בזמן שבמינהלת הליגות עמלים על תוכנית למניעת אלימות של אוהדים, ובין היתר שוקלים להמליץ על החזרת השוטרים ליציעים, דווקא האלימות מצד המשטרה עולה מדרגה, ושלשום היא הגיעה לנקודת רתיחה בסיום המשחק בין מכבי חיפה להפועל ת"א בסמי עופר.
הרשתות החברתיות הוצפו משלשום בלילה ובמהלך כל אתמול בעשרות סרטונים ועדויות של אוהדי הפועל ת"א, שטענו למעשי אלימות חריגים מצד השוטרים. אחד מאותם אוהדים שספג, לדבריו, את נחת זרועה של המשטרה הוא רועי פוליטי, שטוען: "אם תשאלו כל אוהד בישראל מה הפחד הכי גדול שלו כשהוא מגיע למגרשים, התשובה לא תהיה מאוהדי מכבי ת"א או בית"ר, אלא ממשטרת ישראל".
1 צפייה בגלריה
תיעוד האלימות אמש בסמי עופר
תיעוד האלימות אמש בסמי עופר
הבלגן ביציעים, שלשום בסמי עופר
בראיון לאולפן ynet, שחזר פוליטי את האירועים שלשום בחיפה: "זאת הייתה פשוט התנפלות המונית על אוהדים. על המון אוהדים. בעצם המשטרה הרגישה מושפלת, שהאוהדים ניצחו אותם כשהצליחו להכניס אמצעי פירוטכניקה למשחקים מסוימים וזה משתלב ביחד עם האלימות".
רגע, לטענתך המשטרה רוצה לנקום באוהדים? "זאת הסברה שלי. לגבי האלימות, אין אלימות אוהדים בישראל, לפחות באופן יחסי. אתם תראו מה קורה בעולם, אתם תבינו מה זו אלימות בין מחנות אוהדים. בסופו של דבר המשוואה פשוטה. ברגע שיש יותר שוטרים, אז האלימות גוברת. זה תמיד מגיע מהמקום שלהם. ראינו את התמונות, אין מה להרחיב יותר מזה לגבי מה שקרה שם".
פוליטי מספר כי האירוע היה משהו שהאוהדים כבר "רגילים" אליו. "מה שהיה חריג זה שזה היה מתועד", הוא אומר. "חבר, עוד איזה שני אוהדים ואני לקחנו את המצלמה וצילמנו הכל. אם לא הייתי מצלם, כל המדינה לא הייתה סוערת בגלל הדבר הזה".
יש לציין כי המשטרה טענה בעקבות האירועים: "במהלך המשחק החלו עשרות אוהדים לעקור כיסאות ממקומם ולהשליכם לעבר המגרש ומקום הישיבה של אוהדי הקבוצה היריבה. בתוך כך, השוטרים נאלצו לבצע מעצרים של החשודים בשעה שאוהדים נוספים ממשיכים במעשי הוונדליזם תוך שהם פוגעים באוהדי הקבוצה היריבה, אנשי צוות ושוטרים שהיו במקום".
אגב, בעקבות הסערה מינה המפכ"ל יעקב שבתאי את ראש אג"מ, ניצב סיגל בר-צבי, לתחקר את האירוע ואת האירועים החריגים האחרים שהתרחשו במגרשי הספורט בשבועות האחרונים.
אתמול נערכה בוועדה לביטחון הפנים בכנסת, בראשות ח"כ מירב בן-ארי, ישיבה שנקבעה מראש כדי לדון בהתמודדות של המשטרה עם האלימות במגרשים. במהלך הדיון דווח כי חוק איסור האלימות בספורט יעבור שינוי ויהיה אפשר להטיל על אוהדים אלימים קנסות מינהליים.
פוליטי לא מתרשם: "אוהדים כמעט ולא דיברו שם. דיברו הרבה פוליטיקאים, פקידים ממשרדים ממשלתיים, שוטרים שהם כמובן צד בדיון. כל הפוליטיקאים מדברים בהרבה ביטחון ובזחיחות על מה צריך לעשות ומה המציאות, אבל כאילו, תמיד זה אותו דבר, אף פעם לא שואלים אותנו האוהדים, איך אתם מצפים שזה ייפתר".