השמיני נכנס בסערה בימים האחרונים הכדורסלן השני ברשימה, ים מדר, ששידרג את שכרו משמעותית מ־400 אלף דולר בפרטיזן בלגרד לכמיליון דולר בפנרבחצ'ה הטורקית אחרי שדחה הצעה בגובה של 1.7 מיליון דולר מהפועל ירושלים. את העשירייה הראשונה סוגרים שני לגיונרים, ליאל עבדה מסלטיק וגדי קינדה מקנזס סיטי, עם שכר של 880 ו־850 אלף דולר בהתאמה.

זהבי וסבע בפסגה המקומית

בזירה המקומית, זהבי שומר כאמור על הפסגה ולמקום השני טיפס דיא סבע, שיחתום בימים הקרובים על חוזה חדש לחמש שנים במכבי חיפה תמורת 670 אלף דולר לעונה. סבע השתכר כבר בעבר סכומים גבוהים – 3.4 מיליון דולר לעונה בגוואנגז'ו, 2.2 מיליון באמירויות ו־1.1 מיליון בסיבאספור הטורקית – אבל בינואר האחרון חזר ארצה אחרי שפדה את חוזהו וקיבל את ההצעה של חיפה, 500 אלף דולר, שהייתה נמוכה בלמעלה מ־100 אלף דולר מזו של מכבי ת"א. עכשיו סבע ישודרג כאמור ל־670 אלף, השכר הגבוה בתולדות מכבי חיפה.
4 צפייה בגלריה
ערן זהבי חוגג
ערן זהבי חוגג
המשתכר הבכיר בליגת העל. זהבי
(צילום: עוז מועלם )
על המקום השלישי שומר דור פרץ, שהגיע אחרי עונה בוונציה עם שכר של מיליון דולר ומקבל במכבי ת"א 560 אלף. אחריו מדורג עוד לגיונר חוזר, ליאור רפאלוב, שהשתכר בשיאו 900 אלף דולר בקלאב ברוז' ובעונה שעברה 400 אלף באנדרלכט, ובמכבי חיפה יקבל 450 אלף. אותו סכום ירוויח בעונה הקרובה דולב חזיזה, אחרי שהירוקים ישדרגו את חוזהו בימים הקרובים. יונתן כהן, שחזר מפיזה והפך בעונה שעברה לנער פוסטר במכבי ת"א, משתכר 440 אלף דולר, כמו חברו לקבוצה, ניר ביטון, שהגיע מסלטיק.
הנתונים מציגים פערים הולכים וגדלים בין מכבי חיפה ומכבי ת"א ליתר הקבוצות, כשאפילו הפועל באר־שבע נשארת מאחור עם מיגל ויטור, מקום שמיני ברשימה עם שכר של 430 אלף דולר. בבית"ר ירושלים המשתכר הגבוה ביותר הוא דור מיכה עם 200 אלף דולר (באר־שבע מסבסדת חלק ממנו), כמו בירם כיאל בסכנין. שחקנים רבים, שקיבלו בשנים האחרונות שכר גבוה, הגיעו לקבוצות קטנות יותר עם שכר נמוך משמעותית.

הכדורסלנים הרחק מאחור

פערי השכר בין הכדורגלנים לכדורסלנים גדולים, אבל יש לציין כי מדובר בליגת כדורסל אמריקאית לכל דבר, והישראלים נאלצים להסתפק בפירורים. הישראלי המשתכר ביותר, ג'ון דיברתולומאו, מקבל במכבי ת"א 450 אלף דולר ולא מגיע למחצית משכרו של זהבי. למקום השני זינק יובל זוסמן, שמתקמבק מאלבה ברלין ויקבל בהפועל ירושלים 400 אלף. מכבי ת"א משלמת לרומן סורקין 350 אלף ולרפי מנקו 270 אלף, ואילו הישראלי הבכיר של הפועל ת"א, תומר גינת, מרוויח 200 אלף ואחריו עידן זלמנסון עם 160 אלף. קצת יותר מיפתח זיו, שישתכר בגרנדה הספרדית 150 אלף דולר.
פורסם לראשונה: 10:07, 16.07.23