5 צפייה בגלריה
מקס ורסטאפן
מקס ורסטאפן
סיום עונת 2020
(צילום: רויטרס)
עונת 2020 בפורמולה 1 הגיעה הערב (ראשון) לסיומה עם ניצחון של מקס ורסטאפן בגרנד פרי באבו דאבי. ההולנדי חווה עונה מתסכלת למדי, אבל הצליח לרשום את נצחונות השני העונה והעשירי בקריירה, תוך שהוא מציג יכולת מרשימה על המסלול באמירויות. הוא הקדים את ואלטרי בוטאס וגם את אלוף העולם לואיס המילטון, שהגיע הפעם למקום השלישי.
מנצחת נוספת באבו דאבי הייתה מקלארן, שקטפה את המקום השלישי בדירוג היצרנים, על חשבון רייסינג פוינט, שתהפוך בעונה הבאה לקבוצת אסטון מרטין. לאנדו נוריס הגיע חמישי וקרלוס סאינס שיעבור כעת לאדום של פרארי שישי. לאנס סטרול אכזב עם מקום 10 בלבד וסרחיו פרס, המנצח הגדול מהשבוע שעבר, כלל לא סיים - ולא כך קיווה להיפרד מקבוצתו.
5 צפייה בגלריה
מקס ורסטאפן
מקס ורסטאפן
מקס ורסטאפן בראש הפודיום
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
מקס ורסטאפן
מקס ורסטאפן
ורסטאפן מקבל מקלחת של שמפניה
(צילום: גטי אימג'ס)
דניאל ריקארדו נפרד מרנו עם המקום השביעי ויצטרף כעת למקלארן. אלוף העולם לשעבר, סבסטיאן פטל, ערך את הופעתו האחרונה בפרארי עם המקום ה-14 המאכזב. קווין מגנוסן שיפנה את מקומו למיק שומאכר בהאס בשנה הבאה, סיים 18.
"אי אפשר לנצח בהכל", אמר המילטון בסיום. המילטון אשר חזר אחרי שהתאושש מקורונה הוסיף: "בהתחשב בשבועות האחרונים שעברתי, אני באמת שמח ממה שהשגתי בסוף השבוע הזה". פרס שעתידו בסבב נמצא בסימן שאלה גדול: "אני עוזב שמח, למרות שמאכזב לסיים בצורה כזאת. מי יודע מה יזמן העתיד, ואני אהיה מוכן לקראת כל מה שיגיע".
5 צפייה בגלריה
מרצדס
מרצדס
המילטון ובוטאס חוגגים בסיום
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
פורמולה 1
פורמולה 1
הנהגים של עונת 2020 בתמונה משותפת
(צילום: גטי אימג'ס)
עונת 2020 הייתה אחת העמוסות בתולדות הסבב, עקב מגפת הקורונה שגרמה לעיכוב בפתיחתה. המילטון שייט לעוד אליפות דומיננטית בזכות 11 ניצחונות מתוך 17 המרוצים שהתקיימו. בוטאס ו-ורסטאפן ניצחו פעמיים כל אחד. פייר גאסלי ופרס זכו לעמוד גם הם על פסגת הפודיום.
עונת 2021 צפויה להתחיל במרץ באוסטרליה ולכלול 23 מרוצים בסך הכל. אחד מסימני השאלה הגדולים כרגע נוגע לכסא השני ברד בול, שעדיין לא החליטה האם להאריך את חוזהו של אלכס אלבון. הבריטי-תאילנדי איים על המילטון ובוטאס, אך הסתפק לבסוף במקום הרביעי.