ההרגשה של רבים הייתה שליברפול תנצח בגמר ליגת האלופות ואוהדיה הרבים יצבעו את פריז באדום. האדומים באו כפייבוריטים לגמר, אבל נאלצו לראות את פריז נצבעת לבן לאחר שריאל מדריד ניצחה 0:1 וזכתה בגביע.
אלופת האופי ממדריד היא הקבוצה שהגיע לה לזכות העונה בליגת האלופות יותר מכל. בטח אחרי שהיא עברה בשלבי בנוק-אאוט את כל צמרת הפרמייר-ליג (צ'לסי, מנצ'סטר סיטי וליברפול) ולפני כן הדיחה בשמינית הגמר את הגלאקטיקוס של פריז סן ז'רמן עם ניימאר, מסי וקיליאן אמבאפה.
5 צפייה בגלריה
אוהדי ליברפול מאוכזבים
אוהדי ליברפול מאוכזבים
אוהדי ליברפול מאוכזבים
(צילום: גטי אימג'ס)
בזמן שבליברפול פינטזו על ארבעה תארים העונה (אליפות אנגליה, ליגת האלופות, הגביע האנגלי וגביע הליגה), בתוך שישה ימים הם הפסידו את שני התארים החשובים. בראשון האדומים הפסידו את אליפות הפרמיירליג למנצ'סטר סיטי ופפ גווארדיולה, ואמש הפסידו את הגביע היוקרתי ביותר לריאל וקרלו אנצ'לוטי
שתי קהילות מרכזיות חגגו עד לשעות הקטנות בסמטאות פריז, שהכילו גם את העצב של אוהדי ליברפול: אוהדי ריאל שהיו המיעוט באצטדיון סטאד דה פראנס מול ההר האדום, וקהילת יוצאי אלג'יריה שחגגו את הזכייה של הבן המועדף, קארים בנזמה.
5 צפייה בגלריה
ריאל מניפה את הגביע
ריאל מניפה את הגביע
ריאל מניפה את הגביע. פריז נצבעה לבן
(צילום: גטי אימג'ס)
אוהדי ריאל חגגו את הזכייה, אבל היו עסוקים גם בהקנטות לקיליאן אמבאפה. לא בכל יום אחד הכוכבים הגדולים בעולם אומר "לא" לאימפריה כמו ריאל שידעה בכל דור ודור להביא את השמות הגדולים. אוהדי הבלאנקוס חגגו ברחובות פריז, ואולי בן המקום שמע את כמה שהוא טעה כשהחליט להישאר בפריז סן ז'רמן הלא הישגית ולא להצטרף למכונת התארים ממדריד.
לליברפול יש קהל מרגש, אולי הטוב בעולם, אבל בסופו של דבר ריאל זכתה בגביע. ההתקפה של ליברפול לא תיפקדה, למרות ששלטה במרכז המגרש וריאל נראתה רע מאוד מול האדומים. ההתקפה של ליברפול הגיעה חסרת אנרגיות ונתקלה בשוער הטוב בעולם תיבו קורטואה שעצר אותה, כל זאת ביום חלש של קארים בנזמה.
5 צפייה בגלריה
תיבו קורטואה
תיבו קורטואה
תיבו קורטואה. יום ענק של השוער
(צילום: גטי אימג'ס)
ריאל שוב הראתה שיש לה DNA מיוחד, אולי מדובר במועדון הגדול בעולם ששוב חוגג את אליפות אירופה. הכוכב הגדול היה כמובן קורטואה במפגן שוערות מטורף, עם תשע הצלות, רק אחת יותר ממה שהיו לו מול צ'לסי ומנצ'סטר סיטי. השוער הבלגי עקץ בסיום את כל אלה שלא האמינו בו: "באנגליה לא קיבלתי מספיק כבוד, אז הוכחתי את עצמי היום וגרמתי לכך שייתנו לי כבוד. שמח שהגעתי למועדון שאני אוהב וזכיתי בליגת האלופות". המאמן קרלו אנצ'לוטי החמיא לשוער שלו: "אמרתי שינצח בשבילו במשחק, וזה מה שהוא עשה - הוא ניצח בשבילנו".
בסיום, אוהדי ליברפול הרימו ידיים וצעיפים לשירת ה"לעולם לא תצעדי לבד" המצמררת, כשטרנט אלכסנדר-ארנולד שכב על הדשא ללא תזוזה. יורגן קלופ ספר עוד כישלון במאני-טיים עם ניהול משחק חולמני, אבל הפגין ביטחון בסיום ואמר: "הגמר בשנה הבאה באיסטנבול? אני מזמין מלון. נגיע לשם".
האיש והחליפה קרלו אנצ'לוטי הוכיח כמה הוא חזק בתארים ופחות בדיבורים, ונתן את הכבוד למרסלו הוותיק שהניף את הגביע במשחקו האחרון במדי ריאל מדריד ("לו זה היה תלוי בי הייתי נשאר", אמר מרסלו בסיום). מ-2014 לריאל מדריד יש חמש זכיות בליגת האלופות, כאשר יריבתה הגדולה ברצלונה זכתה פעם אחת בלבד - ככה זה שיש לך את האופי החזק ביותר.
5 צפייה בגלריה
ריאל עם הגביע
ריאל עם הגביע
מרסלו עם הגביע. יעזוב את ריאל
(צילום: גטי אימג'ס)
אנצ'לוטי דיבר על כך בסיום: "אני חושב שהעובדה שאף אחד לא נתן לנו סיכוי עזרה לנו לנצח הערב", אמר המאמן האיטלקי, "אנחנו מועדון קשוח, סבלנו הרבה בשביל הניצחון הזה. קל יותר לזכות בליגת האלופות עם ריאל מדריד מאשר עם כל קבוצה אחרת כי המועדון הזה בנוי לניצחונות. לא היינו לחוצים מכך שפתיחת המשחק נדחתה, נשארנו מרוכזים כי יש כאן סגל שחקנים מיוחד עם הרבה אופי". אנצ'לוטי אגב הפך למאמן הראשון בהיסטוריה שזוכה ארבע פעמים בליגת האלופות.

הכאוס בפתיחה

והיה כמובן כאוס בפתיחת המשחק. מדובר במדינה שאמורה לארח בעוד שנתיים את המשחקים האולימפיים וכשלה בענק באירוח של גמר ליגת האלופות, הצרפתים יצטרכו להסיק מסקנות.
היה זה ערב מצער ומסוכן, שהוביל לאיחור של כארבעים דקות משריקה הפתיחה, תורי ענק היו מחוץ לאצטדיון ויצרו לחץ מסוכן בכניסות אליו. אופ"א הסבירה בלילה כי אלפי אוהדים של ליברפול ניסו להיכנס עם כרטיסים מזויפים: "השערים של אוהדי ליברפול נחסמו בידי אלפי אוהדים שרכשו כרטיסים מזויפים", אמרו באופ"א, "הדבר יצר לחץ ולכן שריקת הפתיחה התעכבה. המשטרה נאלצה להשתמש בגז מדמיע כדי לפזר את האוהדים".
5 צפייה בגלריה
אוהדי ליברפול מאוכזבים
אוהדי ליברפול מאוכזבים
אוהדי ליברפול מאוכזבים
(צילום: גטי אימג'ס)
שביתה ברכבת, חוסר אבטחה וחוסר ניהול המשבר, פקקי ענק בלי הכוונה משטרתית ותורי ענק לכניסה למטרו של אוהדים שהגיעו רק לפנות בוקר לעיר, הארגון של הגמר הגדול נכשל בענק.