סימון ביילס ממשיכה לשבור שיאים. המתעמלת האגדית, ששבה להתחרות השנה, שנתיים לאחר אולימפיאדת טוקיו, ממשיכה את הקאמבק המדהים שלה והערב (שישי) זכתה במדליית הזהב בקרב-רב באליפות העולם הנערכת באנטוורפן עם ציון כללי של 58.396 נקודות. זו הפעם ה-21 שביילס תופסת את המקום הראשון על הפודיום באליפות העולם, וה-34 בכלל - מה שהופך אותה לשיאנית הזכיות הבלעדית (גברים ונשים), לאחר שהשאירה מאחור את ויטלי שצ'רבו הבלארוסי.
זוהי מדליית הזהב השישית באליפות העולם בהתעמלות בה זוכה ביילס בת ה-26 בקרב-רב, וכאמור ה-21 אי פעם, וגם בשתי קטגוריות אלה היא שיאנית הזכיות. בנוסף, זו מדליית הזהב השנייה שלה באנטוורפן, לאחר שסיימה יחד עם נבחרת ארה"ב במקום הראשון בגמר של התרגיל הקבוצתי.
4 צפייה בגלריה
המתעמלת האמריקאית סימון ביילס
המתעמלת האמריקאית סימון ביילס
אגדה בחייה. סימון ביילס
(REUTERS/Yves Herman)
4 צפייה בגלריה
המתעמלת האמריקאית סימון ביילס
המתעמלת האמריקאית סימון ביילס
שיאנית המדליות בכל הזמנים באליפויות העולם. סימון ביילס
(Lionel BONAVENTURE / AFP)
ביילס התחילה בשולחן הקפיצות, שם קיבלה מהשופטים ציון של 15.1 נקודות. במקבילים, שידוע כתרגיל הפחות חזק שלה, היא קיבלה 14.33. בתרגיל הקורה השופטים העניקו לה את הציון 14.433, ולפני התרגיל האחרון היא עמדה במקום הראשון עם יתרון של 0.934 נקודות על המקום השני.
בתרגיל הקרקע, החזק ביותר שלה, היא מעדה באופן רגעי, אך אספה את עצמה והמשיכה בדרך לציון 14.533 בתרגיל ו-58.396 בציון הכולל, שכאמור זיכה אותה במדליית הזהב. אגב, גם הפעם השתמשה ביילס במהלך הביצוע שלה בשירה של נועה קירל, "יוניקורן".
במקום השני סיימה אלופת העולם משנה שעברה, רבקה אנדרדה הברזילאית, שעקפה בתרגיל האחרון את שייליס ג'ונס האמריקאית בזכות ביצוע נהדר בקרקע. ג'ונס רשמה נחיתה לא טובה במהלך התרגיל שלה, ובסופו של דבר סיימה שלישית והסתפקה במדליית הארד.
4 צפייה בגלריה
המתעמלת האמריקאית סימון ביילס
המתעמלת האמריקאית סימון ביילס
ביילס על הקורה
(AP Photo/Virginia Mayo)
4 צפייה בגלריה
המתעמלת האמריקאית סימון ביילס
המתעמלת האמריקאית סימון ביילס
גם מעידה מפתיעה בתרגיל הקרקע לא עצרה אותה
(REUTERS/Yves Herman)
כבר במוקדמות גמר הקרב-רב עשתה ביילס היסטוריה, כאשר הייתה לאישה הראשונה שביצעה את אלמנט יורצ'נקו דאבל-פייק על שולחן הקפיצות, והבטיחה שמעתה התרגיל ייקרא על שמה: "ביילס 2". מדובר על אחד התרגילים המסובכים והמורכבים בענף ההתעמלות, רק שביילס שכללה אותו. היא הגיעה לשולחן הקפיצות לאחר היפוך כפול, ומשם ניתרה לקפיצה שכללה שתי סלטות, וכל זה תוך שמירה על רגליים ישרות.
ביילס, שקיבלה בשנה שעברה מג'ו ביידן את מדליית החירות הנשיאותית, היא המתעמלת המעוטרת ביותר בהיסטוריה האמריקנית. באמתחתה 34 מדליות מאולימפיאדות ואליפויות עולם. בשנים האחרונות קידמה שורת נושאים הקרובים ללבה, בהם בריאותם הנפשית של ספורטאים, נוער בסיכון והיחס לקורבנות של תקיפות מיניות.
מעבר לכך, ביילס גם הייתה אחראית לאחד הרגעים הבלתי נשכחים באולימפיאדת טוקיו האחרונה, לאחר שהחליטה לפרוש מהתחרות הקבוצתית וטענה שהיא סובלת מקשיים מנטליים. לאחר מכן פרשה מתחרות הקרב-רב, בה נחשבה מועמדת לזהב, ומשלושה גמרים אישיים. לבסוף החליטה להשתתף בגמר הקורה וגם סיימה על הפודיום.