יממה לפני טקס הפתיחה למשחקים האולימפיים בטוקיו, ערך היום (חמישי) הוועד האולימפי הישראלי מסיבת עיתונאים בהשתתפות היו"ר יגאל כרמי, המנכ"ל גילי לוסטיג, מנהל היחידיה לספורט הישגי דני אורן, המדליסטית האולימפית הראשונה יעל ארד והספורטאים יעקב טומרקין, חנה מיננקו (ששניהם יהיו נושאי הדגל) ואלכס שטילוב.
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
"ההכנות היו דרמטיות, הדבר שמרגיע אותנו זה שאחרים עוברים את אותו הדבר", אמר כרמי. "באנו פה להתעסק בספורט, מחכים כבר לתחילת התחרויות". לוסטיג הוסיף: "אנחנו כבר עם 70 ספורטאים מתוך ה-90 שנמצאים כבר ביפן, 58 מהם בכפר האולימפי. אנחנו עדיין בתהליך של קליטת האחרונים, שחקני הבייסבול. יש לנו עוד 12 נציגים בחוץ, חלקם כבר במסגרת המתקנים האולימפיים, כמו למשל האופניים והשייט. אנחנו בווליום מאוד גבוה, מרגישים את זה בכפר. מחכים לטקס הפתיחה מחר, נצעד 35 ספורטאים ושישה מלווים. זו הנחיה של כל המדינות. הצפי הוא לשתיים או שלוש מדליות ו-10 גמרים".
2 צפייה בגלריה
לוסטיג וכרמי. מתרגשים לקראת הדבר האמיתי
לוסטיג וכרמי. מתרגשים לקראת הדבר האמיתי
לוסטיג וכרמי. מתרגשים לקראת הדבר האמיתי
(צילום: אורן אהרוני)
ארד: "אלה הרגעים הכי מותחים של הספורטאים והמאמנים, רגעים של תחושת שליחות. מכירה את התחושה, כמה מתח ולחץ יש. כולם באו בכושר. אני סומכת על הספורטאים שלנו".
מתעמל המכשירים, אלכס שטילוב, לו תהיה זו אולימפיאדה רביעית, הוסיף: "יש התרגשות רבה. מיותר לציין שאנחנו שכחנו איך להתנהל בלי קורונה, אבל יש אווירה נהדרת גם באולם האימונים ולא חושבים יותר מידי על המגבלות". מיננקו המשיכה: "אני מאוד מתרגשת לקראת הטקס פתיחה, רוצה לאחל לכולם בהצלחה. למרות שיהיה טקס שונה, מרגישים את הגאווה והתמיכה של כל עם ישראל".
2 צפייה בגלריה
"מאוד אוהבת את ישראל". מיננקו
"מאוד אוהבת את ישראל". מיננקו
"מאוד אוהבת את ישראל". מיננקו
(צילום: EPA)
"אני מאוד אוהבת את ישראל, לא היה לי קשה להתחבר למדינה הזאת", הוסיפה קופצת המשולשת. "אנשים מאוד חמים. למדתי את השפה, בשביל התקשורת בין האנשים וקיבלתי הרבה תמיכה. מרגישה בכל מצב ישראלית וגאה להיות ישראלית".
טומרקין: "כיף להיות פה. ברגע שנכנסים לכפר האולימפי מרגישים שזה אולימפיאדה. פעם ראשונה שגבר ואישה יישאו יחד את הדגל, זה ציון משמעותי והיסטורי ושמח שחנה תעשה זאת לצידי. ממתינים לשריקת הפתיחה ויש אווירה חיובית בנבחרת".