כריסטיאנו רונאלדו לא כבש במשך שישה משחקים ברציפות. כשזה קורה לשחקן אחר, אפילו חלוץ מהטופ העולמי, הדבר מתקבל בסלחנות מסוימת. אצל גדול הכובשים בכל הזמנים זה גורר כותרות ובדיקה מדוקדקת מתי זה קרה לו פעם אחרונה. התשובה: 12 שנים. בשבוע שעבר הוא "סוף-סוף" כבש ב-2022, ב-0:2 של מנצ'סטר יונייטד על ברייטון. ביום ראשון השדים האדומים הוסיפו עוד ניצחון יפה - 2:4 על לידס ובינתיים הם במקום הרביעי. למרות הניצחונות, שוב לא שקט בגזרת כריסטיאנו רונאלדו. בשלישי הוא שוב עלה לכותרות לאחר שדווח כי באיירן מינכן רוצה להחתים אותו לקראת העונה הבאה. המסר ברור: הכוכב הפורטוגלי לא מרוצה באולד טראפורד.
כל עולם הכדורגל התרגש כאשר כריסטיאנו סגר מעגל בקיץ וחזר למנצ'סטר יונייטד, אותה עזב ב-2009 לטובת ריאל מדריד. הוא אמנם עמד לחגוג 37, אבל הפורטוגלי הראה שוב ושוב במהלך הקריירה שלו שהגיל לא משחק תפקיד. יחד עם זאת הוא נכנס לסיטואציה לא פשוטה, זה לא אותו מועדון שהוא הכיר בשליטתו של המנג'ר אלכס פרגוסון. אלא מועדון שלא זכה כבר תשע שנים באליפות, והפסיד בגמר הליגה האירופית לוויאריאל. אם ביובנטוס רונאלדו הוא הגיע לקבוצה ששלטה באיטליה והייתה צריכה אותו רק בשביל ליגת האלופות, ביונייטד הוא נדרש להיות מנהיג, להחזיר את כוח ההרתעה.
4 צפייה בגלריה
רונאלדו
רונאלדו
רונאלדו. סוג של משבר
(צילום: רויטרס)
בהתחלה זה הלך מצוין, הסופרסטאר פתח הכי חזק ואז הגביר - היו לו 14 שערים עד סוף דצמבר, יותר מכל אחד אחר. לצערו שאר הקבוצה לא תיפקדה, אחרי תבוסה 4:1 לווטפורד בסוף נובמבר - המנג'ר אולה גונאר סולישאר פוטר. במקומו הגיע הגרמני ראלף ראנגניק, מי שמכונה "הפרופסור", ונחשב לאביהם הרוחני של המאמנים הגרמנים של ימינו. עוד לפני שראנגניק העביר אימון אחד באולד טראפורד, הפרשנים באנגליה תהו כיצד רונאלדו יסתגל לשיטת הלחץ המפורסמת שלו, ואיך הכוכב יגיב כאשר יידרש לעשות הרבה יותר הגנה ממנה שנדרש ממנו, ועוד בגיל 37.
החששות התאמתו, ראנגניק לא חווה הצלחה גדולה במנצ'סטר יונייטד עד כה - למרות שני הניצחונות האחרונים. השדים האדומים רחוקים מאוד מהפסגה שם נמצאת מנצ'סטר סיטי ושוב מוצאים את עצמם נאבקים על מקומות 3 ו-4 המובילים לליגת האלופות. לא בשביל זה רונאלדו הגיע, ועל פי דיווחים הוא עצבני. מאוד. ולא רק לפי דיווחים, ב-1:1 מול ברנלי בתחילת החודש הוא נטש את המגרש מיד אחרי שריקת הסיום, בלי ללחוץ יד לאף אחד.
4 צפייה בגלריה
רונאלדו
רונאלדו
רונאלדו מול ברנלי. ירד מהמגרש בעצבים
(צילום: גטי אימג'ס)
ידוע שכריסטיאנו לא אוהב שמחליפים אותו, ראנגניק עשה זאת מול סאות'המפטון לפני כחודש וזכה לחיבוק קריר מהכוכב, שישב על המדרגות עד סוף המשחק. "הוא שאל אותי 'למה דווקא אני?'", שיחזר המנג'ר בסיום, "אמרתי לו שכשהוא יאמן הוא יבין אותי. אני יודע איך שחקנים כמוהו חושבים, אין לי שום בעיה איתו". לפי הדיווחים, לרונאלדו ולשחקנים נוספים דווקא יש בעיה עם ראנגניק - הם לא ממש מחבבים אותו. אבל הם גם לא ממש אוהבים אחד את השני.
לפי התקשורת האנגלית חדר ההלבשה ממש מפוצל למחנות. המחנה של רונאלדו כולל בין היתר את ברונו פרננדש, דיוגו דאלוט ופרד. בעוד מרקוס רשפורד והארי מגוויר מצאו את עצמם מחוץ ל"קליקה".

טד לאסו ואני

ב-ESPN פורסם לפני כשבועיים כי שחקני יונייטד חושבים שהאימונים של המאמן הגרמני מיושנים, שהוא לא מתרגל משחקונים על שטחים קטנים אלא רק 11 מול 11. הם ציפו לאימונים יותר דינמיים מהמאמן שנחשב ל"פרופסור". עוד דווח שהם צוחקים מאחורי הגב על עוזרו האמריקני כריס ארמס ומכנים אותו "טד לאסו" - על שם המאמן האמריקני מהסדרה הקומית שאין לו שום מושג בכדורגל, ומגיע לאמן בפרמייר-ליג את הקבוצה הדמיונית "ריצ'מונד". לכריס ארמס דווקא יש רקע נרחב בכדורגל, אבל כמו לאסו גם הוא לא אימן מעולם מחוץ לארה"ב. ראנגניק נשאל על הטענות הנ"ל במסיבת עיתונאים, וכמובן מיד אמר שהאימונים שלו מאוד מגוונים.
שלושה ימים אחרי הדיווח ב-ESPN, העיתון הספרדי "אס" הצטרף גם הוא לחגיגה. בדיווח נטען כי רונאלדו לא מרוצה מראנגניק, וכועס עליו כי אמר ש"החלוצים שלנו צריכים להיות מרוכזים יותר". רונאלדו, על פי אותו דיווח, משוכנע שהתפקיד "גדול" על ראנגניק. הבעיה היא שעל פי החוזה שלו, הגרמני יקבל סמכויות מקצועיות במועדון בקיץ (לא יאמן בעונה הבאה) ואולי הישארותו תגרום לכך שרונאלדו יעזוב את יונייטד אחרי עונה אחת בלבד.
4 צפייה בגלריה
רונאלדו עם ראלף ראנגניק
רונאלדו עם ראלף ראנגניק
רונאלדו עם ראנגניק. מערכת יחסים מורכבת
(צילום: AP)
לפרשן גארי נוויל, אגדת עבר במנצ'סטר יונייטד, נמאס שהכל נופל על ראנגניק ולאחר שאמר ששחקני מנצ'סטר יונייטד צריכים "להתבגר" - עבר לביקורת ישירה על כריסטיאנו.
"רונאלדו הוא חלק מהבעיה במנצ'סטר יונייטד, בדיוק כמו שחקנים אחרים", אמר המגן לשעבר, "הוא אומר שהוא מנהיג ושהצעירים צריכים ללמוד ממנו. איך זה בדיוק עוזר למורל הקבוצתי כאשר הוא יוצא בעצבים מהמגרש כמו נגד ברנלי?".
4 צפייה בגלריה
רונאלדו עם ברונו פרננדש
רונאלדו עם ברונו פרננדש
רונאלדו ופרננדש. איתו הוא דווקא מסתדר
(צילום: AP)

הסקרים לא מחמיאים

ולא רק התקשורת נגדו. סקר מפתיע שערך האתר "אתלטיק" גילה כי 55% מאוהדי מנצ'סטר יונייטד לא רוצים שרונאלדו יישאר בעונה הבאה. 46% מהאוהדים דווקא חושבים שהיכולת שלו עד כה העונה טובה מאוד, 17.9% חושבים שיכולתו גרועה.
לרונאלדו יש הזדמנות מצוינת להשתיק את מבקריו הערב (רביעי, 22:00). הוא פוגש בשמינית גמר ליגת האלופות יריבה שהוא אוהב במיוחד - אתלטיקו מדריד. הוא כבש מולה 25 שערים ב-35 מפגשים לאורך השנים, פעמיים שלושער בליגת האלופות. בעונת 2018/19 שלושער מדהים שלו קבע 0:3 ליובנטוס בגומלין ו-2:3 דרמטי בסיכום הכללי. זה היה אחד מרגעיו הגדולים באיטליה. אולי היריבה המוכרת, במפעל שהוא הכי אוהב, תוציא אותו לדרך חדשה. אולי.