ארטיום דולגופיאט, הביא אמש (ראשון) את אחד ההישגים הגדולים שידע ענף התעמלות מכשירים בארץ, כשזכה בתואר אלוף אירופה במכשיר הקרקע והוסיף את מדליית הארד בשולחן הקפיצות בתחרות שנערכה בטורקיה.
"זה היה שבוע מתיש מאוד", סיפר דולגופיאט בראיון ל-ynet ספורט. "פעם ראשונה בחיים שלי שעשיתי תחרות כל כך קשה והיא הסתיימה הכי מתוק שאפשר, כשמבחינה גופנית היה מאוד קשה. התמודדתי עם זה והיה די טוב".
3 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט
כבוד גדול. דולגופיאט עם המדליות
(צילום: באדיבות איגוד ההתעמלות)
3 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט
"הייתי בשמיים"
(צילום: גטי אימג'ס)
"נכון, היו גם טעויות, אבל עשיתי את שלי וסוף סוף לקחתי את אליפות אירופה ומקווה להמשיך הלאה", המשיך. "כשעמדתי על הפודיום, זו אמנם לא הפעם הראשונה ששמעתי את ההמנון בתחרויות רגילות, אבל מדובר באליפות אירופה, הייתי בשמיים. התרגשתי ולא ידעתי מה לעשות עם עצמי, כשכל הקבוצה עודדו וצרחו, כולם אמרו כל הכבוד. כל הטלפון שלי מלא ברכות".
עשית את זה בתקופה לא פשוטה, לא היו כמעט תחרויות. "התכוננו לאליפות תוך חודש, עם שלושה בידודים. יצאנו וחזרנו, היה מאוד קשה להתכונן ובכל זאת הצלחתי לעשות את זה והרגשתי די טוב לפני התחרות, עשינו את העבודה גם כקבוצה וגם כבודדים. רק אתמול עשיתי ארבעה מכשירים, שזה משהו מאוד קשה בשבילי, ולמחרת לעשות קרקע וקפיצות, כשבבוקר הייתי מאוד כאוב. ידעתי שאני צריך לקחת את עצמי בידיים ולעשות את הדקה ו-10 הכי טוב שאפשר, כשרק בערב יהיה אפשר לנוח".
3 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט
דולגופיאט בפעולה
(צילום: גטי אימג'ס)
מה אתה אומר לכל אלה שאומרים שזה הישג עם כוכבית, שלא כולם הגיעו לתחרות כמו הרוסים והבריטים? "גם לפני זה לקחנו הרבה מדליות. עשינו את כל מה שאפשרי, כשבמוקדמות הייתי מקום שני. זו הייתה תחרות מאוד קשה. היו ציונים גבוהים גם לאחרים, הייתה רמה גבוהה".
אפשר לקחת בחשבון גם גמר אולימפי בשולחן הקפיצות? "אני שואף לשם הרבה שנים. יש לי הרבה פוטנציאל במכשיר הזה. בתחרויות גדולות היו לי בעיות רגליים והפסקתי כדי לשמור את עצמי לקרקע, ואם הכל יהיה בסדר אשאף לגמר או גם למדליה באולימפיאדה".
אנחנו לקראת סיום השנה, מה אתה מאחל לעצמך לשנה החדשה? "קודם כל בריאות ושהקורונה תיגמר. שכולם יהיו בריאים וכל התחרויות יתקיימו ושהאולימפיאדה תהיה מוצלחת".