מנצ'סטר סיטי מצאה כנראה את היורש של סרחיו אגוארו. גם הוא מגיע מארגנטינה, גם הוא מתנשא לגובה של 1.70 מ' בלבד, יש לו מרכז כובד נמוך. וכן, גם הוא יודע להבקיע שערים מכל המינים ומכל הצבעים.
לכתבות נוספות של נדב יעקבי במדור "מר עולם"
עדיין לא ברור מתי נראה את חוליאן אלבארס לובש את חולצת התכלת של סיטי, אבל מבחינתו של פפ גווארדיולה, זו אחת הרכישות החשובות ביותר שעשה בשנים האחרונות, גם אם הוא עדיין מסרב להתייחס אליה כאל עובדה מוגמרת. כשנשאל על כך בשבת האחרונה, בסיום המשחק מול סאות'המפטון, הוא ענה למראיין בקוצר רוח מופגן: "אין לי שום מידע בקשר למועדון, שום דבר, אפילו לא מילה. אני לא יודע שום דבר".
12 צפייה בגלריה
חוליאן אלבארס
חוליאן אלבארס
חוליאן אלבארס. יעבור לתכלת בקרוב
(צילום: AFP)
(צפו בביצועים של חוליאן אלבארס)
כז גווארדיולה. גם בעבר הוא סירב להתייחס להעברות שחקנים, כל זמן שהן לא הושלמו באופן סופי והוכרזו רשמית ע"י המועדון. אבל מאז סוף השבוע שעבר אי אפשר היה להתעלם מהידיעות שזרמו ללא הפסק גם מאנגליה ובעיקר מארגנטינה.
צריך להבין, חוליאן אלבארס, כוכבה של אלופת ארגנטינה ריבר פלייט, הוא אחד החלוצים המבוקשים ביותר בעולם. אין כמעט קבוצה שלא גיששה בקשר אליו בחודשים האחרונים. אינטר, מנצ'סטר יונייטד, יובנטוס, מילאן ואתלטיקו מדריד הן רק כמה מהמחזרות העקשניות. אבל בסופו של דבר מנצ'סטר סיטי ניצחה. הרבה בזכות גווארדיולה.
בארגנטינה יודעים לספר שפפ שוחח לא מעט פעמים עם החלוץ הצעיר והסביר לו שהמקום הטוב ביותר עבורו יהיה מנצ'סטר סיטי. שזו הקבוצה שבה הכישרון שלו יבוא לידי ביטוי באופן המיטבי. וכן, שהוא יוכל להיות היורש של "קון" אגוארו, אותו הוא מעריץ. לפני שנתיים הוא התראיין לעיתון "לה נאסיון" ואמר: "אני מאוד אוהב את אגוארו ומנסה ללמוד את התנועות שלו".
12 צפייה בגלריה
סרחיו אגוארו
סרחיו אגוארו
אגוארו. נמצא לו יורש בסיטי?
(צילום: gettyimages)
הרבה לפני כן, ביוני 2011, כשחוליאן היה ילד, הוא נסע עם אביו גוסטבו ושני אחיו הגדולים, רפאל ואגוסטין למשחק של נבחרת ארגנטינה שהתקיים בקורדובה וזכה להצטלם גם עם מסי וגם עם אגוארו. מי היה מאמין ש-10 שנים לאחר מכן הוא ישתף איתם פעולה בזכייה ההיסטורית בקופה אמריקה?
בעיתונות הארגנטינאית דיווחו כי ביום רביעי בשבוע שעבר התקיימה פגישה בבואנוס איירס בין נציגי "סיטי גרופ" לבין חורחה בריטו, נשיא ריבר פלייט. העיסקה סוכמה בעל פה כשלמחרת התקיימה פגישה נוספת במשרדי המועדון, באצטדיון המונומנטל, לשם הגיעו גם סגן הנשיא מתיאס פטניאן והמנהל המקצועי, כוכב העבר האורוגוואי אנצו פרנצ'סקולי.
רואים דמיון?
מאחר ומדובר בעסקה מסובכת, שלפיה החלוץ ימשיך לשחק כמושאל בריבר עד הקיץ, ובמסגרתה יעברו עוד שחקנים ששייכים ל"סיטי גרופ", התקיימו פגישות נוספות ולמעשה עד רגע זה הסוכנים הרנן רגוארה (סוכנו של אגוארו לו קשרים הדוקים עם הנהלת מנצ'סטר סיטי) ונהואל הידלגו עדיין עובדים על הסעיפים האחרונים.

תאגיד כדורגל

אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון סיטי תשלם לריבר פלייט כ-20 מיליון אירו (סעיף השיחרור), תחתים את אלברס על חוזה לחמש שנים ותשלם את שכרו. אלבארס ימשיך לשחק כמושאל בריבר עד חודש יוני, אלא אם ריבר תעפיל לשלבי הגמר של גביע הליברטדורס ואז הוא עשוי להישאר עד סוף אוקטובר. אבל לפני שנגיע לסיפורו של חוליאן אלבארס, צריך להבין מי זו בכלל "סיטי גרופ", ואיך היא קשורה לכל הסיפור.
הכל התחיל בקיץ 2008 כאשר משפחת המלוכה באבו דאבי רכשה את מנצ'סטר סיטי. כעבור חמש שנים יזם המנכ"ל פראן סוריאנו, מי שהגיע לסיטי מברצלונה יחד עם המנהל המקצועי צ'יקי בגיריסטיין, הקמה של רשת מועדוני כדורגל בכל העולם שיפעלו תחת מטרייה אחת – "סיטי גרופ". פחות מ-10 שנים אחרי הקמת יש ל"סיטי גרופ" לא פחות מ-10 מועדוני כדורגל, בבעלות מלאה או חלקית, בחמש יבשות שונות.
הרשימה כוללת את מנצ'סטר סיטי (אנגליה), מלבורן סיטי (אוסטרליה), מונטבידאו סיטי טורקה (אורוגוואי), ניו יורק סיטי (ארה"ב), מומבאי סיטי (הודו), טרואה (צרפת), לומל (בלגיה), ג'ירונה (ספרד), סיצ'ואן ג'יוניו (סין) ויוקוהמה מרינוס (יפן).
12 צפייה בגלריה
שחקני ניו יורק וגביע ה-MLS
שחקני ניו יורק וגביע ה-MLS
גם הם הם שייכים ל"סיטי גרופ". שחקני ניו יורק סיטי עם גביע ה-MLS
(צילום: gettyimages)
מה שעומד מאחורי המיזם הוא כמובן שיתופי פעולה עסקיים ומקצועיים בין הקבוצות השונות, כשמנצ'סטר סיטי נמצאת בראש הפירמידה. שיתופי הפעולה כוללים בין היתר מעבר של שחקנים צעירים שיוצאים להשאלות בקבוצות הצנועות יותר, אבל זה לא מסתכם בכך.
לכל תשע הקבוצות האחרות ב"סיטי גרופ" יש גישה לדאטה של מנצ'סטר סיטי, כולל מערכי אימון, נתוני סקאוטינג, אנליזה וטקטיקה. הרעיון הוא שבכל הקבוצות ישחקו בסגנון דומה לזה של גווארדיולה במנצ'סטר סיטי – מה שיקל על מעבר השחקנים בין הקבוצות. ויש לזה כבר שם: the city way.
מי שעשוי להיות חלק מעסקת ההעברה של חוליאן אלבארס לסיטי הוא החלוץ הארגנטיני ולנטין קסטז'נוס, מלך השערים ב-MLS בשנה שעברה – 23 שערים ב-36 משחקים במדי ניו יורק סיטי.
12 צפייה בגלריה
יהיה חלק מעסקת אלבארס. קסטז'נוס
יהיה חלק מעסקת אלבארס. קסטז'נוס
יהיה חלק מעסקת אלבארס. קסטז'נוס
(צילום: רויטרס)
קסטז'נוס הוא תוצר קלאסי של "סיטי גרופ". בגיל 18 הוא הצטרף למונטבידאו סיטי טרוקה, הקבוצה האורוגוואית הקטנה שנרכשה ע"י החבר'ה מאבו דאבי. ב-2018 הוא עבר לניו יורק סיטי – ועכשיו, אחרי שהוכיח את יכולותיו בליגה בארה"ב, הוא בדרך לריבר פלייט, למרות שווסטהאם מאוד רצתה אותו.
זה היה כנראה הקלף המנצח של מנצ'סטר סיטי. ריבר פלייט אמנם מוותרת על חוליאן אלבארס, השחקן הטוב ביותר שלה – אבל אמורה לקבל במקומו תחליף לגמרי לא רע. ואת זה לא יכלו לתת לה מנצ'סטר יונייטד, אתלטיקו מדריד, יובה או שתי המילאנזיות. אגב, חוץ מקסטז'נוס ריבר פלייט אמורה לקבל גם "בקשיש": את המגן האורוגוואי אנדרו טאוטן שמשחק, כמה מפתיע, במונטבידאו סיטי טרוקה.
אז בימים הקרובים יתבררו כל הפרטים על העיסקה המסקרנת, אבל זה הזמן לעשות היכרות עם האיש עצמו, שביום שני יחגוג את יום הולדתו ה-22.
12 צפייה בגלריה
חוליאן אלבארס  חוגג
חוליאן אלבארס  חוגג
חוליאן אלבארס. עסקה מסובכת
(צילום: גטי אימג'ס)

כמעט הגיע לריאל - והפך לכוכב על בריבר

חוליאן אלבארס נולד בעיירה הקטנה קאלצ'ין, במחוז קורדובה, והיה אוהד של ריבר פלייט מאז שהוא זוכר את עצמו. אגב, קאלצ'ין נמצאת במרחק 60 ק"מ בלבד מלגונה לארגה, העיר בה נולד פאולו דיבאלה.
כבר בגיל צעיר מאוד לא היה ספק בקשר לכישרון שלו, עד כדי כך שבגיל 11 קיבל זימון למבחנים בריאל מדריד. חוליאן ואביו טסו למדריד והילד הרשים. הוא הבקיע פעמיים בחמישה משחקים בדרך לזכייה בטורניר מקומי. "זאת הייתה חוויה אדירה. שיחקנו נגד ברצלונה ובגמר ניצחנו את בטיס 0:1 ואני בישלתי את השער", הוא סיפר.
אלבארס רצה להישאר במדריד, למרות שהבין שמדובר בעניין לא פשוט, לעזוב את הבית והחברים בגיל כל כך צעיר ולחיות במדינה זרה. אבל כמו כולם הוא הכיר את הסיפור של לאו מסי, שהגיע לברצלונה כילד בן 12, ורצה לעשות מהלך דומה.
12 צפייה בגלריה
לאו מסי חוגג
לאו מסי חוגג
לאו מסי. אלבארס רצה ללכת בדרכו
(צילום: AP)
גם אבא גוסטבו רצה שהבן שלו יגשים את החלום. "אנחנו משפחה פשוטה", הוא סיפר. "אני עובד במפעל לייצור דגני בוקר ואשתי היא סייעת בגן ילדים. ריאל מדריד הציעה לכל המשפחה לעבור לספרד". הבעיה הייתה שפיפ"א החלה להקשיח אז את חוקי ההעברות של ילדים, וריאל מדריד, שלא רצתה להסתבך ולחטוף עונשים כבדים, כמו שקרה לברצלונה ולצ'לסי, החליטה לוותר עליו.
אלבארס הצטרף לקבוצת הנוער של ריבר פלייט ב-2016, והפך מהר מאוד לאחד השחקנים האהובים ביותר על המאמן מרסלו גז'ארדו.
אז כבר כולם הכירו אותו בכינוי "אראנייה", כלומר "העכביש". את הכינוי המיוחד הדביק לו אחיו הגדול רפאל. "כשהוא שיחק בתור ילד הוא היה כל כך טוב, עד שלפעמים נראה היה שיש לו יותר משתי רגליים".
12 צפייה בגלריה
חוליאן אלבארס חוגג אליפות
חוליאן אלבארס חוגג אליפות
הביא אליפות לריבר
(צילום: גטי אימג'ס)
גז'ארדו אמר עליו: "הוא מאוד ממוקד. הוא ילד שלא נסחף בעקבות כל מה שאומרים עליו. הוא מנצל כל חוויה שהוא עובר כדלק להמשך הדרך. הוא לא השתנה כלל מהיום שבו הכרתי אותו. זה לא פשוט, כי הוא שומע את כל מה שאומרים עליו. אבל למזלו הוא מוקף במשפחה תומכת וטובה".
את הבכורה במדי ה"מיז'ונריוס" ערך אלבארס ב-27 באוקטובר 2018, במשחק ליגה מול אלדוסיבי. שבועיים לאחר מכן הוא כבר ישב על הספסל במשחק הראשון בגמר גביע הליברטדורס מול היריבה המושבעת בוקה ג'וניורס, שהסתיים ב-2:2. משחק הגומלין הועתק כזכור לברנבאו במדריד, אחרי שהאוטובוס של בוקה הותקף בדרך למונומנטאל.
וכך, ב-9 בדצמבר 2018, הנער חוליאן אלבארס היה שותף לניצחון הכי גדול והכי דרמטי בהיסטוריה של היריבות הנצחית בין ריבר ובוקה. ריבר ניצחה 1:3 בהארכה והפעם אלבארס שיחק. הוא נכנס בדקה ה-97 במקומו של אסקיאל פלאסיוס ובסיום חגג על כר הדשא כמו משוגע. כן, הוא היה אלוף דרום אמריקה בגיל 18 – ובמשחקו החמישי בקריירה.
12 צפייה בגלריה
חוליאן אלבארס
חוליאן אלבארס
אלבארס במדי נבחרת ארגנטינה עם הספרה 9 של אגוארו, הלילה מול צ'ילה
(צילום: AFP)
את שערו הראשון הוא כבש ארבעה חודשים לאחר מכן, כשריבר ניצחה את אינדפנדיינטה 0:3 – ומאז הספיק להבקיע 34 שערים ב-95 משחקים במדים האדומים-לבנים. השיא היה, איך, לא, בסופר קלאסיקו מול בוקה ב-3 באוקטובר. אלבארס כבש פעמיים בניצחון 1:2, הראשון בבעיטה אדירה מחוץ לרחבה, והשני מתוך רחבת החמש. בכך הוא הפך לשחקן הראשון שכובש צמד בסופרקלאסיקו מאז שגונסאלו היגוואין עשה זאת 15 שנה קודם לכן.
"אם אתה מצטיין בסופר קלאסיקו, זה משנה לך את החיים" אמר גז'ארדו אחרי המשחק. ובעיתון "קלארין" נכתב: "הידיים של אוהדי ריבר נפצעו ממחיאות הכפיים שהם נתנו לו כשהוא הוחלף".
הכישרון תמיד היה שם: דריבל מבריק, מהירות, בעיטה אדירה והמון ביטחון עצמי. אבל בשנה האחרונה הכל התחבר לו. את שנת 2021 חוליאן אלבארס סיים עם 24 שערים ו-15 בישולים ב-46 משחקים בכל המסגרות. בליגה הוא כבש בממוצע שער בכל 88 דקות.
12 צפייה בגלריה
חוליאן אלבארס  חוגג
חוליאן אלבארס  חוגג
ממוצע כיבושים מטורף
(צילום: גטי אימג'ס)

הכי טוב מאז ניימאר?

לא רק שהוא סחף את ריבר לאליפות אדירה בארגנטינה, הוא סיים את העונה כמלך השערים, וכשחקן המצטיין לא רק בארגנטינה אלא בכל דרום אמריקה. זה התואר שבו זכה ניימאר ב-2011 וב-2012, לפני שעבר מסנטוס לברצלונה.
וכן, רבים סבורים שחוליאן אלבארס הוא הכדורגלן הטוב ביותר שגדל בדרום אמריקה מאז ניימאר. את זה הוא כמובן יצטרך עוד להוכיח באצטדיונים של אירופה ובנבחרת ארגנטינה. לא רבים יודעים, אבל אלבארס היה עם נבחרת ארגנטינה במונדיאל ברוסיה לפני ארבע שנים. המאמן חורחה סמפאולי לקח אותו יחד עם עוד כמה שחקנים צעירים ומבטיחים כדי שישתתפו במשחקי האימון.
זו הייתה הפעם הראשונה ש"העכביש" שיתף פעולה עם מסי ואגוארו, מעבר לצילומים כשהיה ילד. אבל ממש לא הפעם האחרונה. לפני כחצי שנה הוא קיבל את הזימון המיוחל לנבחרת הלאומית, והפעם כשחקן מן המניין. המאמן ליונל סקאלוני שיתף אותו במשחק מוקדמות המונדיאל מול צ'ילה, כשהכניס אותו במחצית השנייה במקום אנחל די מריה.
12 צפייה בגלריה
ליונל סקאלוני
ליונל סקאלוני
ליונל סקאלוני. נתן לאלבארס הזדמנות
(צילום: getty images)
כמה שבועות לאחר מכן אלבארס היה בסגל של ארגנטינה לקופה אמריקה בברזיל. הוא אומנם לא שותף בניצחון בגמר על הסלסאו, אבל שיחק בניצחונות מול פרגוואי ובוליביה, והיה שותף מלא בזכייה הראשונה של האלביסלסטה בתואר אחרי בצורת של 28 שנה.
עד היום אלבארס רשם שש הופעות בנבחרת, כולן כמחליף (כולל לפנות בוקר ב-1:2 מול צ'ילה, שם קיבל את החולצה מספר 9 שהייתה שייכת לאגוארו). אבל מאחר שארגנטינה כבר הבטיחה את עלייתה למונדיאל, לא מן הנמנע שאלבארס ירשום את הבכורה שלו בהרכב הפותח של הנבחרת ביום רביעי מול קולומביה.
כבר למעלה משנתיים מדברים בארגנטינה על המעבר הצפוי שלו לאירופה, וזה אך טבעי. "לשחק באירופה זה החלום של כל שחקן בארגנטינה" אמר אלבארס לפני מספר חודשים בראיון ברדיו. "שם נמצאות הקבוצות הגדולות. אבל אני לא ממהר. כמובן שאני מדבר עם המשפחה ועם הסוכן שלי, אבל אני לא בלחץ. אם אמשיך לעבוד קשה, גם זה יגיע. בינתיים אני משחק בפלייסטיישן או עם ברצלונה או עם מנצ'סטר סיטי". ועכשיו, כשהמעבר למנצ'סטר סיטי קרוב, צריך להבין גם מדוע גווארדיולה עשה הכל כדי להביא את "העכביש".
12 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
אלבארס הוא הכדורגלן הטוב ביותר שגדל בדרום אמריקה מאז ניימאר?
(צילום: gettyimages)
צריך לזכור, מאז שסרחיו אגוארו נפצע בתחילת העונה שעברה, סיטי משחקת ללא חלוץ 9 קלאסי. זה לא הפריע לה לזכות באליפות בעונה שעברה, להגיע לגמר ליגת האלופות וכנראה לזכייה נוספת באליפות, העונה.
ועדיין, למרות ההצלחות, למרות שכל פעם שחקן אחר נכנס למשבצת של "ה-9 המדומה" (גבריאל ז'זוס, פיל פודן, ריאד מאחרז, ברנרדו סילבה, ג'ק גריליש, קווין דה בריינה), גוורדיולה לא זנח את רצונו להביא חלוץ מרכזי. בקיץ הוא עשה מאמצים לרכוש את הארי קיין, אבל טוטנהאם לא הסכימה למכור את השחקן הטוב ביותר שלה. כעת פפ רוצה להנחית בקבוצה את ארלינג הולאנד, הסקורר האדיר של בורוסיה דורטמונד.
ועדיין, גם אם הולאנד יגיע לבסוף לסיטי, זה לא אמור להפריע לחוליאן אלבארס. כי הוא חלוץ מסוג אחר לגמרי, כפי שהוא עצמו היטיב לתאר.
12 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד
ארלינג הולאנד
ארלינג הולאנד. המטרה הבאה של סיטי?
(צילום: gettyimages)

לא חלוץ "9" קלאסי

"אני לא חלוץ רחבה. אני אוהב להתחיל את המהלכים מאחור ולשחק לכל רוחב המגרש. אני יודע שקשה להגדיר את הסגנון שלי, כי אני אוהב לגוון את המשחק שלי. אני גם לא אובססיבי בכל מה שקשור להבקעת שערים".
ואלו השחקנים שגווארדיולה כל כך אוהב: מגוונים, שיודעים לשחק בכמה תפקידים ועמדות, שיודעים להתאים את עצמם, שהם לא מקובעים. שיודעים להבקיע מכל מצב, ברגל החזקה וגם החלשה שלהם.
"קון" אגוארו היה אגדה במנצ'סטר סיטי. ב-10 עונות במדי התכלת הוא כבש 260 שערים ב-390 משחקים והוא המבקיע הגדול בהיסטוריה של ה"סיטיזנס". הוא זכה ב-15 תארים, כולל חמש אליפויות. ובנבחרת ארגנטינה הבקיע 41 שערים ב-101 הופעות.
קשה לדעת לאיזה גבהים תתרומם הקריירה של חוליאן "העכביש" אלבארס, שנמצאת רק בתחילתה. אבל אם הוא יגיע אפילו למחצית ההישגים של אגוארו, הוא יהפוך לאגדה.
פורסם לראשונה: 18:46, 28.01.22