הרוכב פורץ הדרך, גיא ניב (28), הישראלי הראשון שהתחרה בטור דה פראנס, הודיע אתמול במפתיע על פרישתו, כחודשיים וחצי אחרי שהשלים את הטור בפעם השנייה בקריירה ודורג במקום ה-77.
בהודעה שפירסם נמסר, בין השאר: "החלטתי שהגיע הזמן שלי לסיים את הפרק הזה בחיים שלי, ולסיים את הקריירה שלי כרוכב אופניים מקצוען. אני יודע שזה כנראה יתפוס לא מעט אנשים בתור הפתעה מוחלטת, אבל האנשים הקרובים אליי יודעים שזה מתבשל אצלי כבר תקופה ארוכה. ההחלטה הזו מגיעה בעקבות שילוב של מספר סיבות, אבל המרכזית שבהן היא העובדה שאין בי יותר את הדרייב והמוטיבציה הנחוצים בשביל להגיע לשיאים הבאים שרציתי להשיג בקריירה של. אני מודה שתמיד חשבתי שאחליט לפרוש כשארגיש שהגעתי למיצוי מוחלט ושאין לי יותר לאן להתקדם, וברור לי שזה לא המצב היום. גרף ההתקדמות שלי עדיין בעלייה, ורק לפני חודשיים התחרתי בטור דה פראנס את הגראנד טור אולי הכי טוב שעשיתי עד כה. ובכל זאת, אני מאמין שזה הזמן שלי לעזוב. משהו נכבה בי בשנה האחרונה. אני לא נהנה כמו בעבר, ולא מרגיש מספיק מסופק ומאושר בחיים האלו".
2 צפייה בגלריה
גיא ניב על האופניים
גיא ניב על האופניים
"אני לא נהנה כמו בעבר". ניב
(צילום: עוז מועלם)
(סרטון הפרישה של גיא ניב. צילום: באדיבות ישראל פרמייר טק)
ניב הוסיף: "תמיד ידעתי למה אני עושה את מה שאני עושה, והיה לי את כוכב הצפון שעזר לי לעבוד הכי קשה מכולם, לקום בבוקר אחרי כל הפסד או משבר, ולדעת בתוך תוכי שאחזור למעלה וכנראה שאפילו טוב יותר ממה שהייתי קודם. ברגע שאיבדתי את היכולת הזו, ואני לא מצליח למצוא יותר למה זה שווה לי להמשיך, הבנתי שהגיע הזמן לסיים את הפרק הזה. אני גאה בפרק זה של חיי ובמה שהשגתי בו, ואני מאושר מהחוויות וההרפתקאות שזכיתי לחוות. מתחילת הדרך ידעתי שאני רוצה להגיע אל הרמות הגבוהות, ולהרגיש שייך לשם. זכיתי להגשים הרבה מחלומות הילדות שלי, כשכמובן שהשיא שלהם היה להפוך לישראלי הראשון שפורץ את תקרת הזכוכית ומגיע להתחרות בטור דה פראנס. אני רוצה להגיד תודה ענקית לקבוצה שהייתה הבית שלי, וכמובן לעומדים בראשה - סילבן אדמס ורון בראון. הקבוצה הזו אפשרה לי לחלום בענק, ויחד שברנו הרבה שיאים רבים וזכינו לרגעים נפלאים. תודה מיוחדת למאמן שלי ב-8 השנים האחרונות, רותם ישי, ומעל כולם להורים המיוחדים והמדהימים שלי. זכיתי בכם, ובלעדיכם שום דבר מכל זה לא יכול היה לקרות".
ניב התחרה פעמיים בטור, פעמיים בג'ירו ופעם אחת בוואלטה במדי ישראל פרמייר טק, הישראלי היחיד שהשתתף בכל שלושת המרוצים הגדולים. הוא הוכתר ב-2019 כאלוף ישראל במרוץ נגד השעון. הוא ויתר על האופניים לקראת הצבא והתגייס לסיירת מטכ"ל, אך לאחר מספר חודשים החליט שהמקום שלו הוא ברכיבה המקצוענית והקדיש את עצמו מחדש לענף, שם התקדם עם השנים תחת המטריה של הקבוצה הישראלית – בתחילה בקבוצת הפיתוח סייקלינג אקדמי, ומ-2018 תחת חוזה בישראל פרמייר טק.
2 צפייה בגלריה
גיא ניב
גיא ניב
גיא ניב במהלך הטור דה פראנס ב-2020
(צילום: נועה ארנון)
אחד מבעלי הקבוצה, רון בר און, אמר היום: "גיא ניב הוכיח לנו ולדור הצעיר שהחלום הוא בר השגה. אין לי ספק שרוכב ישראלי עוד עתיד לכבוש את הפודיום בטור דה פראנס". גם הבעלים סילבן אדמס הגיב: "גיא התקשר וסיפר לי על החלטתו לפרוש, החלטה שקיבלתי בהבנה. הספורט הזה תובעני מאוד, ודורש ממך הקרבה מוחלטת, שלא לדבר על היעדרויות ארוכות מהבית. אני מוקיר מאוד את גיא ואת מה שהעניק לקבוצה, ואת החותם שהשאיר אחריו בענף האופניים הישראלי עם ההישג ההיסטורי שאף אחד לא ייקח ממנו: הישראלי הראשון בטור דה פראנס. אני מאחל לגיא הצלחה גדולה גם בפרק הבא בחייו".