לפני שמתחילים לסכם את "עידן הניסנובים" בהפועל ת"א צריך לזכור שלפני שש וחצי שנים הקבוצה הייתה על סף פירוק שהיה מחסל אותה סופית. אולם אז באו האחים שרון ואיציק ניסנוב, יחד עם עם זאב גרינברג ובועז תושב, והצילו את הפועל ת"א מאסון ספורטיבי שספק אם הייתה חוזרת ממנו.
אם מנתחים את התקופה רק לפי תוצאות הקבוצה הבוגרת, הם מקבלים בקושי ציון עובר. תחת הניהול של הניסנובים, הישג השיא של הפועל ת"א היה המקום החמישי בליגת העל. ראינו קבוצות עם תקציבים דומים ואף נמוכים יותר שהשיגו יותר מכך, כמו בני יהודה שבתקופת יוסי אבוקסיס זכתה בגביע המדינה. הרכש שהגיע היה לרוב בינוני במקרה הטוב ולא ראוי לליגת העל במקרה הרע. מאמנים התחלפו בלי הפסקה, גם כאלה שזכו להצלחה יחסית כמו ניר קלינגר. הייתה תקופה שהפועל ניסתה לחשוב מחוץ לקופסה ומינתה את אופיר חיים (2018), שרון ניסנוב כינה אותו "מאמן העתיד של הכדורגל הישראלי". חיים הוכיח שניסנוב צדק, רק שנבחרת הנוער הייתה זו שנהנתה מכך ולא הפועל ת"א, שנפרדה ממנו אחרי שבעה מחזורים בלבד.
2 צפייה בגלריה
האחים ניסנוב, גרינברג ותושב
האחים ניסנוב, גרינברג ותושב
האחים ניסנוב, גרינברג ותושב. השאירו מועדון במצב טוב
(צילום: עוז מועלם)
גם הניסיון של הניסנובים לזוז הצידה בניהול הקבוצה הבוגרת כשל. העונה מונה עומר בוקסנבוים למנהל המקצועי, התוצאות היו נוראיות. גם הוא התפטר ולא השלים עונה. הפועל ת"א התנהלה כמו מועדון גנרי בליגת העל שפועל לפי גחמות. בתחילת העונה מודיעים שהולכים עם צעירים, בינואר מביאים שחקנים על סף פרישה. באוגוסט בונים סגל למאמן הגנתי, באוקטובר מחליף אותו מאמן שמחליט לשחק התקפי.
מצד שני, הניסנובים והשותפים שלהם אף פעם לא השלו אף אחד, מראש אמרו שהם לא יכולים להשקיע המון כסף והם ממש לא יכולים להתחרות במכבי ת"א ומכבי חיפה. זה לא קל להתנהל בתקציב מוגבל במועדון גדול, כשיש המון לחץ מאוהדים והתקשורת לתוצאות מיידיות. הנהלת הפועל ת"א נדבקה בחוסר הסבלנות של הכדורגל הישראלי, וכשאתה נגרר אחרי כולם אתה משיג תוצאות בינוניות.
2 צפייה בגלריה
האחים ניסנוב
האחים ניסנוב
נגררו אחרי כולם. האחים ניסנוב
(צילום: אורן אהרוני)

יש מקום לאופטימיות

מועדון כדורגל לא מורכב רק מקבוצה בוגרת, אלא גם ממחלקת נוער. כאן הניסנובים עשו עבודה מצוינת והשאירו מחלקה מעולה עם הרבה צעירים מבטיחים, חלקם עזבו ישירות לאירופה (דורון ליידנר ואושר דוידה). הבעלים החדשים יצטרכו לדאוג לכך שהקבוצה הבוגרת תיהנה מהתוצרים, זה לא קרה עם שי אליאס שהפך לבורג חשוב בהפועל באר-שבע וגם לא עם רז שלמה שהולך ומשתפר במכבי נתניה.
להפועל ת"א הנוכחית יש כישרונות שקבוצות גדולות יכולות לקנא בהם כמו אל-ים קנצפולסקי ואור ישראלוב. להפועל ת"א, בניגוד למועדונים גדולים אחרים, יש גם קבוצות נשים שנמצאת בדרך לליגת העל. זה פרויקט חשוב לא פחות מהנוער.
ראינו בעלים שמשאירים אחריהם אדמה חרוכה. מחלקת נוער הרוסה, חובות ובסיס אוהדים שנעלם. בסך הכל הניסנובים משאירים אחריהם מועדון במצב טוב, שיכול לצמוח במהירות ועם השקעה כספית מסוימת גם להתחרות בצמרת הליגה. הם גם ידעו לזוז הצידה כשהגיעה הצעה לקנות את המועדון ולא הערימו קשיים. אלה דברים שאסור לזלזל בהם.