שלב רבע הגמר באליפות אוסטרליה הפתוחה ננעל היום (רביעי) עם ארבעה משחקים, כאשר במוקד עמדה ההתמודדות בין נובאק ג'וקוביץ' לאנדריי רובלב, בה יצאה הסרבי עם ידו על העליונה. במשחק שהסתיים ניצח טומי פול (35 בעולם) את טומי שלטון (89) ועלה לחצי הגמר. בנשים: ארינה סבאלנקה ומגדה לינט עלו לשלב הבא.
נובאק ג'וקוביץ' (5) - אנדריי רובלב (6) 1:6, 2:6, 4:6 | הרבה טניסאים בכירים הודחו עוד בשלבים המוקדמים במלבורן, אך הסרבי, שקיבל את אחת ההגרלות הקשות שיכול היה לקבל, לא התרגש מול המדורג מספר 6 בעולם וגבר עליו בקלילות מפתיעה.
זו הייתה הפעם הראשונה שהשניים מתמודדים זה מול זה בטורניר גראנד סלאם, כאשר בטורנירי צ'אלנג' פגש ג'וקוביץ' את רובלב שלוש פעמים - וניצח פעמיים. למרות היתרון במפגשי העבר ההפסד היחיד שלו לרובלב היה זכור לו היטב. זה היה בגמר טורניר בלגרד - מול הקהל הביתי, אז ניצח הרוסי 2:6, 7:6 (4), 0:6 והניף את הגביע לעיני ג'וקוביץ' ההמום והמאוכזב, שהפסיד תואר בארץ מולדתו.
2 צפייה בגלריה
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
עלה בקלילות. נובאק ג'וקוביץ'
(Getty Images)
הפעם ג'וקוביץ' פתח חזק ולא השאיר לרובלב סיכוי בשתי המערכות הראשונות. הרוסי אמנם נתן פייט במערכה השלישית, אך לא הצליח לשבור בחזרה לאחר שנשבר על ידי הסרבי בתחילתה - וסיים את דרכו בטורניר. ג'וקוביץ' יתמודד בחצי הגמר מול טומי פול (35 בעולם) ויגיע כפייבוריט ברור, אך כידוע, בטורניר השנה, זה לא בהכרח מבטיח הרבה.

סבאלנקה בחצי הגמר

לאחר שגם המדורגת שלישית בעולם ג'סיקה פגולה סיימה את דרכה, ארינה סבאלנקה (5) נותרה הטניסאית המדורגת במקום הגבוה ביותר בטורניר. למרות שהשנה אוסטרליה ממש לא מאירה פנים לטניסאים הבכירים - נשים או גברים - הצליחה הבלארוסית לעמוד בלחץ ודילגה בקלילות מעל דונה וקיץ' הסרבית בזכות ניצחון 3:6, 2:6.
2 צפייה בגלריה
הטניסאית הבלארוסית ארינה סבאלנקה
הטניסאית הבלארוסית ארינה סבאלנקה
עמדה בלחץ. ארינה סבאלנקה
(AFP)
מי שתתמודד בחצי הגמר מול סבאלנקה היא מגדה לינט הפולנייה (45), שניצחה 3:6, 5:7 את קרולינה פלישקובה הצ'כית (31). בגברים, טומי פול המדורג 35 בעולם ניצח בקרב כל-אמריקאי 6:7 (6), 3:6, 7:5, 4:6 את טומי שלטון בדרך למפגש בחצי הגמר עם נובאק ג'וקוביץ'.
פורסם לראשונה: 10:23, 25.01.23