קבוצת הניהול האמריקאית־בריטית, שצפויה להתחיל בקרוב בבדיקת נאותות בהפועל ת"א, כבר פתחה מבחינתה בהכנות לעונה הבאה כשמינתה לתפקיד היועץ המקצועי את ניק האמונד, שוער עבר של ארסנל שעוסק היום בייעוץ רכש ושימש בשנים האחרונות בתפקידי מפתח בסלטיק ובניוקאסל.
האמונד מחובר לאחד משני ראשי קבוצת הניהול, האמריקאי מייקל מינצברג, שמשמש כדירקטור בפלימות' מהליגה השלישית באנגליה, וגם בה הוא משמש כיועץ רכש. הוא שימש בעבר כמנהל הכדורגל של רדינג וכמנהל הטכני של ווסט ברומיץ'. לפני שלוש שנים מונה ליועץ הרכש של סלטיק והשתדרג מאוחר יותר לתפקיד מנהל הכדורגל, לצידו של המנג'ר ניל לנון. הוא הביא בין היתר למועדון הסקוטי את המגן הצרפתי כריסטופר ג'וליאן, החזיר את השוער פרייזר פורסטר, ולפני כשלוש שנים סימן את חלוץ מכבי ת"א, יונתן כהן, כמועמד להצטרף. בדצמבר האחרון מונה זמנית ליועץ הרכש של ניוקאסל.
3 צפייה בגלריה
ניק האמונד היועץ המקצועי של הרוכשים המיועדים של הפועל ת"א
ניק האמונד היועץ המקצועי של הרוכשים המיועדים של הפועל ת"א
ניק האמונד היועץ המקצועי של הרוכשים המיועדים של הפועל ת"א
(צילום: REX)
3 צפייה בגלריה
שרון ניסנוב
שרון ניסנוב
התרצה וצפוי לחתום. שרון ניסנוב
(צילום: עוז מועלם)
מתברר כי האמונד כבר קיים שיחת זום עם המנהל המקצועי של הפועל ת"א, עומר בוקסנבוים, והבהיר לו כי הוא לא מתכוון להחליפו אלא להיות היועץ המקצועי של קבוצת הניהול ולהיעזר בקשריו כדי לחזק את הפועל ת"א. הבעלים הנוכחיים התבקשו לא לבצע העברות במהלך ינואר, מאחר שהאמריקאים רוצים להיות אלה שמקבלים את ההחלטות. תקציב הקבוצה בעונה הבאה יגדל, ושכר השחקנים יעלה מ־15 מיליון שקל לכ־25 מיליון. הפועל אמורה לקבל חמישה מיליון שקל על מכירות שחקנים העונה, ושבעה מיליון נוספים יוזרמו על־ידי קבוצת הניהול.
אחרי שביקר את קבוצת הניהול והיה הבעלים היחיד שסירב לחתום על מסמך ההבנות עם האמריקאים, שרון ניסנוב שוחח אתמול לפנות בוקר עם בכירים בקבוצת הניהול. הם הבהירו לו כי מאחוריהם ישנם אנשי עסקים שמוכנים להשקיע בקבוצות שהם מסמנים כבעלות פוטנציאל, ושהם עצמם מעבירים כ־25 אחוז מהסכום בלבד.

גב כלכלי חזק

אחיו של מייקל, דייויד מינצברג, עורך־דין שעבד במילווקי, דטרויט וממפיס מה־NBA ובדי.סי יונייטד מה־MLS, מוביל את הפרויקטים האלה, ובעקבותיו מגיעים משקיעים שמאמינים בבדיקות שהוא מבצע בזכות ההצלחות שלו.
בועז תושב, שניהל את המגעים מול הרוכשים, טוען כי הם הציגו בפניו מסמך חתום על־ידי חברת הנהלת חשבונות בכירה, שמוכיח כי יש מאחוריהם גב כלכלי של אנשי עסקים, שהונם המשותף מגיע ל־800 מיליון דולר, ו־12 אחוז ממנו מוקדש להשקעות בקבוצות ספורט. כששרון ניסנוב יקבל לידיו את המסמך הרשמי, הוא מתכוון לחתום על מסמך ההבנות, שקובע כך: האמריקאים יבצעו בדיקת נאותות בעלות של חצי מיליון דולר עד סוף ינואר, ואם הכל יימצא תקין – באותו היום תעביר קבוצת הניהול לחשבון נאמנות שבעה מיליון שקל. האמונד ונציגים של קבוצת הניהול צפויים להגיע ארצה בינואר ולהיפגש עם אנשי הצוות המקצועי, בוקסנבוים והמאמן סלובודן דראפיץ'.
3 צפייה בגלריה
בוקסנבוים
בוקסנבוים
ייפגש עם אנשי קבוצת הרכישה. בוקסנבוים
(צילום: עוז מועלם)
האמריקאים החלו כבר כאמור בהכנות לעונה הבאה, אבל לא יהיו מעורבים בניהול המקצועי והכספי העונה. המטרה שלהם היא השתתפות קבועה במפעלים האירופיים החל מהעונה השלישית, ורק אחריה יחליטו אם להשקיע סכומים נוספים. הם משוכנעים כי יצליחו להגדיל משמעותית את מספר המנויים ואת ההכנסות מחסויות ומרצ'נדייז, והמטרה המוצהרת מבחינתם היא לבצע בסופו של דבר אקזיט ולמכור את הקבוצה. הבעלים הנוכחיים מעבירים רק את הניהול ויישארו בסטטוס של מחזיקי מניות, וכל השקעה חדשה מצד קבוצת הניהול תביא לדילול האחוזים שלהם.
קבוצת הניהול הציגה בפני אנשי הפועל ת"א את עקרונות הפעולה שלה: מתן בונוסים שמנים לשחקנים על הישגיות; תמריצים לעובדי המועדון שיעמדו במטרות שיוצגו בפניהם, החל מאנשי הצוות המקצועי ועד לאנשי השיווק והרשתות החברתיות; הקמת מערך סקאוטינג שיכלול סקאוטים קבועים, שילונו בדירות של המועדון בצפון ובדרום, כולל אחראי על המגזר הערבי; שדרוג מחלקת הנוער; הקמת מחלקה לרשתות חברתיות בניהול מומחים שיגיעו מארה"ב; וגיוס חסויות גם בארה"ב.