בבדיקות שנערכו לספורטאים ואנשי הצוות הזרים שהגיעו מחו"ל לגראנד סלאם תל אביב שייערך בסוף השבוע בהיכל קבוצת שלמה, התגלו אתמול (שלישי) ארבעה חיוביים לנגיף הקורונה, כאשר חמישה נוספים עם תוצאה חיובית גבולית. יש לציין כי עד כה נדגמו כ-200 אנשים. הבוקר (רביעי) נמסר מאיגוד הג'ודו: "לפני הכל חשוב להדגיש, המשלחות לא באות במגע עם הציבור הישראלי, המשתתפים לא יוצאים מהמלון, והציר היחיד בו הם נעים הוא אולם התחרות והמלון. הוועדה המארגנת פועלת ע"פ הנחיות משרד הבריאות ונמצאת בקשר רציף עם אנשי המשרד"
עוד נמסר מהאיגוד: "כל מי שהגיע לישראל עלה לטיסה עם שתי בדיקות קורונה שליליות מ-72 השעות שלפני הטיסה, ונמצא בבידוד מחמיר במלון. מתוך חמשת הנבדקים שהתגלו אתמול כגבוליים, אנו עדיין ממתינים לבדיקה של אחד מהם שאינו ספורטאי. שלושה מהם התגלו כשליליים בבדיקה נוספת. הנבדק היחיד שהתגלה כחיובי היה בעבר עם קורונה ונחשב כמחלים. מדובר באנשים שבעבר כבר התגלתה בהם קורונה, ומקרים כאלה מוכרים מהעבר.אנחנו פועלים על פי הנחיות משרד הבריאות ונמשיך לפעול על פי הנהלים המחמירים של האיגוד העולמי ומשרד הבריאות
1 צפייה בגלריה
סעיד מולאי בנתב"ג
סעיד מולאי בנתב"ג
מולאי נוחת בישראל, פונטי מלווה אותו
(צילום: יריב כץ)
כזכור, ביקורות רבות נשמעו בנוגע לקיום האירוע היוקרתי בישראל, שהצריך הגעה של 600 ספורטאים ואנשי צוות מחו"ל, נוכח מצב התחלואה בארץ והעובדה שנמל התעופה בן גוריון כמעט סגור לחלוטין בעקבות חשש מכניסה של מוטציות חדשות של הנגיף למדינה.
ממשרד הבריאות נמסר: "מתוצאות הבדיקות של המגיעים במשלחת זו, נמצאו 5 מקרים בהם הבדיקה הדגימה מצב המוגדר חיובי גבולי לנגיף הקורונה. ברובם הנם אנשי צוות שככל הנראה מאומתים גבולית על רקע סיפור של החלמה מקורונה בשבועות האחרונים וממצא זה נפוץ בקרב מחלימים. כחלק מהפרוטוקול, חזרו על הבדיקות למאומתים ובינתיים כולם בבידוד מחמיר במלון במימון הטורניר וכך גם הבדיקות. במידה והבדיקות הנוספות יצאו שליליות, הם יוכלו להשתתף בטורניר. אך במידה ובדיקות שהודגמו יהיו חיוביות הם יישארו בבידוד מחמיר במלון. כמו כן, נמצאו 5 מאומתים בקרב עובדים שנדגמו בטרם החלו לפעול באתר התחרות ולא נכנסו לאתר בכלל, וכלל לא קיימו מגע עם המשלחת או הספורטאים".
בנוסף, נחיתתו של אלוף העולם האיראני לשעבר בארץ, סעיד מולאי, והפגישה שלו עם יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי גרמו גם כן ללא מעט ביקורות. פונטי לא שמר על כללי הריחוק החברתי כאשר חיבק בשדה את הג'ודוקא שעבר לייצג את מונגוליה אחרי שערק ממדינתו, וכן את מאמנו. לאחר מכן הוריד את המסכה בקרבת השניים במהלך סרטון וידאו שצילם עבור הגעתו.
פונטי מסר בתגובה: "זה בחור שקרוב לליבי וראיתי מקרוב את מה שהוא עבר בשנים האחרונות. חיכיתי לרגע הזה כל כך הרבה זמן כדי להוכיח שהספורט חוצה גבולות ומחבר בין אנשים. גם בין ישראלים ואיראנים, עד הרגע שראיתי אותו, לא ידעתי שהוא באמת יגיע. וברגע שראיתי אותו, מרוב התרגשות חיבקתי אותו".