אם בערב השנה החדשה היו מאחלים לאליניב ברדה שהקבוצה שלו תשחק ככה, כפי ששיחקה ביום הראשון של 2023, הוא ודאי היה מתרגש. אפילו קורע את סרט המתנה בהתלהבות. אם בערב השנה החדשה היו מאחלים לברק בכר שלמחרת הקבוצה שלו תפתח פער משתי היריבות שלו בצמרת, לא רק מאחת, הוא ודאי היה מאושר, בטח בהתחשב בנעדרים מההרכב או מהסגל. שתי ההבטחות התקיימו, שתי המשאלות התגשמו, אז האם כולם מרוצים? כמובן שלא, חיוך רואים רק על לוח התוצאות.
ברדה יכול להיות גאה בעצמו אך גם מתוסכל. מאוד מתוסכל. הפועל באר-שבע הראתה שמבחינת כדורגל היא לא סתם עושה רוח, כמו זו שנשבה אתמול חזק מדי בכל מקום בארץ, אלא מציגה מוכנות טקטית ויתרון קבוצתי גם מול המוליכה במשחק חוץ. היא הייתה טובה, אבל יש הבדל בין להיות טוב למנצח, וההבדל הזה הוא הדבר החשוב ביותר.
5 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים
ניצחו למרות שלא היו טובים. שחקני מכבי חיפה חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
יכול להיות גאה בעצמו אך גם מתוסכל. ברדה
(צילום: דניאל כהן)

יש מצבים, אין שערים

השעה הראשונה של באר-שבע הייתה מעולה. שי אליאס, על הנייר הקשר בעל היכולות ההתקפיות הפחות בולטות בקישור, עמד גבוה, לחץ על הבלמים, מנע את הכדור מעלי מוחמד. דור מיכה נכנס משמאל לאמצע ועזר לשלוט בקצב. אפילו יוג'ין אנסה – ובמקרה שלו כשרואים מה קורה ליד השער המילה "אפילו" היא חשובה – עשה כמה פעולות מול עבדולאי סק. וכמובן הפנדל. הרבה יותר משבע פעמים הגיעה באר-שבע לבאר - 23 בעיטות היו לה במשחק, שווה למספר של יובנטוס ופריז סן-ז'רמן ביחד בסמי עופר העונה - אבל היא לא שתתה אפילו פעם אחת.
שאפי סולימנוב היה צריך למסור ימינה פעמיים, גם אליאס. דור מיכה הפך את המצב הכי טוב לכדור במשקוף, אנסה בעט במקום למסור. עמרי גלזר לא היה יציב מספיק ביציאה לכדור (אם כי יש שופטים שהיו שורקים לעבירה עליו), וההגנה האזורית איבדה את דין דוד. המון מצבים ואין כובשים – אחד כזה יצטרך לבוא בחלון ההעברות.
הפסד ראשון לבאר-שבע מאז ההפסד הקודם למכבי חיפה, שמהצד שלה דברים נראים בדיוק ההיפך. היו לחיפה מהלכים יפים, נניח התנועה של מוחמד אבו-פאני שסידרה מצב לפרנצדי פיירו, אבל היא לא שיחקה, למשל, כמו בניצחון על מכבי ת"א, למרות שמדובר באותה תוצאה ובאותו כובש צמד. אבל הדברים הקטנים, המנצחים, היו שם איכשהו, אולי עניין של הרגל. מכבי חיפה של השנים הרעות, לפני בכר, הייתה סופגת אחרי דקות טובות. מכבי חיפה הנוכחית מוצאת את הדרך לנצח.
5 צפייה בגלריה
דין דוד חוגג
דין דוד חוגג
משחק הראש שלו הולך ומשתפר. דוד חוגג
(צילום: עוז מועלם )
5 צפייה בגלריה
דין דוד חוגג
דין דוד חוגג
(צילום: עוז מועלם)
השער הראשון הגיע בניצול העמידה האזורית של באר-שבע לכדור קרן. תנועה טובה של צ'ארון שרי הביאה אליו שחקן יריב ועזרה לדין דוד להתפנות, משם הוא נגח לרשת, ולא בפעם הראשונה בשבוע האחרון.

הכל בראש

משחק הראש של דין דוד רק הולך ומשתפר. בשלושת המשחקים מאז החזרה מהפגרה החלוץ נגח לשער 4 פעמים. כל הכדורים הלכו למסגרת ושלושה מהם הפכו לשערים. מרשים. דוד הבקיע משחק ליגה רביעי ברציפות. הוא כבש את שני השערים מול באר-שבע, וכאמור גם את שני השערים היחידים מול מכבי ת"א מוקדם יותר העונה. ואת שער הניצחון נגד הצהובים בעונה שעברה. זאת בתוספת לעבודה טקטית טובה באגף שמאל.
גם המצטיין הנוסף של מכבי חיפה במשחק הזה הגיע מאותו אגף. פיירו קורנו לא רק בישל אלא גם סגר מצוין את שאפי בצד שלו. 8 תיקולים היו לקורנו במשחק, יותר מכל שחקן אחר בקבוצה, וזאת מתוך תשעה ניסיונות. קורנו הגיע לישראל כנשק התקפי מעמדת המגן, וברור שהוא מעולה בצד הזה של המשחק. גם בהגנה הוא עושה את זה.
5 צפייה בגלריה
נטע לביא
נטע לביא
אבידה לא פשוטה. לביא
(צילום: עוז מועלם)
בכר אמר בסיום שהוא סבל 90 דקות, שהרגיש שהקבוצה לא בשליטה. אם נחזור למשחקים אחרים שהיו העונה ברור שנטע לביא היה אחד מהשחקנים, אולי אפילו המוביל בתחום, שהכניס שליטה למשחק של מכבי חיפה. לביא הולך, כך זה נראה. אבידה לא פשוטה, אבל היתרון בטבלה הוא החשוב ביותר כרגע, ומדובר ביתרון משמעותי.
מכבי חיפה השיגה ניצחון ליגה תשיעי ברציפות. בשנה שעברה הצליחה להגיע לעשרה רצופים, ולא נופתע אם תעבור את המספר הזה. בכל מקרה, המספר עליו צריך להסתכל הוא 6, הפער מהמקום השני. ביום הראשון לשנה החדשה, עלו הסיכויים לאלופה שאינה חדשה.
פורסם לראשונה: 06:49, 02.01.23