התמונות המפורסמות ביותר מהחודש האחרון של העונה, כל עונה, הן תמונות ניצחון. יש אלופה, יש מחזיקת גביע, קפטנים מניפים מתכות לאוויר. אבל שמחה היא רק צד אחד בחודש הזה, חודש ההכרעות. יש גם עצב, דמעות, ואלו מגיעים בעיקר ממי שיורד ליגה.
יש הבדל בין ירידת ליגה לבין כל הפסד כדורגל אחר. ירידת ליגה יכולה להכניס לסחרור. אתה לא יודע מתי תוכל לשוב, וישנן דוגמאות רבות לקבוצות שרק הלכו והידרדרו עוד יותר. נס-ציונה כבר נשרה לליגה הלאומית, אבל מי תהיה הבוכה השנייה? את זה אולי נדע כבר הערב.
6 צפייה בגלריה
אייבינדר
אייבינדר
דן איינבינדר. הפועל ת"א רוצה לחייך בסוף העונה
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
דראפיץ' וסילבס
דראפיץ' וסילבס
דראפיץ' וסילבס
(איור: לאו אטלמן)

הפועל ת"א - 33 נקודות

בשבת: קריית-שמונה (ב)|במחזור האחרון: חדרה (ח)
הפועל ת"א יוצאת לדרך חדשה, עם בעלי בית חדשים, בתקווה לא להיות בקרוב שוב במקום הזה, של אפשרות ירידה שבוע ומשהו לפני סוף העונה. למזלם של הרוכשים החדשים, ויותר מכל של האוהדים, שער של הישאם לאיוס סידר ניצחון על בני-סכנין והפועל צפויה להישאר.
אם קריית-שמונה לא תנצח בשני המשחקים שלה אז אין להפועל בעיה, היא יכולה להפסיד פעמיים ולהישאר בליגה, כלומר, תיקו מול הקבוצה הצפונית בשבת יסגור את הסיפור מבחינת האדומים, ויאפשר להם להתחיל להתכונן לעונת 2023/24, שאמורה להיות הרבה יותר טובה.
6 צפייה בגלריה
הישאם לאיוס חוגג
הישאם לאיוס חוגג
העונה הבאה אמורה להיות טובה יותר. שחקני הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)

בני ריינה - 32 נקודות

בשבת: בית"ר ירושלים (ח) | במחזור האחרון: הפועל חיפה (ב)
הבדל גדול בין ריינה לנס ציונה, שעלתה איתה מהלאומית בעונה שעברה, הפרש של לא פחות מ-11 נקודות. ריינה הייתה יכולה לסגור את הסיפור במחזור הקודם, אבל הפסידה בבית לקריית-שמונה, הפסד ליגה ראשון שלה זה חודשיים.
ריינה הסתבכה. כן, היא עדיין ארבע נקודות מעל לקו האדום, כשיש רק שש כאלה בקופה, אבל היא צריכה לשחק מול שתי הקבוצות החזקות של הפלייאוף התחתון, בית"ר ירושלים והפועל חיפה. להוציא את המחזור האחרון, נראה שריינה טובה יותר יותר מהיריבות שמתחתיה. היא הפתיעה לטובה בתקופה האחרונה.
6 צפייה בגלריה
שרון מימר
שרון מימר
שרון מימר. בני ריינה הפתיעה לטובה
(צילום: עוז מועלם)

הפועל חדרה - 31 נקודות

בשבת: סכנין (ח) | במחזור האחרון: הפועל ת"א (ב)
לחדרה יש מאמן חדש, ל-12 ימים. ניסו אביטן, שאימן את הקבוצה בהצלחה בעבר, החליף השבוע את מנחם קורצקי שפוטר, והנה, תראו איזה יופי – אולי מחר, במשחק הראשון שלו, ישאיר את הקבוצה בליגה. אם קריית-שמונה לא תנצח וחדרה תוציא נקודה מסכנין, אביטן יכול לחגוג את הבטחת ההישארות המהירה בהיסטוריה.
חדרה אולי תישאר בליגה, אבל חילופי המאמנים, בטח בשלב כזה של העונה, לא מוציאים אותה טוב, גם בהתחשב בכך שכבר נעשה במועדון שינוי העונה – אסף נמני היה המאמן הראשון שלה.
6 צפייה בגלריה
סתיו נחמני שחקן הפועל חדרה
סתיו נחמני שחקן הפועל חדרה
חדרה אולי תישאר בליגה, אבל חילופי המאמנים, בטח בשלב כזה של העונה, לא מוציאים אותה טוב
(צילום: עוז מועלם)

קריית-שמונה - 28 נקודות

בשבת: הפועל ת"א (ח) | במחזור האחרון: בית"ר ירושלים (ב)
בניגוד גמור לחדרה, שמחליפה מאמן עבור משימה מאוד קצרת מועד, איזי שרצקי הצהיר שהוא לא מחזיק מהמאמן שלו, סלובודן דראפיץ', ולא מאמין ביכולותיו המקצועיות. עם זאת, דראפיץ' בקריית-שמונה, לפחות לעוד משחק אחד, ומצב הקבוצה הוא כמובן הגרוע ביותר מבין כל אלו שנאבקות על הישרדות.
מי שהייתה אלופת ישראל בתחילת העשור הקודם יכולה למצוא עצמה בלאומית כבר מחר. אם לא תנצח את הפועל ת"א, הקבוצה שדראפיץ' אימן העונה, הסיכוי שלה להישאר יהיה נמוך מאוד. במחזור האחרון קריית-שמונה תארח את בית"ר, ובאירוח אין דבר חיובי. קריית-שמונה לא ניצחה אפילו פעם אחת בבית העונה! אם תסגור את העונה כך, כנראה שגם מגיע לה לרדת.
6 צפייה בגלריה
מאמן עירוני קריית שמונה סלובודן דראפיץ'
מאמן עירוני קריית שמונה סלובודן דראפיץ'
משחק חובה. דראפיץ'
(צילום: נחום סגל)