"זה היה הרכב התקפי מדי. במשחקים כאלו צריכים קודם להיכנס לעניינים, ואז להתחיל להכניס כלים התקפיים. זו הייתה רולטה מהרגע הראשון", הודה גורם במכבי חיפה, שהפסידה אתמול (שלישי) ליאנג בויז ברן בחוץ 3:0 בגומלין פלייאוף ליגת האלופות והודחה מהמפעל.
הירוקים עלו עם דולב חזיזה על קו שמאל וענאן חלאילי באגף הימני, כאשר דניאל סונדגרן תופקד, לא בהצלחה יתרה, כבלם שלישי לצידם של עבדולאי סק ושון גולדברג. מכבי חיפה קיוותה להפוך לקבוצה הישראלית הראשונה אי פעם שעולה לשלב הבתים של ליגת האלופות פעמיים ברציפות, אך תיאלץ "להסתפק" העונה בהופעה בשלב הבתים של הליגה האירופית.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים
הפסד שחשף את הקיץ הבעייתי. שחקני מכבי חיפה מאוכזבים
(צילום: EPA/PETER KLAUNZER)
3 צפייה בגלריה
דגו
דגו
"אי אפשר לספוג שערים כאלו ברמות האלו". דגו
(צילום: EPA/ANTHONY ANEX)
"היה לי חלום להגיע לשלב הבתים של ליגת האלופות ולפגוש את פפ גוורדיולה, רק להיות לידו", שיתף דגו. "זה חלום של עשר שנים שפספסתי. ספגנו שערים קלים, אי אפשר לספוג שערים כאלו ברמות האלו. פגשנו קבוצה חזקה, אבל אנחנו הולכים לליגה האירופית עם קבוצות חזקות יותר מיאנג בויז. ברור שישנה אכזבה כי היינו צעד מהבתים, הליגה האירופית זה מפעל מצוין. כמובן שהלחם והחמאה היא הליגה".
צמד המשחקים מול אלופת שווייץ חשף את הקיץ הבעייתי שעבר על מכבי חיפה, כשהיא נאלצה להסתדר ללא עומר אצילי, מוחמד אבו פאני, דילן בטובינסיקה וג'וש כהן – שעזבו. אתמול למשל פתח רק שחקן חדש אחד - איתמר ניצן שהגיע כברירת מחדל לאייש את עמדת השוער הראשון. הוא ספג שני שערים משלוש בעיטות למסגרת של יאנג בויז (ושער נוסף מרגליו של סק), והיה לו חלק גדול בשער הראשון.
בחיפה בנו הקיץ על דיא סבע שייכנס לנעליו של אצילי מבחינת מספרים והפכו אותו למשתכר הגבוה בתולדות המועדון עם 600 אלף אירו לעונה, אולם בפועל, במשחק הכי חשוב עד כה, הוא רק עלה מהספסל בדקה ה-55, אחרי שהציג יכולת חלשה במשחק הראשון. חיפה לא הצליח לכבוש אף שער בשני המשחקים, כך שהחיסרון של אצילי בהחלט הורגש.
3 צפייה בגלריה
איטן מכניע את ניצן
איטן מכניע את ניצן
איטן מכניע את ניצן
(צילום: EPA/ANTHONY ANEX)
היעדרותו של המגן השמאלי המורחק פייר קורנו גרמה לדגו לא מעט כאב ראש, כמו גם חסרונו של הקשר האחורי שואו שהגיע בשלב מאוחר ולא היה יכול ליטול חלק בצמד המשחקים מול יאנג בויז משום שהוא כבר שיחק העונה במוקדמות ליגת האלופות. לכל זה צריך להוסיף גם ערב חלש של האסים של הקבוצה עד כה העונה - צ'ארון שרי, דין דוד וסק.
חיפה לפחות יכולה להתעודד בכך שהיא שוב רשמה רווח משמעותי. החלוקה: 5 מיליון אירו בעקבות ההדחה בפלייאוף האלופות, 3.63 מיליון אירו על כניסה לשלב הבתים של הליגה האירופית, כל ניצחון בשלב הבתים בליגה האירופית שווה 630 אלף אירו, כל תיקו שווה 210 אלף אירו, הקבוצות שסיימו במקום הראשון בבית ירוויחו 1.6 מיליון אירו, והסגניות יכניסו לכיסן 1.05 מיליון אירו. הגרלת שלב הבתים של הליגה האירופית תיערך ביום שישי במונאקו.