הקבוצה היחידה בחמש הליגות הבכירות שעדיין מושלמת מאז החזרה מפגרת המונדיאל היא בורוסיה דורטמונד, שניצחה את כל שמונת משחקיה ב-2023 - כולל 0:1 על צ'לסי במשחק הראשון ביניהן בשמינית גמר ליגת האלופות ו-1:5 על פרייבורג, חברתה לצמרת הבונדסליגה. במחזור האחרון הצהובים-שחורים חגגו על הרטה ברלין עם 1:4 והשוו את מספר הנקודות בטבלה לבאיירן, כדי לייצר צמרת משולשת בצוותא עם אוניון ברלין המפתיעה, כאשר לכל אחת מהן יש 43 נקודות אחרי 21 מחזורים.
עוד כתבות במדור "יורוטריפ":
לנסיקה של דורטמונד יש הרבה גיבורים - אדין טרזיץ' שמוכיח את עצמו כמאמן היחיד מלבד תומאס טוכל שהצליח להיכנס לנעליים הענקיות של יורגן קלופ, יוליאן בראנדט שבגיל 26 מציג לאחרונה את הכדורגל הטוב בחייו, סבסטיאן האלר שהחלים מהסרטן, והשוער גרגור קובל ששמר על שער נקי כבר 11 פעמים בכל המסגרות (בכל העונה שעברה היו לו 10). אך הדבר הבולט ביותר בהצלחה של הקבוצה, וללא שום עוררין, היא חבורת הצעירים בהובלתו של ג'וד בלינגהאם, שבגיל 19 בלבד חגג נגד הרטה את ניצחון הבונדסליגה ה-50 שלו.
6 צפייה בגלריה
ג'וד בלינגהאם קארים אדיימי יוסופה מוקוקו
ג'וד בלינגהאם קארים אדיימי יוסופה מוקוקו
העולם שייך לצעירים. מימין לשמאל: אדיימי בן ה-21, בלינגהאם בן ה-19 ומוקוקו בן ה-18
(צילום: גטי אימג'ס )
6 צפייה בגלריה
ניקו שלוטרבק וג'וד בלינגהאם
ניקו שלוטרבק וג'וד בלינגהאם
שלוטרבק ובלינגהאם חוגגים
(צילום: AP)
24 שערים מתוך ה-44 שכבשה העונה דורטמונד בליגה (55 אחוז) הובקעו על ידי שחקנים בני 23 ומטה, ו-12 מ-23 שחקני הקבוצה ששותפו העונה בצ'מפיונס הם בני 25 או צעירים יותר, בעוד חמישה בלבד מהם כבר חגגו 30. על בלינגהאם, הכוכב הכי גדול של הקבוצה ואולי השחקן המבטיח בעולם, נכתב כבר הכל. כנראה שכבר בקיץ יעזוב האנגלי - על פי רוב הדיווחים לריאל מדריד - אך בינתיים הוא בדורטמונד ובעונתו השלישית בקבוצה הוא ממשיך להשתפר עוד ועוד, כשבמאזנו כבר 10 שערים (ארבעה מהם בליגת האלופות) ושישה בישולים. הוא מתקל, מוסר, עובר שחקנים וכובש - שילוב של כל תפקידי הקשר בשחקן אחד. "הוא מדהים. הוא הבן 19 הכי מבוגר שיש", אמר עליו טרזיץ', שבמשחק מול צ'לסי הפך אותו לקפטן השני הכי צעיר במשחק נוקאאוט של ליגת האלופות.
אבל בלינגהאם הוא לא היחיד בחבורת הצעירים שמככבת העונה בדורטמונד. אחרת זו לא הייתה חבורה. ניקו שלוטרבק בן ה-23 שהגיע בקיץ מפרייבורג הוא אחד הבלמים הטובים בגרמניה ונשק התקפי מפתיע עם שלושה שערים וארבעה בישולים העונה. "הייתי יכול להרוויח יותר כסף במקומות אחרים", סיפר במסיבת העיתונאים הראשונה שלו כשחקן דורטמונד. "אבל אני עוד צעיר, וזה לא השיקול המרכזי ביותר. המועדון הזה נתן לי את התחושה שאוכל לעשות בו את הצעד הגדול הבא".
החלוץ יוספה מוקוקו בן ה-18 פרץ לתודעה ככישרון על כבר לפני שם, והעונה השתלב בבוגרים וכבש שישה שערי ליגה לצד שלושה בישולים. חברו להתקפה קארים אדיימי בן ה-21 הגיע בקיץ מזלצבורג ולאחרונה פורח – כשכיכב בשני הניצחונות האחרונים עם שני שערים ובישול ב-112 דקות, ובמשחק מול פרייבורג לפני כשלושה שבועות דהר במהירות של 36.7 קמ"ש, ובכך הפך לשחקן המהיר בתולדות הבונדסליגה. אחרי שהוא כבש את השער הראשון בניצחון על הרטה, פרסמה דורטמונד בחשבון הטוויטר שלה תמונה של צלחת פופו, המאפה הניגרי המסורתי שאדיימי טען שהוא אוכל מדי יום ושהוא גם סוד המהירות שלו. לצערו ולצערה של הקבוצה הוא נפצע עוד במחצית הראשונה של אותו משחק ויחמיץ את השבועיים הקרובים, כולל את המשחק השני מול צ'לסי.
הנשק הסודי של אדיימי
6 צפייה בגלריה
ג'יימי ביינו-גיטנס
ג'יימי ביינו-גיטנס
עוד כישרון אנגלי שעבר לבונדסליגה בגיל צעיר. ביינו-גיטנס
(צילום: גטי אימג'ס )
מי שצפוי לתפוס את מקומו של של אדיימי בהרכב הוא ג'יימי ביינו-גיטנס בן ה-18, עוד כישרון אנגלי שעבר לבונדסליגה בגיל צעיר, והיה פצוע רוב העונה אך 335 הדקות בהן שיחק על פני עשר הופעות היו מבטיחות מאוד. הוא מצא את הרשת שלוש פעמים - כולם בתור מחליף, הכי הרבה בבונדסליגה - וגם הוסיף בישול. החבר השישי והאחרון בחבורת הצעירים המבטיחים של דורטמונד הוא גם שחקן כנף, ג'ובאני ריינה בן ה-20 שכבש העונה חמישה שערים ב-14 הופעות. את כל אלה מאזנים ומדריכים מרקו רויס בן ה-33 ומאטס הומלס בן ה-34, שני סמלים ותיקים של המועדון.
בפעם האחרונה שדורטמונד הובלה על ידי אסופה כה מלהיבה של צעירים זה נגמר בדאבל בעונת 2011/12 תחת הדרכתו של קלופ, כשבהרכב הקבוצה שיחקו בין היתר הומלס, רוברט לבנדובסקי, מריו גצה וואילקאי גונדואן. כידוע, אחרי אותה עונה השתלטה באיירן על הליגה ויצאה לריצה של 10 אליפויות רצופות. כעת, בזכות הצעירים, יכולה דורטמונד לחלום על לסיים סוף-סוף את השלטון הבווארי.
לא פחות מעשרה מהשחקנים בליגה הצרפתית כבשו עד כה העונה בין 11 ל-15 לשערים. אחד מהשלושה שמובילים את המרוץ עם 15 הוא ג'ונתן דייוויד, חלוצה הקנדי בן ה-23 של ליל, שנמצא בכושר נהדר עם ארבעה שערים בשלושת המשחקים האחרונים.
פאבריציו רומאנו דיווח במהלך השבוע שדייוויד, שעל פי הדיווחים צפוי לעזוב את ליל בקיץ הקרוב, הוא היעד המרכזי של ר.ב לייפציג, כמו גם של כמה קבוצות אחרות. דייוויד הצטרף לליל מגנט הבלגית בקיץ 2020 עבור 27 מיליון אירו וכבר בעונתו הראשונה היה חלק מרכזי באליפות מפתיעה. בהתחשב בכך שהחוזה שלו בקבוצה מסתיים רק ב-2025 ובזה שהוא רק משתפר ממשחק למשחק, הקבוצה שתרכוש אותו תאלץ להיפרד מסכום נכבד, אך גם תזכה בשחקן מצוין.
6 צפייה בגלריה
ג'ונתן דייויד
ג'ונתן דייויד
בכושר נהדר. דייויד
(צילום: AFP)
ארלינג הולאנד כבש שער אחד בששת משחקיה האחרונים של אלופת אנגליה בכל המסגרות. נתון מאכזב עבור מי ששבר שיאי כיבושים בזה אחר זה בחלק הראשון של העונה, אבל לא אסון. מה שצריך להטריד יותר את התכולים הוא מספר הבעיטות לשער של הולאנד בשש המשחקים האלה - תשע בלבד (בעיטה וחצי בממוצע למשחק).
החלוץ הנורבגי גם נגע מעט מאוד בכדור במשחקים האלה - ב-1:1 מול לייפציג באמצע השבוע הוא רשם 22 נגיעות בלבד - אך הוא לא זקוק להרבה על מנת לכבוש, רק שיפעילו אותו כראוי. הוא מייצר ריצות עומק, אבל חבריו לא מוצאים אותו מספיק. פפ גווארדיולה חייב לשנות את המגמה הזאת אם הוא רוצה אליפות, והמשחק הקרוב הוא הזדמנות מצוינת עבור סיטי להחזיר את הולאנד למסלול. ב-0:4 על בורנמות' בסיבוב הראשון הוא אמנם לא כבש, אך זה לא משנה את העובדה שהיא הקבוצה שספגה הכי הרבה שערים העונה בליגה – 44 ב-23 משחקים.
6 צפייה בגלריה
שחקן מנצ'סטר סיטי ארלינג הולאנד
שחקן מנצ'סטר סיטי ארלינג הולאנד
הזדמנות טובה לחזור לעצמו. הולאנד
(רויטרס)
זה לא עוד אחד משרשרת הדרבים של אחת מערי הכדורגל הגדולות בעולם. אלופת ספרד, שמגיעה אחרי הצגת ענק של 2:5 על ליברפול באמצע השבוע, חייבת ניצחון אם היא לא רוצה לראות את ברצלונה בורחת לה בפסגה. מנגד, הקבוצה של דייגו סימאונה מגיעה בכושר שיא, כשהיא צימקה את הפער מריאל סוסיאדד השלישית לשתי נקודות בלבד בזכות ארבעה ניצחונות - שלושה מהם 0:1 - ותיקו בחמשת המשחקים האחרונים.
אתלטיקו לא כבשה יותר משער אחד באף אחד מ-11 משחקי הדרבי האחרונים, ויותר מסביר להניח שכך יהיה המצב גם הפעם. כך שכדי להמשיך את רצף התוצאות הטובות, ההגנה שלה, שספגה שער אחד בחמשת משחקיה האחרונים, חייבת לעצור את ההתקפה של ריאל, שכבשה 20 שערים בחמשת משחקיה האחרונים.
6 צפייה בגלריה
ויניסיוס
ויניסיוס
שוב ירקוד בדרבי? ויניסיוס חוגג מול ליברפול
(צילום: AP)