7 מאיות ממדליה, ביום ההולדת. השחיין הישראלי מיכאל לייטרובסקי רשם הערב (שני) הישג יפה, אבל גם יצא עם תחושת החמצה מגמר 50 מטר גב באליפות אירופה בשחייה הנערכת ברומא.
לייטרובסקי, שחגג היום יום הולדת 23, סיים במקום הרביעי בגמר עם זמן של 24.75 שניות - 7 מאיות בלבד אחרי אולה בראונשוויג הגרמני, שזכה במדליית הארד. אפוסטולוס כריסטו היווני זכה בזהב עם 24.36. יש לציין כי משחה זה אינו אולימפי.
2 צפייה בגלריה
מיכאל לייטרובסקי שחיין ישראלי
מיכאל לייטרובסקי שחיין ישראלי
מרחק נגיעה ממדליה. לייטרובסקי
(צילום: גטי אימג'ס)
התוצאה הזאת היא המשך ההתקדמות של לייטרובסקי, שכבר באליפות העולם ב-2019 הוא עלה לחצי הגמר. "היה מרגש וכיף לעלות לגמר אירופי ראשון", אמר בסיום. "אני שמח שהגעתי לגמר עם שיא אישי חדש. כמובן שרציתי לשפר (את התוצאה) ויש את תחושת ההחמצה של המדליה, אבל לא נורא. אני עם הפנים קדימה למשחה 100 גב (שלישי) לראות מה מצפה לי. ידעתי שבסופו של דבר השנה תהיה לי את הפריצה הזו, והייתי מוכן שהיא תקרה עכשיו. באתי לזה עם כל המוטיבציה והכוח, הייתי מוכן להתפוצץ - וזה קרה".

גורבנקו תגן על התואר?

אנסטסיה גורבנקו עלתה לגמר ב-200 מטר מעורב אישי. השחיינית בת ה-19, שבמוקדמות קבעה את הזמן הטוב ביותר, עשתה זאת הפעם עם התוצאה החמישית בטיבה, 2:12.91 דקות, והשיגה את המקום בין שמונה הגדולות בגמר שייערך מחר (שלישי) בשעה 19:17. זהו נחשב למשחה החזק ביותר של גורבנקו, שבו זכתה במדליית זהב באליפות אירופה הקודמת שנערכה בשנה שעברה בבודפשט.
גורבנקו פתחה חזק את משחה חצי הגמר ודורגה שנייה אחרי 50 המטרים הראשונים בפרפר. היא שמרה על המיקום גם אחרי 50 המטר הבאים ואפילו צימקה את הפער ממריה אוגולקובה השווייצרית, שהובילה את המשחה. ב-50 המטרים של סגנון החזה גורבנקו כבר עקפה את השווייצרית ועלתה למקום הראשון, אך איבדה אותו לקטינקה הוסו ההונגריה וסיימה שנייה את המשחה שלה.
2 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו שחיינית ישראלית
אנסטסיה גורבנקו שחיינית ישראלית
תגן על התואר? גורבנקו
(צילום: רויטרס)
כריסטיאן פיצ'וגין לא הצליח לעלות לגמר ב-50 מטר חזה. הישראלי קבע 27.68 שניות וסיים שביעי במשחה שלו כשהוא קובע את התוצאה ה-11 בטיבה בסך הכל. הוא היה רחוק 25 מאיות מהשמינייה הראשונה.