אחרי הפרידה המאולצת ממי שהיה מאמנה בשנה וחצי האחרונות, אלכסנדר דז'יקיץ', הפועל ירושלים מתחילה להתכונן ליום שאחרי. בריאיון ל-ynet, מספר המנהל הספורטיבי של המועדון, יונתן אלון, על התקופה האחרונה, ההחלטה שהתקבלה ע"י ההנהלה ועל הדרישות מהמאמן הבא.
"ניסינו למצוא דרך בה אלכסנדר דז'יקיץ' יישאר במועדון, אבל כשראינו שזה כבר לא מצליח אז החלטנו להיפרד", אומר אלון, "אני חושב שהוא רוצה לקבל את העבודה בנבחרת גאורגיה וללכת לכיוון אחר. הבנו שאי אפשר להמשיך כשהוא בבלגרד ואנחנו פה".
3 צפייה בגלריה
יונתן אלון
יונתן אלון
יונתן אלון. "הבנו שאי אפשר להמשיך ככה"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אם הוא לא היה ממונה למאמן נבחרת גאורגיה, הוא היה נשאר? "זה בכל מקרה היה קורה (הפיטורים). מבחינת הטיימינג, יכול להיות שזה משהו שזירז טיפה את התהליך - אבל זה לא הסיפור. זה היה קורה בכל מקרה, אני שמח בשבילו שיש לו צ'אנס במקום אחר".
הקבוצה נמצאת בסיטואציה לא פשוטה, יש שחקנים בסגל שדז'יקיץ' ביקש, והם חתומים לעוד שנתיים. "גם בלי דז'יקיץ' הייתי מחתים את השחקנים האלה לעוד שנתיים כי הם שחקנים מעולים. דז'יקיץ' אמנם היה חלק גדול ודומיננטי מהפועל ירושלים, אבל הפועל ירושלים הייתה לפניו והיא תהיה גם אחריו".
עשיתם הכל כדי לשנות את המצב. משיחות בלתי פוסקות איתו ועד ההחלטה לתת לו לחתום בנבחרת גאורגיה, למרות שבהתחלה סירבתם לכך. אולם דז'יקיץ' לא שינה את דעתו, ובסופו של דבר נאלצתם לקבל החלטה כואבת. "כולם דיברו איתו, היו לי איתו הרבה מאוד שיחות. בסוף יש בנאדם שנמצא במצוקה נפשית מסוימת, וזה לא משהו שאתה שופט. ניסינו באמת למצוא דרכים שיוכלו להקל או לעזור לו, אם זה מאבטח או שומר ראש. הצענו לו גם דירה במקום אחר או לגור במלון, ניסינו ביחד לחשוב על כל מיני דברים, אבל הוא לא הצליח להתמודד עם הסיטואציה".
3 צפייה בגלריה
דז'יקיץ'
דז'יקיץ'
דז'יקיץ'. "הצענו לו לגור במלון"
(צילום: עוז מועלם)
כמנהל הספורטיבי של המועדון נפלה עליך הרבה עבודה בתקופה האחרונה. "אני חושב שצריך לעזור גם לצוות המקצועי וגם לשחקנים עכשיו, לתמוך בהם ולעזור להם לעשות את העבודה שלהם גם בלי דז'יקיץ'. אני קודם כל מרוכז בזה, אם זה להיות נוכח באימונים או לשבת עם העוזרים, גם אם זה קצת להיכנס יותר לכדורסל, מנסה לעזור ולתת להם את הביטחון. יש פה צוות מקצועי מעולה והם יודעים מה הם רוצים לעשות".
אתה חושב על לרדת לקווים? "לא. אני לא חושב שזה נכון למערכת עכשיו. יש לי תפקיד מאוד ברור ומרכזי בהפועל ירושלים ששואב ממני את כל האנרגיות שלי. אם אני אאמן אז נצטרך להביא מנהל ספורטיבי אחר. זה לא רציני להיות גם מאמן וגם מנהל ספורטיבי. אני מתייחס לעבודה שלי ברצינות, אני לא יכול לאמן כדורסל בנוסף לכל מה שאני עושה".
3 צפייה בגלריה
הפועל ירושלים
הפועל ירושלים
"הייתי מחתים את השחקנים הללו בלי קשר לדז'יקיץ'". שחקני הפועל ירושלים
(צילום: אתר פיב"א)

הקריטריונים מקשים

בירושלים כבר התחילו לבדוק את שוק המאמנים הפנויים. הרצון הוא להחתים איש מקצוע זר בעל ניסיון באירופה. אבל בקבוצה גם חוששים שאם המצב הביטחוני יסלים, סיפור דז'יקיץ' עלול לחזור על עצמו.
"אנחנו מחפשים את הבנאדם שיכול להוציא את המקסימום מהסגל הזה, וגם מישהו שיכול להמשיך לפתח את המועדון הזה. המועדון נמצא בשנת מעבר, שנת פיתוח, אם זה במחלקה הפיזיולוגית או הרפואית, הרבה מאוד אגפים במועדון הם בשנה של מעבר והתפתחות. אנחנו רוצים מישהו שיידע למנף את ההתפחות הזאת. זה לא שיש הרבה מאמנים פנויים בשוק, אנחנו מחפשים מישהו שיש לו התאמה לסגל הזה ולשיטת משחק".
בעקבות הקריטריונים להחתמת מאמן זר נתקלתם בבעיות. "בסוף הקריטריונים הקיימים גורמים למצב שמאמנים טובים לא יכולים לאמן בישראל ומאמנים לא טובים כן יכולים. הסיבה לזה היא שמי שקבע את הקריטריונים עשה את זה כדי למצוא לעצמו סידור עבודה ולא בשביל שבאמת יגיעו לכאן מוחות כדורסל טובים. לדוגמא, מאמן שאימן ביורוליג אבל פוטר לפני סוף העונה - לא עומד בקריטריונים. אבל מי שאימן במשך כמה שנים רצופות בסלובקיה או בקפריסין ושיחק במוקדמות של איזה מפעל, דווקא יכול לאמן בישראל".
יש אפשרות שתחתימו מאמן ישראלי? "בטח, אני מעדיף מאמן ישראלי. אנחנו נמצאים בחורף, לרוב המאמנים כבר יש עבודה, וכרגע שוק המאמנים הפנויים לא גדול מדי".