בזמן שעדן בלכר ושלי בובריצקי, צמד הדואט של ישראל, הבטיחו את מקומם באולימפיאדת טוקיו, רשת הטלוויזיה הקטאלנית, ששידרה את התחרות בברצלונה, עלתה לכותרות - ולא מהסיבות הנכונות.
קלרה בסיאנה, מדליסטית אולימפית ושחיינית אמנותית בעברה, שימשה כפרשנית ברשת הטלוויזיה TV3 ולאחר שראתה את הציון של בלכר ובובריצקי, שהבטיחו את מקומן בטוקיו, החלה לתקוף את מדינת ישראל.
2 צפייה בגלריה
עדן בלכר ושלי בובריצקי
עדן בלכר ושלי בובריצקי
גרמו לסערה בספרד. עדן בלכר ושלי בובריצקי
(צילום: gettyimages)
ההופעה של הצמד הישראלי בטלוויזיה הקטאלנית
"מעבר להערות הטכניות, הייתי רוצה לציין שהנוכחות של ספורטאים וספורטאיות מישראל היא אסטרטגיה ברורה להסיט את העין מרצח העם והפרת זכויות האדם שהמדינה הזו מבצעת נגד העם הפלסטיני", אמרה בסיאנה בשידור ישיר וללא פילטרים.
"ראינו את זה כאן בתחרות הקדם אולימפית בברצלונה ובארוויזיון. נראה כי במהלך אירועים אלה פשעי המלחמה של מדינת ישראל נעלמים. עלינו כצופים להיות מודעים לכך ולהפוך אותם לגלויים, כדי שלא יהפכו למשהו נורמלי", המשיכה הספרדייה.
2 צפייה בגלריה
עדן בלכר ושלי בובריצקי
עדן בלכר ושלי בובריצקי
"אל תתבלבלו בין ישראל לבין שתי שחייניות". בלכר ובובריצקי
(צילום: EPA)
אמה פדמונטה, השדרית בתחרות, התעלמה מדבריה של בסיאנה ואמרה אחריה: "ובכן, הן מאוד מרוצות מהציון שלהן". הרשות המפקחת על שידורי הטלוויזיה בקטאלוניה הודיעה שתבדוק את הנושא.
בעיתון הקטאלני "אל נסיונל" התעסקו גם כן בדברים החמורים של בסיאנה וכתבו: "אל תתבלבלו בין מדינת ישראל לבין שתי שחייניות שמתאמנות קשה ונאבקות כדי לזכות בכרטיס לאולימפיאדה. זה יהיה לא הוגן בדיוק כמו להתבלבל בין שחיינית ומדליסטית לשעבר שהתחרתה בנבחרת ספרד, קלרה בסיאנה, עם אותה מדינה שמדכאת אסירים פוליטיים שנאבקים לעצמאות".