במקביל לסערה הבלתי פוסקת סביב לאו מסי בשנה האחרונה, התחוללה סופת משנה אצל כריסטיאנו רונאלדו. איכשהו זה תמיד חייב לבוא ביחד.
מסי דרש לעזוב את ברצלונה, אולץ להישאר, שינה את דעתו, נראה כאילו יסיים שם את הקריירה – ואז הגיע הטוויסט המטורף עם העזיבה רוויית הדמעות. ורונאלדו? אצלו היה ברור עוד יותר שהשידוך עם יובנטוס עומד להסתיים, בקטע של "כי כבר נמאסנו זה על זו", ובאופן מפתיע למדי, דווקא הוא זה מבין שני הסופרסטארים שלא ארז מזוודות הקיץ. בינתיים.
6 צפייה בגלריה
רונאלדו ומוראטה לא הצליחו להוביל את יובה להצלחות
רונאלדו ומוראטה לא הצליחו להוביל את יובה להצלחות
רונאלדו ומוראטה לא הצליחו להוביל את יובה להצלחות
(צילום: AFP)
עם אימפריה ששוב עברה מהפכה מקצועית, אלופה שוויתרה על הכוכבים כדי לאזן את ספרי החשבונות ותנועה דלילה בשוק ההעברות, נראה שבסרייה א' לא מוכנים לשחזור 2020/21 הדרמטית, והולכים על משהו סולידי.

מפתח רונאלדו

אז קודם כל רונאלדו. כמו כל הקבוצות הגדולות שאין מאחוריהן שייח' כלשהו, גם יובנטוס עושה מאמצים קדחתניים לצמצם את שכר השחקנים כדי להתקרב למשהו שדומה להבראה כלכלית (המועדון סוחב חובות של 400 מיליון אירו). הפורטוגלי הוא באנקר, אבל גם איתו לא הגיעה ההצלחה בליגת האלופות, אפילו האליפות הלכה לעזאזל, והוא בן 36 עם חוזה של 31 מיליון אירו לעונה. כאמור, שני הצדדים גם רוצים להיפרד, אבל משום מה העניין התמסמס מעט בחודשים האחרונים – עד שהתפוצץ ביומיים האחרונים.
על פי הדיווחים באירופה, יובה התחילה מחדש במאמצים לאתר לרונאלדו קבוצה אחרת, גם מתוך ידיעה שהחוזה שלו מסתיים בעוד שנה והיא עלולה לאבד אותו ללא תמורה, כפי שקרה לברצלונה עם מסי. ייתכן שבמועדון אפילו ישקלו הצעות באזור 30 מיליון אירו בלבד, בגלל גילו, לחץ הזמן והרווח שייווצר משחרור מחוזהו הגבוה.
6 צפייה בגלריה
 כריסטיאנו רונאלדו מאוכזב
 כריסטיאנו רונאלדו מאוכזב
בן 36 עם חוזה של 31 מיליון אירו לעונה. רונאלדו מאוכזב
( צילום: AP)
כן, מה שעובר לכם בראש הוא אפשרות אמיתית – פ.ס.ז', כמובן, מקושרת עם החתמת רונאלדו, בניסיון לייצר שלישיית התקפה היסטורית לצד מסי וניימאר. הכל תלוי בקיליאן אמבאפה: אם החלוץ הצרפתי ידרוש לעזוב לריאל מדריד, פ.ס.ז' תשקול להיענות לבקשתו ואז ללכת בכל הכוח על רונאלדו, בהחתמה שתהפוך אותה לקבוצה המדוברת בהיסטוריה של הספורט, לא פחות מכך.
מובן שיש מעט מאוד קבוצות שמסוגלות לעמוד בשכר של רונאלדו, ורק שתיים נוספות מוזכרות בהקשר שלו: ריאל מדריד ומנצ'סטר סיטי. מאמן ריאל קרלו אנצ'לוטי כבר הספיק להכחיש את הדיווחים, אבל סיטי מסתמנת כאפשרות ריאלית. גם כאן יש תנאי: סיטי כרגע מתקשה להגיע להסכמה עם טוטנהאם על רכישת הארי קיין. אם חלוץ נבחרת אנגליה לא יגיע, רונאלדו יתקרב לפרמייר־ליג, שם שיחק אצל היריבה העירונית, מנצ'סטר יונייטד.
בלי קשר למה שיקרה הקיץ, בעונה הבאה רונאלדו כבר לא ישחק בוודאות ביובנטוס, והמועדון צריך לחשוב לטווח הארוך, אבל לא ממש היה פעיל בשוק השחקנים. מעבר להחזרתו של מסימיליאנו אלגרי לתפקיד המאמן והבאתו של מנואל לוקאטלי שהיה חלק מזכייתה של איטליה ביורו, לא קרה שם שום דבר מעניין. הקטע הוא שזה עוד יכול להספיק לאליפות קלה.
6 צפייה בגלריה
רומלו לוקאקו חוגג
רומלו לוקאקו חוגג
עזב לכסף הגדול של הפרמייר-ליג. רומלו לוקאקו
(צילום: רויטרס)
הסגל של יובה עדיין עמוק מספיק, ונראה שלפחות יריבה אחת ירדה מהפרק – דווקא האלופה אינטר. זה התחיל מיד אחרי הזכייה בתואר, כאשר המאמן אנטוניו קונטה הבין שהבעלים הסיני, סטיבן ז'אנג, מתכנן מכירת חיסול של הכוכבים ועזב.
כל השחקנים הבכירים הוצבו על המדף, וז'אנג קיבל צ'קים שמנים עבור רומלו לוקאקו (צ'לסי שילמה 115 מיליון אירו) ואשרף חכימי (עבר ב־60 מיליון לפ.ס.ז'). גם המכירה של מטאו פוליטאנו לנאפולי והפרידה מוותיקים כמו אשלי יאנג, ראג'ה נאינגולאן ואנטוניו קנדרבה פינתה מקום בתקציב.
המאמן החדש סימונה אינזאגי נהנה מהעברה חופשית חכמה של הקאן צ'להנולו שחצה את הכביש ממילאן, וקנייה זולה עד גיחוך (12.5 מיליון) של המגן דנזל דומפריס מאיינדהובן, שכיכב ביורו במדי הולנד, אבל זו לא קבוצה לאליפות נוספת. ועוד לא הזכרנו כלל את העובדה שכריסטיאן אריקסן המושבת כבר לא יכול לעזור לקבוצה.

אטאלנטה מאיימת

ומה עוד? מילאן עדיין רוכבת על זלאטן איברהימוביץ' שיהיה בן 40 בעוד חודש וחצי, נאפולי שוקלת למכור את לורנצו אינסינייה, לאציו לא מוצאת מימון להעברת החוזים של שחקני הרכש – ולמרות שז'וזה מוריניו הוציא יותר מ־100 מיליון ברומא, יש שם המון הימורים, בעיקר טמי אברהם שהגיע עבור 40 מיליון מצ'לסי.
משמע: אטאלנטה נותרה האיום המרכזי על יובה, כך נראה. ביורו האחרון ראינו כמעט בכל משחק שואו של שחקן מהקבוצה. אחת הקבוצות הכי מהנות לצפייה באירופה שמרה על רוב הסגל, ונראית מסוכנת.
6 צפייה בגלריה
מוריניו
מוריניו
יהיה מעניין. מוריניו
(צילום: EPA)
6 צפייה בגלריה
ספאטה והחברים חוגגים
ספאטה והחברים חוגגים
מאיימת על יובה. אטאלנטה
(צילום: AP)

האתגר של פרץ

לראשונה מאז עונת 2012/13 יהיה לנו נציג בליגה – דור פרץ שחתם בוונציה (עם בונוס של יונתן כהן בפיזה מהליגה השנייה). אבל ונציה מסתמנת כאחת הקבוצות החלשות בליגה, ובאופן מסורתי, העולות החדשות באיטליה כמעט ולא שורדות יותר מעונה. על פי המסתמן, פרץ יתחיל כשחקן הרכב, בתפקיד הקשר האחורי, ומחכה לו אתגר רציני – גם הישארות בליגה, וגם התבססות כשחקן לגיטימי בה.
זה עדיין יכול להיות צמוד, מרגש, מותח – אבל הליגה האיטלקית איבדה הרבה מהאיכות שלה הקיץ, דווקא אחרי הזכייה האיטלקית ביורו.
6 צפייה בגלריה
דור פרץ חוגג
דור פרץ חוגג
הנציג שלנו בארץ המגף. דור פרץ
(צילום: עוז מועלם)
פורסם לראשונה: 11:00, 18.08.21