מתעמלת אחת ונדירה, בת 22 מראשון לציון, ריגשה היום (שבת) מדינה שלמה. לינוי אשרם סידרה לישראל את מדליית הזהב השנייה במשחקים האולימפיים בטוקיו, כשניצחה בגמר הקרב-רב בטוקיו.
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
"אני עדיין לא מעכלת, כנראה ייקח לי זמן לעכל", היא אומרת ל-ynet שעות בודדות לאחר הזכייה המדהימה. "הכל טרי, עם התרגשות, שמחה. עדיין הכל מעורבב לי. אני עכשיו אלופה אולימפית, זה חלום שאפילו בחלומות הכי טובים שלי לא חלמתי עליו. עכשיו אני חסרת מילים. יודעת שעשיתי היסטוריה, משהו שאף אחד לא עשה בעבר וכל העבודה הקשה השתלמה בסוף".
3 צפייה בגלריה
אשרם עם מדליית הזהב
אשרם עם מדליית הזהב
"אין לי מילים". אשרם עם מדליית הזהב
(צילום: אורן אהרוני)
לינוי אשרם אלופה אולימפית. עד לפני כמה שנים זה נראה כמו חלום ליל קיץ. היום בטוקיו החלום הפך למציאות. אשרם הביסה את האחיות אברינה, סיפקה תחרות אדירה ועלתה על ראש הפודיום, שוב באחד מענפי הליבה של האולימפיאדה.
שנים שהיא מספקת את הסחורה בכל האירועים החשובים, אבל אף אחד באמת לא היה יכול לדעת איך היא תופיע לרגע האמת באולימפיאדה, וגם לאחר יום לא פשוט של מוקדמות, אותו פתחה בצורה לא טובה, כשהפילה פעמיים והעיפה את החישוק מחוץ למשטח, היא אספה את עצמה, הביאה ארבעה תרגילים כמעט נקיים והצליחה לקחת את הזהב, כשבפעם השנייה בתוך שבוע, התקווה נוגנה באולם אריאקה בטוקיו, ויש כבר שיש החושבים לשכפל אותו ולהקים אותו בישראל – אולם שהוציא ממנו שני אלופים אולימפיים – ארטיום דולגופיאט עם הזהב בהתעמלות מכשירים בקרקע ואשרם שעשתה זאת היום.
"אני ממש שמחה ומאושרת מכל מי שזכה לפניי", התייחסה אשרם להצלחה המדהימה באולם ההתעמלות. "הג'ודו, אבישג סמברג, ארטיום. הם אלופים שהצליחו להביא כל כך הרבה כבוד למדינת ישראל, ואני הצטרפתי אחריהם – זה כיף גדול שהמשלחת חוזרת עם שלל מדליות".
3 צפייה בגלריה
לינוי אשרם
לינוי אשרם
"כיף גדול שהמשלחת חוזרת עם שלל מדליות"
(צילום: AFP)
כשעלית על הטיסה לטוקיו, האמנת שתחזרי עם זהב? "לא חשבתי באמת על המדליה ומה תהיה התוצאה הסופית, אלא בעיקר לבוא לעשות את הכי טוב שלי ולבצע תרגילים נקיים. המדליה זה רק בונוס שמראה שהעבודה שאני ואיילת השקענו שווה את זה. נתנו כל כך הרבה, עבדנו קשה ביחד ואני מאושרת שזו התוצאה".
קשה להסביר את טירוף אשרם בארץ. בשנים האחרונות המתעמלת הפכה לאהובה במיוחד, וכל הצלחה שלה גררה כמויות של תגובות אוהדות ואהבה. כמובן שזה גרם לה להגיע ליפן עם הטייטל "המועמדת מספר 1 למדליה אולימפית במשלחת" – ואם ברבים הלחץ הזה היה יכול לפגוע, ההפך הוא הנכון עבור אשרם.
"באמת קיבלתי תמיכה עצומה מהקהל הישראלי", טענה המדליסטית הטרייה. "מהבית ומכל מי שהיה סביבי. קיבלתי מיליון הודעות להצלחה, לא נלחצתי מזה, רק לקחתי מזה כוח להמשיך וראיתי שהרבה רוצים בהצלחתי. זה רק דירבן אותי לעשות עוד יותר טוב ולהגיע להישג הכי טוב שאני יכולה".
3 צפייה בגלריה
אשרם וזוסמן חוגגות
אשרם וזוסמן חוגגות
אשרם וזוסמן חוגגות
(צילום: EPA)

"יש מלא הודעות ותגובות, כל כך הרבה חום ואהבה", היא סיפרה. "יש לי על הרבה לעבור. אני רוצה להגיד לכולם תודה. הוועד האולימפי, היחידה לספורט הישגי, איגוד ההתעמלות, מכון וינגייט, שנתנו לי את האפשרות להמשיך להתאמן למרות הקורונה, והספונסרים שתמכו בכל מצב, וכמובן למאמנת המדהימה שלי איילת זוסמן. ולכל עם ישראל שתמך ונתן לי חום ואהבה, תודה ענקית. ולילדות הקטנות, שימשיכו לחלום ולא לוותר לעצמן".
מה הדבר הראשון שתעשי כשתחזרו לארץ? "הדבר הראשון שאני רוצה לעשות זה לחבק את המשפחה שלי ולהיות איתם. כי באמת לא הייתי איתם תקופה ארוכה, ונחגוג איכשהו".