אמנם קשה להתעלות על היום המטורף שעבר עלינו עם מדליית הזהב ההיסטורית של ארטיום דולגופיאט, שיא העולם בקפיצה משולשת וגמר ריצת 100 המטרים לגברים, אבל גם היום ה-10 של המשחקים האולימפיים יזמן לנו מספר אירועים מסקרנים ומיוחדים.
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
נבחרת הבייסבול תפגוש את דרום קוריאה למפגש מסקרן בשלב הנוקאאוט, השחייניות האומנותית עדן בלכר ושלי בובריצקי ייכנסו למעגל המשחקים וסלאמוויט באיולין-טפרי תשתף בגמר ריצת 5,000 המטרים.
6 צפייה בגלריה
עדן בלכר ושלי בובריצקי
עדן בלכר ושלי בובריצקי
עדן בלכר ושלי בובריצקי. בהצלחה
(צילום: EPA)

גמר קפיצה לרוחק לגברים | 4:20

מדליות נוספות יחולקו כבר לפנות בוקר באצטדיון האתלטיקה, כאשר מצפה לנו קרב מסקרן ופתוח למדי בקפיצה לרוחק לגברים. חואן מיגל אצ'בריה הקובני הצעיר קבע את התוצאה הטובה ביותר במוקדמות (8.50) ונחשב כמובן למועמד בולט לזהב. אלוף העולם מ-2019 טג'אי גייל הג'מייקני שנפצע במוקדמות הצליח להעפיל בכל זאת לגמר עם 8.14 חלש, אבל הוא ממש לא מתכוון לוותר. מיטדיס טנטוגלו היווני קבע את תוצאת השנה בעולם (8.60) ולמרות שעלה רק מהמקום ה-10 במוקדמות עם 8.22 יכול לסיים על הפודיום גם כן.
6 צפייה בגלריה
טג'אי גייל
טג'אי גייל
טג'אי גייל. דרמה במוקדמות
(צילום: AFP)

נבחרת ישראל (בייסבול) - דרום קוריאה | 6:00

לאחר הניצחון ההיסטורי היום של נבחרת הבייסבול, 5:12 על מקסיקו, יתמודדו הכחולים-לבנים מחר מול יריבה מוכרת מאוד – דרום קוריאה, מולה הפסידו רק לפני שלושה ימים במשחק דרמטי. הניצחון המשכנע על המקסיקנים הדיח אותם מהטורניר וכעת גם הפסד לקוריאה לא יוביל להדחה ישראלית מידית. ניצחון, לעומת זאת, והמדליה כבר ממש תהיה קרובה.
אם ישראל תנקום בקוריאנים על ההפסד 6:5, היא תתמודד בקרב על העפלה לגמר מול המנצחת במפגש בין מנצחות הבתים המוקדמים - המארחת יפן והפייבוריטית לזהב, ארצות הברית. הפסד לקוריאנים, שגברו 3:4 על הרפובליקה הדומיניקנית, ישלח את ישראל למשחק להיות או לחדול נוסף – הפעם מול הדומיניקנים. הפסד גם במשחק הזה, וישראל תודח. ניצחון, וחלום המדליה ימשיך להיות חי ונושם.
6 צפייה בגלריה
שחקני הנבחרת חוגגים
שחקני הנבחרת חוגגים
הזדמנות לנקמה בקוראינים. נבחרת ישראל
(צילום: gettyimages)
בכל מקרה, גם במשחק מחר מול הקוריאנים וגם ביתר המשחקים בטורניר האולימפי, ייאלץ מאמן נבחרת ישראל אריק הולץ להסתדר בלי הפיצ'ר המצוין ג'ון מוסקוט, שנפצע במשחק הקודם נגד קוריאה וקרע את הרצועה במרפק.

עדן בלכר ושלי בובריצקי (שחייה אומנותית) | 13:30

הצמד הישראלי ימשיך במסורת שנשמרת מאז אתונה 2004 וכוללת נציגות ישראלית באחד הענפים הכי יפים לצפייה במשחקים האולימפיים. תחרות הדואט בשחייה אמנותית תכלול שלב מוקדמות שיתפרש על פני יומיים וגמר שייערך ביום אחד.
מחר ייערך שלב התרגיל החופשי שכשמו כן הוא, תרגיל שבו אין מגבלות על האלמנטים שמבצעות השחייניות. המגבלה היחידה היא על זמן התרגיל שצריך להיות בין 2:45 ל-3:15 דקות. הציון על התרגיל החופשי יורכב משלושה פרמטרים: ביצוע (30%), רושם אמנותי (40%) ודרגת קושי (30%). ביום שלישי ייערך שלב התרגיל הטכני שבו יצטרכו השחייניות לבצע אלמנטים ידועים מראש לפי דרגת הקושי שבחרו.
6 צפייה בגלריה
עדן בלכר ושלי בובריצקי
עדן בלכר ושלי בובריצקי
עדן בלכר ושלי בובריצקי. תרגיל חופשי
(צילום: עוז מועלם)
בתום שני ימי המוקדמות, יסוכמו הציונים של הצמדים בשני התרגילים ו-12 הצמדים בעלי הציון המצטבר יעפילו לגמר. בגמר שייערך ביום רביעי השחייניות יסחבו את הציון שלהם מהמוקדמות ויבצעו תרגיל חופשי בלבד. הצמד עם כמות הנקודות הגבוהה ביותר בתום הגמר יוכתר כמנצח.

גמר הרמת משקולות לנשים (מעל 87 ק"ג) | 13:50

לא זאת לא טעות. נכון שעל הנייר מדובר באחד הענפים הכי פחות אטרקטיביים עבור הקהל הישראלי, אבל הפעם שווה לשים עין על סיפור מסקרן מסקרן במיוחד ובוודאי אחד הגדולים בטוקיו, כאשר לורל האברד הניו זילנדית תהפוך לספורטאית הטרנסית הראשונה אי פעם במשחקים האולימפיים
האברד, שזכתה במדליית כסף באליפות העולם 2017 וסיימה שישית ב-2019, אחרי שחזרה מפציעה קשה היא מועמדת לפודיום. מי שכנראה תסיים עם הזהב היא לי וונוון הסינית, שמחזיקה בשיאי העולם לבוגרים ולנוער.
6 צפייה בגלריה
לורל האברד
לורל האברד
לורל האברד
(צילום: AP)

סלאמוויט באיולין-טפרי (אתלטיקה) | 15:40

אחת ההפתעות הנעימות של המשלחת הישראלית. הרצה העפילה ביום שישי לגמר ריצת 5,000 המטרים היוקרתית ועשתה זאת בסטייל עם שיא ישראלי חדש, 14:53.43. באיולין-טפרי העפילה מהמקום השמיני מתוך 15 הרצות שישתתפו בגמר. אם תצליח לשמור על המיקום הזה ואולי אפילו לשפר אותו, זה יהיה הישג מרשים עבורה וכמובן עבור המשלחת הישראלית.
באיולין-טפרי היא אשתו של שיאן ישראל במרתון, מארו טפרי, אותו פגשה במחנה אימונים באתיופיה לפני תשע שנים והגיעה בעקבותיו לישראל.
6 צפייה בגלריה
סלאמוויט באיולין טפרי
סלאמוויט באיולין טפרי
סלאמוויט באיולין טפרי (בכחול) במהלך המוקדמות
(צילום: אורן אהרוני)
סיפאן חסן ההולנדית קבעה את הזמן הכי טוב במוקדמות (14:47.89) ואחריה שורה של רצות מצוינות מאתיופה וקניה כולל סנברה טפרי.