איגוד ההתעמלות הבינלאומי (FIG) הוציא היום (חמישי) הודעה מיוחדת ויוצאת דופן לאור הטענות של המתעמלות הרוסיות והמשלחת של ארצן לאולימפיאדת טוקיו לגבי בעיות בשיפוט בתחרות בה זכתה לינוי אשרם במדליית הזהב. בהודעה נאמר שלאחר בדיקה שביצע האיגוד לא נמצא כל דופי בציונים שניתנו.
"הוועדה הטכנית להתעמלות אמנותית ב-FIG ביצעה סקירה יסודית לאחר התחרות של כל מרכיבי ההערכה בכל שלב בתחרויות ההתעמלות במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020", נמסר בהודעה. "בעקבות תהליך זה אנו יכולים לאשר כי לא זוהו הטיות או חריגות בלוחות השיפוט. הוועדה הטכנית להתעמלות אמנותית מאשרת לפיכך כי הדירוג והתוצאות של תחרויות המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 בהתעמלות אמנותית הן ליחידים והן לקבוצות הן הוגנות וללא משוא פנים".
3 צפייה בגלריה
לינוי אשרם
לינוי אשרם
לינוי אשרם
(צילום: אורן אהרוני)
3 צפייה בגלריה
דינה אברינה
דינה אברינה
דינה אברינה
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
הודעת איגוד ההתעמלות הבינלאומית
הודעת איגוד ההתעמלות הבינלאומית
הודעת איגוד ההתעמלות הבינלאומית
בהמשך נכתב: "ה-FIG קבעה קריטריונים קפדניים לבחירה אובייקטיבית של השופטים המוסמכים והלא משוחדים ביותר למשחקים האולימפיים ואנו מרוצים מעבודתם. נחרדנו לגלות שכמה שופטים מהתעמלות אמנותית קיבלו איומים והודעות שנאה רבות מאז התחרויות האולימפיות. ניסיונות אלה לערער את יציבות השופטים הינם בלתי מתקבלים על הדעת. הוועדה רוצה לציין בבירור כי לשופטים אלה יש את מלוא התמיכה שלנו וניתן לשבח אותם על עבודתם".
מאיגוד ההתעמלות הישראלי נמסר: "לא היה לנו ספק לרגע כי לינוי זכתה במדליית הזהב בזכות כישוריה וביצועיה. אנחנו בהחלט לא מופתעים ממצאי הבדיקה, אבל שמחים שגם איגוד ההתעמלות העולמי מגבה את תוצאות התחרות באופן פומבי ואת עבודת השופטים, שהייתה ללא רבב, ומקוים שבכך תסתיים הסאגה ההזויה הזו".