עוד יום משחקים נהדר הסתיים בטוקיו 2020, כשבמשלחת הישראלית יזכרו בעיקר את הפספוס של ברוך שמאילוב בג'ודו, ההפתעה של רוכבת האופניים עומר שפירא, העלייה של השחיינית אנסטסיה גורבנקו לחצי הגמר ב-100 מטר גב, והפתיחה הטובה של השייטים קטי ספיצ'קוב ויואב כהן - שניהם מדורגים חמישי אחרי יום השיוטים הראשון.
טוקיו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
מי שירצה לשכוח את היום הזה הם האמריקאים. סימון ביילס נתנה הופעה די מאכזבת בסטנדרטים שלה, אבל הצליחה להעפיל לכל הגמרים. נבחרת הכדורסל, עם קווין דוראנט ושלל כוכבים, עשתה בושות עם הפסד ראשון באולימפיאדה מאז 2004. מנגד, היפנים הציגו לראווה אח ואחות, היפומי ואוטה אבה, שהפכו היום לאלופים אולימפיים בג'ודו.
8 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו שמחה לאחר הניצחון
אנסטסיה גורבנקו שמחה לאחר הניצחון
בונה על גמר. אנסטסיה גורבנקו
(צילום: AFP)
זה פחות או יותר מה שקרה היום, אך מה מצפה לנו מחר ביום השלישי של המשחקים האולימפיים? קבלו סקירה חלקית בלבד, לפי שעות, של הספורטאים והאירועים הבולטים שיככבו החל משעות הבוקר המוקדמות ועד הצהריים.

רן ושחר שגיב (טריאתלון), 00:30

שחר ורן יעשו היסטוריה קטנה בטוקיו, כשיהיו צמד האחים הראשון שמשתתף במשחקים האולימפיים מאז רן וניר שנטל, שייטי ה-470, שייצגו את ישראל באטלנטה 1996. הם יזנקו לקילומטר וחצי של שחייה, ימשיכו ל-40 קילומטר של רכיבה ויקנחו בריצה של 10 קילומטר.
מי שיעודד אותם מהספה בבית הוא האבא, ד"ר שמי שגיב, שמבין דבר אחד או שניים באולימפיאדות, זאת אחרי שייצג את ישראל בלוס אנג'לס 1984 בריצת המרתון, אז נקרא שם טוב סבג.
8 צפייה בגלריה
שחר ורן שגיב
שחר ורן שגיב
שחר ורן שגיב
(צילום: עוז מועלם)

טוהר בוטבול, תמנע נלסון-לוי ושוהיי אונו (ג'ודו), 05:00

שני הג'ודוקות הישראליים, בוטבול (עד 73 ק"ג) ונלסון-לוי (עד 57 ק"ג) לא מועמדים למדליה והתקרבות לפודיום תהווה הפתעה גדולה. אבל כמו שראינו ביומיים הראשונים, בטח עם הזכייה של אבישג סמברג במדליית ארד, הכל אפשרי.
שוהיי אונו היפני (עד 73 ק"ג), הג'ודוקא הטוב בעולם לצד טדי רינר האגדי, אמור לאסוף מדליית זהב נוספת ולרשום זכייה שנייה ברציפות בתואר האולימפי. כל דבר חוץ מניצחון שלו יהיה סנסציה אדירה.
8 צפייה בגלריה
טוהר בוטבול
טוהר בוטבול
טוהר בוטבול
(צילום: אורן אהרוני)
8 צפייה בגלריה
שוהיי אונו
שוהיי אונו
שוהיי אונו
(צילום: AP)

קטי ספיצ'קוב (שייט), 06:00

קטי תרצה לתקן יום ראשון לא יציב (מקומות שלישי, חמישי ותשיעי - חמישי כללי) ולהתקדם לשלישייה המובילה. מה שעשוי לעודד את ספיצ'קוב הוא העובדה שגולשות איכותיות כמו ההולנדית ליליאן דה-חאוס והסינית לו יונקיו מדורגות אחריה.
8 צפייה בגלריה
קטי ספיצ'קוב
קטי ספיצ'קוב
קטי ספיצ'קוב
(צילום: רויטרס)

ארגנטינה - סלובניה (כדורסל), 07:40

לוקה דונצ'יץ', שהוביל את סלובניה לאולימפיאדה ראשונה בתולדותיה וסיפק טורניר קדם אולימפי קסום, יחל את דרכו בטוקיו ויפגוש את הדרום אמריקאים במשחק מסקרן. מולו יעמדו פאקונדו קמפאצו הנהדר ולואיס סקולה הבלתי נלאה (41) באולימפיאדה חמישית שלו.
8 צפייה בגלריה
דונצ'יץ' בפעולה
דונצ'יץ' בפעולה
דונצ'יץ' בפעולה
(צילום: רויטרס)

יואב כהן (שייט), 09:00

בניגוד לספיצ'קוב, מקום חמישי עבורו בשלב זה הוא לא רע, אחרי שסיים את שלושת השיוטים הראשונים במקומות 12, שש ושתיים. אחרי פתיחה לא טובה, כהן השתפר בהמשך ונראה טוב יותר.

אנסטסיה גורבנקו (שחייה), 13:34

השחיינית הבכירה של המשלחת, שעלתה היום לחצי הגמר ב-100 מטר גב ותנסה לעלות לגמר באזור 06:00 בבוקר, תתחרה בצהריים במקצה החזק שלה - 200 מטר מעורב אישי. כזכור, גורבנקו היא אלופת אירופה מכהנת במשחה זה והמטרה המוצהרת היא גמר אולימפי, לא פחות.
8 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
(צילום: אורן אהרוני)

יפן - ספרד (כדורסל), 15:00

אלופת העולם המכהנת, בהנהגת פאו גאסול (41) באולימפיאדה החמישית שלו (כן, בדיוק כמו סקולה), רוצה לפתוח את הטורניר האולימפי ברגל ימין. היפנים המקומיים הם לא פראיירים בכלל, לראייה ניצחון בהכנה על צרפת, זאת שהפתיעה מוקדם יותר היום את ארה"ב. יהיה מעניין.
8 צפייה בגלריה
פאו גאסול
פאו גאסול
פאו גאסול
(צילום: EPA)