סימון ביילס נכנסה לספרי ההיסטוריה - וכבר בהופעתה הראשונה אתמול (ראשון) באליפות העולם בהתעמלות מכשירים באנטוורפן. האמריקאית הייתה לאישה הראשונה שביצעה את אלמנט יורצ'נקו דאבל-פייק על שולחן הקפיצות - ועוד במהלך מוקדמות גמר הקרב-רב - והבטיחה שמעתה התרגיל ייקרא על שמה: "ביילס 2".
מדובר על אחד התרגילים המסובכים והמורכבים בענף ההתעמלות, רק שביילס שכללה אותו. היא הגיעה לשולחן הקפיצות לאחר היפוך כפול, ומשם ניתרה לקפיצה שכללה שתי סלטות, וכל זה תוך שמירה על רגליים ישרות.
3 צפייה בגלריה
סימון ביילס
סימון ביילס
ביילס במהלך התרגיל ההיסטורי
(צילום: Matthias Hangst/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
סימון ביילס
סימון ביילס
ראשונה בדירוג הכללי, כצפוי. ביילס
(צילום: Matthias Hangst/Getty Images)
צריך לזכור: ביילס חזרה רק לאחרונה משנתיים של הפסקה מתחרויות, אבל הוכיחה שוב למה היא מכונה כבר עכשיו המתעמלת הגדולה בכל הזמנים. הציון שלה על שולחן הקפיצות היה הגבוה שלה בתחרות: 15.266 נקודות.
את המוקדמות פתחה על המקבילים המדורגים (14.4 נקודות) וזכתה לציונים נהדרים גם על הקורה (14.566 נקודות) והקרקע, שם הופיעה שוב לצלילי השיר "יוניקורן" של נועה קירל - בדיוק כפי שעשתה באליפות ארה"ב האחרונה (ואף ריגשה את הזמרת הישראלית).
3 צפייה בגלריה
סימון ביילס
סימון ביילס
לצלילי "יוניקורן", שוב. ביילס
(צילום: Lionel BONAVENTURE / AFP)
בסך הכל צברה ביילס 58.865 נקודות - ראשונה מבין כל יתר המתעמלות בקבוצה שלה. הערב, בסיום כל הקבוצות בשלב המוקדמות, יהיה אפשר לדעת את מיקומה הסופי, אך לאף אחד אין ספק שהיא תעלה לגמר בכל מכשיר ומכשיר.
ביילס, שקיבלה בשנה שעברה מג'ו ביידן את מדליית החירות הנשיאותית, היא המתעמלת המעוטרת ביותר בהיסטוריה האמריקנית. באמתחתה 32 מדליות מאולימפיאדות ואליפויות עולם. בשנים האחרונות קידמה שורת נושאים הקרובים ללבה, בהם בריאותם הנפשית של ספורטאים, נוער בסיכון והיחס לקורבנות של תקיפות מיניות.
ביילס גם הייתה אחראית לאחד הרגעים הבלתי נשכחים באולימפיאדת טוקיו האחרונה, לאחר שהחליטה לפרוש מהתחרות הקבוצתית וטענה שהיא סובלת מקשיים מנטליים. לאחר מכן פרשה מתחרות הקרב-רב, בה נחשבה מועמדת לזהב, ומשלושה גמרים אישיים. לבסוף החליטה להשתתף בגמר הקורה וגם סיימה על הפודיום.