האם סימון ביילס תשוב לספק לנו רגעי קסם אחרי שהחליטה להשתתף בגמר התרגיל על הקורה, או שתקרוס בגלל המשבר המנטלי ממנו סבלה לאחרונה? האם יש קופץ במוט שמסוגל למנוע מארמנד דופלנטיס את הזהב וכמה נקודות יקלע לוקה דונצ'יץ' ברבע גמר טורניר הכדורסל מול גרמניה?
טוקיו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
גם התחרויות שיתקיימו מחר (שלישי) צפויות לרגש את אוהדי הספורט בעולם. איליין תומפסון, האלופה הטרייה ב-100 מטר תנסה להשלים דאבל בריצות הקצרות כאשר תתמודד בגמר ל-200 מטר ולא שכחנו גם את הישראלים שינסו לספק רגעים של נחת. ציפיות למדליות כחול-לבן אין ממש לקראת יום התחרויות הבא, אבל נבחרת הבייסבול תנסה להישאר בתמונה כשתתמודד מול הרפובליקה הדומיניקנית.
9 צפייה בגלריה
סימון ביילס
סימון ביילס
האם היא כשירה מהבחינה המנטלית? סימון ביילס
(צילום: getty images)

סלובניה - גרמניה, רבע גמר (כדורסל) | 4:00

עם כוכב ענק בדמותו של לוקה דונצ'יץ' ואחרי שניצחו בכל שלושת המשחקים בשלב הבתים (כולל 87:95 את ספרד), הסלובנים מועמדים לנצח ברבע הגמר את היריבה שהעפילה מהמקום השלישי בבית בו שיחקה. דונצ'יץ' סיים עם 12 נקודות, 14 ריבאונדים ו-9 אסיסטים מול הספרדים והשאלה היא אם הוא ישיג את הטריפל דאבל הראשון במשחקים האולימפיים מאז לברון ג'יימס בלונדון 2012.
9 צפייה בגלריה
לוקה דונצ'יץ'
לוקה דונצ'יץ'
יספק את הטריפל דאבל הראשון באולימפיאדה מאז 2012? לוקה דונצ'יץ'
(צילום: AP)

קפיצה לרוחק, נשים (אתלטיקה) | 4:50

עוד תחרות שאמורה לספק דרמה, בדומה לגמר הגברים שהתקיים היום. חמש קופצות שעברו השנה 7 מטר מועמדות להיאבק על מדליות: אסה ברום (ניגריה, 7.17 מטר), טארה דייויס (ארה"ב, 7.14 מטר), האמריקנית הבלתי נגמרת בריטני ריס (7.13), צ'נטל מלוני מאיי הבתולה (7.08 מטר) והסרבית איבנה ספנוביץ' (7.00 מטר). אלופת העולם הגרמנייה מילהיקה מיהמבו, שקבעה השנה רק 6.98, נמצאת גם כן בתמונה. היא קבעה בשטוקהולם תוצאה של 7.02, אבל עם רוח גבית מעל למותר.

נויה ברעם ושחר טיבי (שייט) | 6:05

השיוטים מספר 9 ו-10 של צמד הישראליות בדגם 470, אשר היו אמורים להתקיים היום, נדחו למחר בגלל היעדר רוחות בים. ברעם וטיבי מדורגות במקום השמיני במרחק של 27 נקודות שליליות מהמקום השלישי. בסיומם של שני השיוטים ייקבע סופית מי יהיו המתחרות שישתתפו בשיוט המדליות.
9 צפייה בגלריה
נויה ברעם  ושחר טיבי
נויה ברעם  ושחר טיבי
נויה ברעם ושחר טיבי
(צילום: רויטרס)

400 מטר משוכות, גברים (אתלטיקה) | 6:20

עוד אחד מרגעי השיא בתחרויות האתלטיקה. הנורבגי קרסטן ורהולם, שקבע את תוצאת השנה בעולם, 46.70 שניות, מועמד לנצח, אבל האמריקאי ראי בנג'מין (46.83 שניות השנה) והברזילאי אליסון דוס סנטוס (47.31 שניות) לא יוותרו לו בקלות.
9 צפייה בגלריה
קרסטן ורהולם
קרסטן ורהולם
קרסטן ורהולם
(צילום: AFP)

ארה"ב - ספרד, רבע גמר (כדורסל) | 7:40

אחת משתי הענקיות תודח בסיום העימות ברבע הגמר. האמריקאים ממש לא נראים כמו דרים טים אחרי שהפסידו לצרפת בשלב הבתים וגם הספרדים ירדו מנוצחים מול סלובניה של לוקה דונצ'יץ ביום ראשון האחרון. הניצחון הקל האחרון על צ'כיה לא מעיד על שום דבר מבחינת ארה"ב והשאלה היא אם קווין דוראנט וחבריו יתעלו על עצמם כפי שכולם מצפים מהם.
9 צפייה בגלריה
קווין דוראנט
קווין דוראנט
מתי קווין דוראנט והחברים שלו מתכוונים להתעורר?
(צילום: רויטרס)

סימון ביילס בגמר הקורה (התעמלות מכשירים) | 11:48

סוף סוף נזכה לראות את המתעמלת האגדית בפעולה, אחרי שהיא החליטה להשתתף בתחרות לאחר שפרשה מהגמרים האישיים האחרים אליהם העפילה בעקבות קשיים מנטליים. באיזה מצב פיזי ורגשי היא תהיה בדיוק והאם תוכל לעמוד בלחץ? המצלמות ילוו כל תנועה שלה והפרשנים ינתחו כל הבעת פנים שלה, לא פחות מאשר את התרגיל עצמו. אוהדיה ברחבי העולם, ולא רק האמריקאים, יודעים שאם היא תראה את היכולת הרגילה שלה היא שווה זהב אולימפי חמישי בקריירה המפוארת שלה.
9 צפייה בגלריה
סימון ביילס
סימון ביילס
אוהדיה מקווים לראותה במיטבה. סימון ביילס
(צילום: getty images)

ישראל - הרפובליקה הדומיניקנית (בייסבול) | 13:00

נבחרת הבייסבול סיימה אחרונה בבית המוקדם, ספגה שתי תבוסות בארבעה משחקים – אבל חלום המדליה שלה עדיין בחיים, ובאופן מדהים גם הסיכוי התיאורטי לזכייה בזהב עדיין לא נגוז. עם זאת, ולאור התוצאות הקודמות, הגשמת החלומות הללו לא נראית מעשית כרגע.
בבית המוקדם התמודדה ישראל שווה בשווה מול דרום קוריאה והפסידה בנקודה, אבל היום זה כבר לא היה כוחות – 1:11 קוריאני שלח את הכחולים-לבנים למשחק להיות או לחדול בפעם השנייה בטורניר, הפעם מול הרפובליקה הדומיניקנית, מחר ב-13:00.
9 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל מאוכזבים
שחקני נבחרת ישראל מאוכזבים
חייבים לנצח. שחקני נבחרת ישראל בבייסבול
(צילום: AFP)
ישראל גברה במשחק ההדחה הקודם על מקסיקו, וניצחון על הדומיניקנים ישאיר אותה בטורניר, יחד עם שלוש נבחרות בלבד – יפן שעלתה לגמר, ארצות הברית וקוריאה. אבל כדי לעלות לחצי הגמר היא תצטרך להדהים את ארצות הברית, שהפסידה 7:6 למארחת יפן בחצי הגמר הראשון. מול האמריקנים הובסו שחקניו של אריק הולץ 8:1 בבית המוקדם, ורק התעלות יוצאת דופן תוביל לשני ניצחונות רצופים, ולסיכוי למדליה.

בונד, ולוק, משען ו-וולדמן (רכיבת סוסים) | 13:00

הישראלים שישתתפו מחר בתחרות האישית בקפיצות הראווה הם אשלי בונד והסוס דונאטלו 141, דני ג'י וולדמן וקווינסלנד E, אלברטו משען וקוזה נוסטרה, וטדי ולוק שיתחרה עם אמסטרדם 27. נקווה לביצועים טובים בלי הפלות של הקורות העליונות שיובילו להורדת נקודות.

גמר קפיצה במוט (אתלטיקה) | 13:20

כל תוצאה אחרת פרט לניצחון של ארמנד דופלנטיס תהווה הפתעה גדולה. השבדי, שקפץ השנה 6.10 מטר מועמד לעלות לראש הפודיום. הצרפתי רנו לאבילני (5.92 מטר השני) והאמריקאים קייסי לייטפוט (6.00 מטר) וכריסטיאן נילסן (5.92 מטר) ימתינו למעידה שלו, בהיעדרו של אלוף העולם סם קנדריקס שנדבק בקורונה.
9 צפייה בגלריה
ארמנד דופלנטיס
ארמנד דופלנטיס
הכל תלוי בו. ארמנד דופלנטיס
(צילום: רויטרס)

עדן בלכר ושלי בובריצקי (שחייה אמנותית) | 13:30

שתי הישראליות סיימו את יום המוקדמות הראשון במקום ה-16 וינסו להתברג בין 12 הראשונות ולהעפיל לגמר.

גמר 200 מטר, נשים (אתלטיקה) | 15:50

האם איליין תומפסון, האישה המהירה בעולם שניצחה בריצה ל-100 מטרים, תשלים את התואר הכפול? האמריקנית גבריאל תומאס שקבעה השנה 21.61 שניות לא תוותר לה בקלות וגם שלי אן פרייזר-פרייס הבלתי נגמרת, שזכתה בכסף ב-100 מטר, מועמדת לסיים שוב אחריה. מה שבטוח, הפעם הג'מייקניות לא ישלימו זכייה משולמת אחרי ששריקה ג'קסון (ארד ב-100 מטר) נכשלה במוקדמות ולא תשתתף.
9 צפייה בגלריה
איליין תומפסון
איליין תומפסון
איליין תומפסון
(צילום: getty images)