סימונה האלפ תוכל לשוב למגרשי הטניס. בית הדין לבוררות בספורט (CAS) קיבל את ערעור השחקנית וקבע כי תקופת השעייתה של האלפ תופחת מארבע שנים לתשעה חודשים בלבד. כך אישר היום (שלישי) עורך דינה של הטניסאית, בוגדן סטויקה.
כזכור, הרומנייה בת ה-32 הורשעה בידי הסוכנות הבינלאומית ליושרה בטניס אחרי שנכשלה בבדיקות סמים והורשעה ב-7 באוקטובר 2022 בשני סעיפים של סימום. המשמעות: תקופת ההשעיה של האלפ פגה והיא תוכל, אם תרצה, להתחרות בסבב ה-WTA העולמי.
2 צפייה בגלריה
סימונה האלפ
סימונה האלפ
תוכל לשוב למגרשים. האלפ
(צילום: AFP)
2 צפייה בגלריה
סימונה האלפ ווימבלדון
סימונה האלפ ווימבלדון
דורגה בעבר במקום הראשון בעולם. האלפ
(צילום: רויטרס)
האלפ לא פעילה במשך קרוב לשנתיים, לאחר שבאוקטובר 2022 נמצאו חומרים אסורים בגופה. בדמה של האלפ נמצאו שרידים של התרופה רוקסדוסטאט, בה משתמשים נגד אנמיה, והיא מעלה משמעותית את ספירת ההמוגלובין וכדוריות הדם האדומות.
היא הושעתה מיידית ומאז ניסתה להילחם בהחלטה בטענה שהיא חפה מפשע, אך נדחתה פעמיים על ידי בתי משפט עצמאיים. בחודש מאי 2023 היא אף הודתה שאחד התוספים שלקחה הכיל חומר אסור.
"אני מסרבת לקבל את ההחלטה להשעות אותי לארבע שנים", אמר האלפ ההמומה בזמנו, לאחר פרסום העונש החמור. "אני ממשיכה להתאמן ולעשות כל שביכולתי לטהר את שמי מההאשמות השקריות, ולחזור למגרשים".
האלפ היא אחת השחקניות הטובות והעקביות של הדור הנוכחי. היא זכתה בשני תארי גרנד סלאם - ברולאן גארוס 2018 ובווימבלדון 2019. בסך הכול היא זכתה ב-24 תארים במהלך הקריירה ודורגה במקום הראשון בעולם בשיאה. היא ילידת קוסטנצה, הרוויחה במהלך הקריירה כ-40 מיליון דולר רק מטניס, השלישית בכל הזמנים כשרק האחיות סרינה (כ-94 מיליון) ו-ונוס וויליאמס (כ-42 מיליון) הרוויחו יותר ממנה.