סימון ביילס החליטה להשתתף מחר (שלישי) בגמר תרגיל הקורה באולימפיאדת טוקיו 2020. עד לפני שבוע המשפט הזה בכלל לא היה צריך להיכתב, אבל אחרי מה שעבר על המתעמלת הטובה בעולם, אפשר להגיד שזאת הפתעה.
טוקיו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
כזכור, ביילס פרשה מהגמר הקבוצתי אחרי תרגיל אחד בלבד בשולחן הקפיצות, ולאחר מכן חשפה כי היא מתמודדת עם בעיות נפשיות וזקוקה לזמן כדי לטפל בעצמה.
3 צפייה בגלריה
סימון ביילס
סימון ביילס
ביילס בתרגיל הקורה בריו 2016
(צילום: AFP)
מאז ביילס ויתרה גם על הגמרים אליהם העפילה בתחרות האישית בקרב-רב, מקבילים מדורגים, שולחן הקפיצות וגמר הקרקע, והיה נראה שהיא תוותר גם על הקורה.
בשבוע שעבר התייחסה ביילס לראשונה לבעיות המנטליות מהן היא סובלת. "לכל מי שאמר שפרשתי, אני לא", כתבה ביילס בסטורי שהעלתה בחשבון האינסטגרם שלה. "המוח והגוף שלי פשוט אינם מסונכרנים".
3 צפייה בגלריה
סימון ביילס
סימון ביילס
ביילס. לא חששה לחשוף את מה שעובר עליה
(צילום: gettyimages)
ביילס אף פרסמה סרטון וידאו שלה מתרסקת אחרי אימון על המתח, והאמריקאית התייחסה לכך: "אני לא חושבת שאתם מבינים עד כמה זה מסוכן על משטח קשה או תחרותי. אני גם לא צריכה להסביר מדוע אני שמה את בריאותי במקום הראשון. גופנית ונפשית".
בתשובות לשאלות של העוקבים, התייחסה גם לרגע בו הקושי המנטלי החל: "זה התחיל באופן אקראי לאחר המוקדמות, בבוקר למחרת. זה היה דבר מוזר, כמו גם התחושה".

אין ביילס, אין בעיה

בהיעדרה של סימון ביילס, הכוכבת הגדולה של ההתעמלות, ארה"ב ממשיכה להראות כמה כישרון יש בנבחרת שלה. ג'ייד קרי האמריקאית זכתה היום במדליית הזהב בגמר הקרקע (14.366 נקודות), המכשיר עימו ביילס מזוהה הכי הרבה, והקדימה את ונסה פרארי האיטלקייה (14.200) שזכתה בכסף. מורקאמי מאי היפנית ואנג'לינה מלניקובה מהוועד האולימפי הרוסי קיבלו ציון זהה והתחלקו בארד.
אגב, הפעם האחרונה שיפנית זכתה במדליה אולימפית בהתעמלות מכשירים הייתה בטוקיו 1964.
3 צפייה בגלריה
ג'ייד קרי
ג'ייד קרי
ג'ייד קרי
(צילום: AFP)