זה כבר הפך להרגל. אליפות אירופה ואיתה מדליית זהב בכחול-לבן בגמר ה-200 מעורב אישי. של אנסטסיה גורבנקו כמובן. גם זו הנוכחית ברומא, שתינעל מחר, לא הייתה שונה. שנה שנייה ברציפות שהכוכבת הגדולה של השחייה הישראלית עומדת בראש הפודיום האירופי - ואיזה כיף להגיד את זה.
גורבנקו סיימה הערב (שלישי) ראשונה בגמר המקצה החזק שלה בזמן של 2:10.92 דקות ושחזרה את ההישג מהאליפות בשנה שעברה בבודפשט. "אני עדיין לא מאמינה", הודתה גורבנקו לאחר טקס חלוקת המדליות. "ידעתי שאני יכולה לשמור על המקום שלי, אבל גם שזה הולך להיות מאוד מאוד קשה. אני שמחה שהצלתי לעשות את זה".
4 צפייה בגלריה
גורבנקו והזהב
גורבנקו והזהב
"ש לי עוד הרבה מה לשפר ומה לעשות בהמשך". גורבנקו ודגל ישראל על הפודיום
(צילום: רויטרס)
"העונה שלי הייתה לא פשוטה, בעיקר מנטלית", הוסיפה גורבנקו. "היו לי הרבה משברים ועברתי הרבה דברים, אבל באמת הצבתי לי מטרה בחודש האחרון. אני שמחה שהצלחתי לעמוד בה".
גורבנקו התחילה נהדר והובילה אחרי 50 המטרים הראשונים, משם היא רק הגדילה את הפער עד לבריכה האחרונה. "ידעתי שב-100 מ' הראשונים הסתובבתי ראשונה. זה הלחיץ אותי קצת והתרגשתי מזה, אבל אחר כך לא ראיתי כי כולם שם היו באמצע. פשוט נלחמתי עם עצמי עד הסוף", הסבירה גורבנקו.
4 צפייה בגלריה
גורבנקו והזהב
גורבנקו והזהב
גורבנקו (במרכז) עם מדליית הזהב. "תודה לכל מי שתמך בי"
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
גורבנקו מתקשה להאמין, רגע לאחר שנגעה ראשונה בקיר
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
גורבנקו והזהב
גורבנקו והזהב
אלופת אירופה, שוב
(צילום: רויטרס)
"אני מקווה לשבור את השיא האישי שלי בעונה הבאה. יש לי עוד הרבה מה לשפר ומה לעשות בהמשך. עכשיו אני הולכת לקחת קצת חופש. אני רוצה להודות לכל מי שצפה ועודד, לכל הספונספרים שתומכים בי כל הזמן, לאגודת הבית שלי מכבי קריית ביאליק ולאיגוד השחייה בישראל. תודה לכל מי שתמך בי לאורך כל הדרך וכמובן למשפחה האהובה שלי", סיכמה גורבנקו.
מדובר במדליה השלישית בהיסטוריה של השחייה הנשית הישראלית באליפות היבשת. הראשונה לפרוץ את הסכר הייתה עמית עברי, שהשיגה מדליית ארד ב-100 פרפר ב-2012. בשנה שעברה גורבנקו הוכתרה כאלופת אירופה ב-200 מעורב והיום הכוכבת בת ה-18 עשתה זאת שוב.
כזכור, באולימפיאדת טוקיו הפכה גורבנקו לישראלית השלישית בלבד במקצים היחידניים שמשתתפת בגמר אולימפי, אחרי איתן אורבך ב-2000 ויעקב טומרקין ב-2012 (נבחרת השליחים 4X100 השתתפה ב-1996). היא אמנם סיימה במקום השמיני בגמר ה-200 מטר חופשי, אבל הוכיחה, כמו שכולם הבינו, שהיא הדבר הגדול הנוכחי בכחול-לבן. בחודש יוני האחרון סיימה גורבנקו במקום החמישי באליפות העולם ובכך שברה את הישג השיא של שחיין או שחיינית מישראל בתחרות היוקרתית.