בכר: "ניצחון לא גדול, תוצאה גדולה"
(באדיבות ONE)
אכזבה ענקית בהפועל באר-שבע לאחר ההפסד אתמול (ראשון) 2:0 למכבי חיפה בסמי עופר, שהגדיל את הפער בין הקבוצות לשבע נקודות. אבל יותר מאכזבה, התחושה השולטת בבאר-שבע מהמשחק של אתמול היא של תסכול. הקבוצה של אליניב ברדה שיחקה פשוט נהדר, בעיקר במחצית הראשונה והפגינה דומיננטיות ועליונות מקצועית יוצאת דופן לקבוצה ישראלית מול מכבי חיפה של השנתיים וחצי האחרונות. אך למרות זאת ירדה מנוצחת וכמאמר הקלישאה "נותרה רק עם המחמאות".
ברדה הפתיע כשהחליט לא לפתוח עם רמזי ספורי ורותם חטואל, שאחראים יחדיו ל-19 מתוך 34 שעריה העונה של באר-שבע בליגה. המאמן העדיף לפתוח עם מרכז קישור מעובה שכלל את רועי גורדנה, עדן שמיר ושי אליאס שהיו מצוינים. לצידם בחלק ההתקפי פתחו דור מיכה, שאפי סולימנוב ויוג'ין אנסה, שמבחינתם לא היו רעים, מיכה אפילו היה מצויין, אך שלושתם לא היו מרוכזים והחמיצו את ההזדמנויות הטובות אליהן הגיעו.
3 צפייה בגלריה
מיכה לא מאמין
מיכה לא מאמין
מיכה לא מאמין
(צילום: עוז מועלם)
כבר בפתיחה אנסה השאיר את מיכה לבד מול שוערה של חיפה רועי משפתי אך הוא בעט למשקוף ומשם החוצה. סולימנוב היה יכול לכבוש בפנדל בתוספת הזמן של המחצית הראשונה ולהוריד את הקבוצות להפסקה בשוויון. סולימנוב החמיץ. חיפה כבשה את שערה השני בפתיחת המחצית השניה והמשחק נגמר עבור באר-שבע.
הבועטים הקבועים של באר-שבע הם רמזי סיפורי, תומר חמד ואיאד אבו עביד. שני הראשונים לא היו על כר הדשא אך אבו עביד כן ולמרות זאת סולימנוב בעט והחטיא. יש לציין שאבו עביד במחצית הראשונה, עוד הרבה לפני הפנדל, ספג מכה באחת מאצבעות כף רגלו ושיחק למרות כאבים עזבים וחשש ממשי לשבר. בסיום טען ברדה שעוד לפני המשחק נקבע ששאפי יהיה הוא הבועט הראשון.
3 צפייה בגלריה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
אליניב ברדה. קבע ששאפי יבעט
(צילום: דניאל כהן )
בסופו של דבר, מה שהכריע את גורל המשחק ואולי את גורל הריצה של באר-שבע לאליפות, זה חוסר המחץ בהתקפה שלה. זאת גם תהיה המטרה המרכזית של באר-שבע בחלון העברות שיפתח השבוע: לצרף חלוץ מרכזי, שכן אסטריט סלמאני, תומר חמד, איתי שכטר ויוג'ין אנסה, ארבעת החלוצים של הקבוצה, פשוט לא מצליחים כמעט לכבוש. נראה שברדה פשוט איבד אמון בסלמאני שנרכש הקיץ ולא שיחק דקה מאז חזרה הליגה מפגרת המונדיאל.
בכל מקרה בלית ברירה בבאר-שבע לפחות מתנחמים מהיכולת הבאמת הטובה שהציגה הקבוצה. במועדון טוענים שאם ימשיכו להציג את אותה יכולת הם מאמינים שהקבוצה עוד יכולה לצמצם את פער שבע הנקודות מחיפה ולאיים על תואר האליפות. זה גם המסר שהעבירה הבעלים אלונה ברקת שמיהרה בסיום לעודד את שחקניה המאוכזבים בחדר ההלבשה.
3 צפייה בגלריה
יוג'ין אנסה עבדולאי סק
יוג'ין אנסה עבדולאי סק
אנסה נאבק על כדור. אכזבה גדולה בבאר-שבע
(צילום: עוז מועלם)
"ברור שהיינו מעדיפים לקחת שלוש נקודות ולא את המחמאות", אמר קפטן באר-שבע, מיגל ויטור והוסיף: "אנחנו מאוד מתוסכלים מההפסד, אבל יש גם הרבה דברים טובים לקחת מהמשחק. אבל כרגע ברור שהתחושה לא טובה. האמת שעבדנו בדיוק על התרגיל של הקרן שחיפה כבשה ממנו, אבל לא היינו מספיק מרוכזים וספגנו. השער השני נבע מטעות של עומרי גלזר. זה קורה ואני בטוח שהוא ילמד מזה".
באר-שבע צפוייה לעמוד לדין על הדלקת אבוקות של אוהדיה בפתיחת המשחק. המשקיף של המשחק מטעם ההתאחדות לכדורגל צפוי גם לציין שקהל אוהדי חיפה ירק וזרק חפצים לכיוונו של צלם עיתונות באר-שבעי שהיה על כר הדשא.