שני האלופים האולימפיים הטריים של ישראל, ארטיום דולגופיאט ולינוי אשרם, נמצאים על גג העולם. דולגופיאט כבר חזר ארצה וחווה את הטירוף סביבו, אשרם בינתיים עוד לא שבה מטוקיו, אבל גם היא לא יכולה להישאר אדישה לחום והאהבה שהיא מקבלת מרחוק. השניים התראיינו הבוקר (שני) לאולפן ynet וסיפרו על התחושות שלהם מאז שענדו את מדליית הזהב על צווארם באולימפיאדה.
"אני כבר מתה להגיע הביתה, להיות עם ההורים שלי, לחבק אותם", אמרה המתעמלת האמנותית. "לחוות את הרגע לא רק פה עם מי שנמצא איתי כאן, איילת והמאמנת שלי, ולהגיע כבר הביתה, לחגוג עם המשפחה. כבר בא לי להגיע לארץ".
5 צפייה בגלריה
לינוי אשרם
לינוי אשרם
אשרם. "מתה לחזור לארץ"
(צילום: רויטרס)
אתמול הספיקה אשרם עוד לשאת את דגל ישראל בטקס הסיום של המשחקים האולימפיים, עוד ציון דרך בקריירה שלה: "זה היה ממש מרגש לייצג ככה את המדינה, ללכת עם הספורטאים הכי טובים בעולם. זאת הייתה גאווה".
התרגלת כבר לתואר המחייב הזה - אלופה אולימפית? "לאט-לאט אני מתחילה להתרגל ולהבין באמת את מה שעשיתי. לא עשיתי את זה לבד, זו לא רק זכייה שלי, באמת זכייה של כל עם ישראל ושל המאמנת שלי איילת. קיבלתי גב ותמיכה כל כך גדולה מהספונסרים שלי שתמכו בי מהרגע הראשון, ובאמת ניתנה לי את האפשרות להתאמן בתנאים הכי טובים מהוועד האולימפי, מאיגוד ההתעמלות ומכון וינגייט, שאפשר לי להמשיך להתאמן למרות כל המצב שהיה השנה עם הקורונה. עבדתי קשה ואני כל כך שמחה בסוף לחזור עם התוצאה הזאת".
5 צפייה בגלריה
לינוי אשרם
לינוי אשרם
אשרם עם הדגל
(צילום: AFP)
ארטיום, אתה כבר בישראל וחווית את הטירוף שיש פה סביבך. יש לך טיפ לתת ללינוי? "האמת שאני ממש לא רוצה לתת לה טיפ, כי אני לא רוצה להרוס לה את כל ההפתעות שיש בארץ. אלה באמת רגעים מטורפים. לא ציפיתי לדבר כזה".
חזרת להתאמן מאז הנחיתה? "לא, בינתיים עוד לא הגענו לאימון, רק צילומים ודברים כאלה, אבל לקראת סוף החודש כבר אחזור".
5 צפייה בגלריה
קבלת הפנים לארטיום דולגופיאט
קבלת הפנים לארטיום דולגופיאט
דולגופיאט. פסטיבל בארץ
(צילום: שאול גולן)
סביב הזכייה של אשרם בזהב האולימפי הייתה סאגה לא קטנה. ענף ההתעמלות האמנותית נשלט לחלוטין על ידי רוסיה, והעובדה שישראלית ניצחה את האחיות התאומות, דינה וארינה אברינה, גרמה לסערה גדולה אצל הרוסים.
בסיום התחרות הגיעה אשרם כמו תמיד לברך את שאר המתעמלות, כולל דינה אברינה, שנאבקה איתה על מדליית הזהב, אך הרוסייה די התעלמה ממנה. "אני יודעת מה זה הרוח הספורטיבית. באתי להגיד לה 'כל הכבוד' ולחבק אותה, כמו שאנחנו עושות אחרי כל תחרות. כל המתעמלות באות אחת לשנייה ואומרות 'כל הכבוד על התחרות'. באתי, עשיתי את שלי וזהו", סיפרה אשרם.
5 צפייה בגלריה
דינה אברינה
דינה אברינה
האחיות אברינה מחכות לציון הסופי של דינה
(צילום: AFP)
זה מעסיק את התקשורת ברוסיה וגם אותנו לא מעט. "אני לא יודע מי עסוק, אני עסוקה באמת בזכייה שלי ומה שעשיתי. זה הישג שלי, עבדתי כל כך קשה עם איילת בשביל להגיע להישג כזה ואני באמת לא חושבת על מה שאחרים אומרים ומה שהרוסים אומרים".
דולגופיאט שהקשיב לשיחה תמך באשרם: "בהתעמלות אמנותית יש יותר פוליטיקה ודברים כאלה, אז באמת רק החזקתי אצבעות שלינוי תעשה את שלה. בסוף למזלה שפטו את הרוסיות כמו שהיה צריך".
5 צפייה בגלריה
לינוי אשרם
לינוי אשרם
אשרם ראשונה על הפודיום
(צילום: AFP)
איך זה בהתעמלות המכשירים? "גם אצלנו זה ככה, תמיד שופטים את הרוסים מאוד רך כשנותנים להם ציונים, אז הם בסבבה, ופתאום שבאמת שופטים אותם כמו שצריך אז הם כועסים. אני מבין את לינוי ומבין מה קרה שם".
לינוי, אפשר לבנות עלייך כבר לאולימפיאדת פריז 2024? "עוד לא התקבלו החלטות. אני קודם כל חווה את הרגע, נהנית מהתוצאה והעבודה הקשה שנתתי בחמש השנים האחרונות. קודם כל לתת לגוף לנוח ונמשיך משם, נראה לאן זה יתקדם ולאן זה יוביל אותי".