נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר, שקבוצתו הגדילה אתמול (ראשון) את הפער בפסגה לשש נקודות אחרי ה-0:2 על הפועל באר-שבע, כבר הודיע למאמן ברק בכר כי הוא מעוניין להאריך את חוזהו שמסתיים בקיץ הבא, לצד שדרוג בשכר וסעיף יציאה לחו"ל.
לבכר, שהוביל את מכבי חיפה לשתי אליפויות ברציפות ועלייה לשלב הבתים של ליגת האלופות, חוזה לעוד עונה וחצי. המטרה של בכר למנף את ההצלחות האחרונות על מנת לצאת ולאמן בחו"ל, אולם בפגישה שנערכה לאחרונה בינו לבין שחר הובהר לו כי מתגבשת הצעה לחוזה משודרג לשלוש שנים, כשהמטרה של שני הצדדים להבטיח יציבות עם הצגת בכר כמאמן לטווח ארוך. יחד עם זאת, שחר לא יעמוד בדרכו של המאמן במידה ותגיע הצעה מפתה מאירופה.
3 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
שחר לא יעמוד בדרכו במידה ותגיע הצעה מפתה מאירופה. בכר
(צילום: עוז מועלם)
במכבי חיפה העריכו כי הקפטן נטע לביא, שנכנס בדקות הסיום אתמול בסמי עופר, יעזוב לאחר משחק הגביע מול הפועל חיפה ברביעי, למרות שהעסקה מול גמבה אוסקה היפנית עדיין לא סגורה. המועמדים להחליפו הם עדן קארצב ממכבי נתניה וגוני נאור מהפועל ירושלים.
מי שמאותת על אפשרות חזרה הוא אחד השחקנים הטובים של חיפה מהעונה שעברה, הצעיר מחמוד ג'אבר, שהפך לשחקן הרכב בנבחרת ישראל, אולם מנסה להשתקם מפציעה ארוכה, כשהמטרה לנסות להשיבו למגרשים בעוד כשלושה שבועות. בחיפה מודאגים מאוד מהעזיבה האפשרית של לביא, משחקני המפתח העונה, כשבכל מקרה הוא הודיע לנשיא שחר כי אינו מתכוון להאריך את חוזהו.
3 צפייה בגלריה
רועי משפתי
רועי משפתי
חיפה תעדיף על פניו שוער ישראלי אחר? משפתי
(צילום: עוז מועלם)
האלופה צריכה לקבל החלטה בנוגע לעמדת השוער. האם להמתין לטיפול השמרני של ג'וש כהן ולתת קרדיט לרועי משפתי, שהיה נהדר מול באר-שבע ואף עצר פנדל של שאפי סולימנוב, או ללכת על שוער ישראלי. במידה ויוחלט ללכת על שוער ישראלי, המועמד המוביל הוא ניקיטה חייקין שמשחק בבודו גלימט הנורבגית, אחרת ימתינו לכהן.
בחיפה בכל מקרה מתכוונים להתחזק בלפחות שני שחקנים במהלך חלון ההעברות שייפתח מחרתיים, יחד עם החזרה לכושר של דולב חזיזה שהיה השחקן המצטיין עד לפציעה שלו והשיבה של המגן השבדי דניאל סונדגרן. מי שעשויים לעזוב במהלך הפגרה הם בן שהר ועופרי ארד.
3 צפייה בגלריה
דין דוד
דין דוד
ברביעי יש כבר דרבי על הראש. דוד
(צילום: עוז מועלם)
בחיפה פתחו פער של שש נקודות ממכבי ת"א שבמקום השני, אולם יצטרכו לרדת לקרקע כבר היום, מאחר ומחרתיים הם ישחקו מול הפועל חיפה בדרבי במסגרת שמינית גמר גביע המדינה. "באר-שבע עשו לנו בית ספר", הודה בסיום המאמן בכר. "לפעמים גם צריכים לדעת לנצח משחקים כאלו. יש לנו הרבה מה לעבוד ולשפר". אחד משחקני חיפה אמר: "שום דבר עוד לא גמור, אנחנו שש נקודות ממכבי ת"א ושבע מבאר-שבע, אבל זה אפילו לא מחצית הדרך. רשמנו ניצחון גדול ביכולת חלשה. אומרים מזל של אלופים, לא?".