חייו של לואיס המילטון, רוכב הפורמולה 1 הטוב בעולם, ניצלו בנס אתמול (ראשון), או יותר נכון להגיד בזכות מערכת הבטיחות "Halo" שמותקנת בכל רכב שמשתתף במרוצים. כזכור, מקס ורשטאפן נכנס במרצדס של אלוף הפורמולה 1, גרם לתאונה מפחידה ולכך ששניהם סיימו את דרכם במונזה מוקדם מהצפוי.
"אני מרגיש בר מזל היום", אמר המילטון. "תודה לאל שיש את המערכת הזאת, שפשוט הצילה אותי ואת הצוואר שלי. אני אסיר תודה שאני עדיין בחיים, ומרגיש מבורך שמישהו שמר עליי".
3 צפייה בגלריה
הראש של המילטון מתחת לגלגלים של ורשטאפן
הראש של המילטון מתחת לגלגלים של ורשטאפן
הראש של המילטון מתחת לגלגלים של ורשטאפן
(צילום: AFP)
מדובר במערכת בטיחות מעוגלת שממוקמת לפני ראשו של הנהג ברכב ובכך מונעת ממנו פגיעות משמעותיות. "אני לא חושב שנפגעתי קודם לכן בראש על ידי מכונית - זה היה חתיכת שוק עבורי", אמר המילטון. "אנחנו לוקחים סיכונים, ורק כשאתה חווה משהו כזה אתה מבין מה שווים החיים, וכמה שהם שבירים".
דרך אגב, המילטון היה מהמתנגדים הראשיים למערכת הבטיחות בזמנו, ואף קרא לה "הכי מכוערת שראיתי בהיסטוריה של הספורט". אולם לקראת היישום שלה במכונית לפני שלוש שנים הוא שינה את דעתו. מערכת הבטיחות אף הצילה את חייו של צ'ארלס לקלר בתאונה בה היה מעורב עם פרננדו אלונסו במרוץ ספא ב-2018.
3 צפייה בגלריה
המילטון יוצא מהרכב
המילטון יוצא מהרכב
המילטון יוצא מהרכב
(צילום: AFP)
התאונה אתמול קרתה בסיבוב ה-26 מתוך 53 במרוץ מונזה, כאשר ורשטאפן ביצע פנייה מסוכנת במהירות מרבית במטרה לעקוף את המילטון, אבל דחף את שניהם מחוץ למסלול ואף עלה על רכבו של יריבו.
מארגני הפורמולה 1 קבעו כי ורשטאפן הוא האשם בתאונה, וגרנד פרי של רוסיה ב-26 בספטמבר הוא יתחיל את דרכו שלושה מקומות מתחת למיקום שישיג במקצה הדירוג.
3 צפייה בגלריה
ורשטאפן יוצא מרכבו לאחר התאונה
ורשטאפן יוצא מרכבו לאחר התאונה
ורשטאפן יוצא מרכבו לאחר התאונה
(צילום: EPA)
"היום היה מצער מאוד. יכולתי להימנע מהתאונה אם היה מספיק מרחק בפינה. אתה צריך שני רוכבים כדי שזה יעבוד, ואני מרגיש שלחצתי יותר מדי. כשמתחרים אחד בשני, דברים כאלה יכולים לקרות, לצערי", תירץ ורשטאפן את התאונה.
זאת הפעם השנייה השנה שוורשטאפן והמילטון מעורבים בתאונה יחד. בפעם הקודמת המילטון היה זה שהואשם בגרימה שלה במסגרת מרוץ סילברסטון, ואף קיבל עונש של עצירה לעשר שניות, אולם עדיין סיים ראשון בזמן שהרוכב ההולנדי אושפז בבית החולים.
נכון לעכשיו לוורשטאפן יש יתרון של חמש נקודות על פני יריבו הבריטי בקרב על אליפות הפורמולה 1 כשנותרו שמונה מרוצים לסיום.