דאגה לפני טוקיו? אורי ששון (מעל 100 ק"ג) הפסיד הבוקר (שבת) כבר בקרב הראשון שלו באליפות העולם בג'ודו בהונגריה לירסיל קזייבאייב הקזחי, וסיים את דרכו בשלב מוקדם מאוד של התחרות.
ששון היה נראה עייף, לא הצליח להיכנס לתרגילים והפסיד אחרי שספג שלושה עונשים. הקרב דווקא החל בצורה טובה עבור המדליסט האולימפי מריו, אחרי שיריבו הקזחי צבר שני עונשים בשלב מוקדם מאוד. אבל ששון במקום לנסות ולתקוף חיכה שקזייבאייב יקבל עונש שלישי, וכל המומנטום השתנה.
1 צפייה בגלריה
אורי ששון מאוכזב
אורי ששון מאוכזב
אורי ששון מאוכזב
(צילום: אורן אהרוני)
לאחר ההפסד כתב ששון באינסטגרם שלו: "האם אני מסוגל להביא עוד מדליה בטוקיו? ברור שכן ושום הפסד או נצחון בדרך לא יזיז אותי מהמטרה הסופית. אין ברירה אחרת מבחינתי, אני בוחר לקום לעבר המטרה הכי גדולה בחיים שלי כרגע, מטרה שהיא על גבול העל אנושית - להיות פעמיים מדליסט אולימפי.אני אמשיך בכל הכח כי יום אחד גרוע בעבודה, לא הופך אותך לעובד לא טוב".
ששון היה הג'ודוקא האחרון של המשלחת הישראלית באליפות, שמסכמת תחרות לא רעה. גפן פרימו זכתה במדליית ארד ראשונה בקריירה באליפות העולם, אבל השאר לא הצליחו לעלות על הפודיום. ענבר לניר סיימה במקום השביעי והבטיחה סופית את מקומה באולימפיאדת טוקיו. לי קוכמן הודח בשמינית הגמר. הצוות של הנבחרת החליט ששגיא מוקי ופיטר פלצ'יק לא ייקחו חלק בתחרות מסיבות מקצעויות.
אליפות העולם הנוכחית היא התחרות האחרונה שבה היה ניתן להשיג נקודות דירוג לקראת המשחקים בטוקיו. בימים הקרובים תפורסם הרשימה המלאה (לפי חישובים פנימיים וכרטיסים שיחולקו ליבשות). על פי המסתמן, לא פחות מ-14 ישראלים השיגו את הקריטריון הבינלאומי, אבל רק 12 יוכלו לקחת בה חלק בפועל בעקבות הגבלה של משתתף אחד בלבד למדינה בכל קטגוריית משקל. כמעט חצי מהישראלים צפויים להיות מדורגים בשמינייה הראשונה, דירוג שיעניק להם הגרלה נוחה יותר.
פורסם לראשונה: 11:34, 12.06.21