1. מכבי ת"א פתחה את העונה טוב מדי. התצוגה בטוטו-טרנר והדילוג על פטרוקוב עשו רושם שהקבוצה הזאת מושלמת ושלא צריך לגעת. גם ברוב המשחק הראשון מול א.א.ק לרנקה זה היה כך, עד שבאו הדקות האחרונות, שחשפו את הבעיות של מכבי ת"א בשתי העונות האחרונות.
2. לקבוצה אין בלמים ברמה גבוהה, ואין לה מספיק שחקני כנף. המאמנים הקודמים ניסו לעקוף את זה עם שיטת שלושת הבלמים הכושלת. לשמחת האוהדים, רובי קין החזיר את השיטה הישנה שעבדה למכבי ת"א במשך כל כך הרבה שנים, אבל חסרים לו שחקנים כדי ליישם אותה. הבעיה השנייה, ואולי היותר קריטית, היא הפריכות של הקבוצה הזאת. ברגע שהיא סופגת שער היא נוהגת להיכנס להיסטריה וקורסת. זה קרה לה בעבר גם נגד קבוצות פחות טובות ממנה. דניאל פרץ הצליח למנוע בלרנקה הפסד, שהיה גורם למכבי ת"א להגיע למשחק הערב (‭20.00‬) בבלומפילד עם הרבה יותר לחץ. רובי קין מצליח בינתיים להטמיע את המערך, אבל עכשיו הוא צריך גם לעשות לקבוצה השתלת אופי.
3 צפייה בגלריה
קין וברדה
קין וברדה
קין וברדה. המפגש הראשון ביניהם הסתיים בשישייה צהובה
(צילום: עוז מועלם)
3. העזיבה של ג'ורג'ה יובאנוביץ' הייתה טובה לכל הצדדים, חלוץ כמותו לא יכול לשבת על הספסל או להיות ברוטציה. זה או הסרבי או ערן זהבי, והבחירה לגמרי ברורה במקרה הזה. מי שכן יכול להיות חלק מרוטציה הוא דור תורג'מן, וכל הידיעות על אכזבה בסביבתו בגלל המחסור בדקות לא ברורות. הוא בהחלט ראוי לקבל אותן, אבל העונה בקושי התחילה. אף אחד לא אוהב שחקנים בכיינים, גם אם הם מאוד מוכשרים וגם אם הם באו אחרי קיץ שבו כיכבו בבמות הגדולות ביותר. אפשר להבין את רובי קין, מכבי ת"א חייבת להגיע לשלב הבתים של הקונפרנס ליג, פשוט חייבת. וכרגע אין ממש זמן לשלב צעירים ולשלם את המחיר.
3 צפייה בגלריה
דור תורג'מן
דור תורג'מן
המחסור בדקות לא ברור. תורג'מן
(צילום: עוז מועלם)

נורות אזהרה בבאר-שבע

1. בלבסקי סופיה בטוחים שהם יעברו הערב (‭20.00‬) את הפועל באר-שבע, והמגן שלה פטריק גלצ'ב אמר זאת במפורש אחרי ה-‭0:0‬ בטוטוטרנר. הוא לא טועה, כי הקבוצה שלו הייתה עדיפה בשבוע שעבר. בבארשבע יש הרבה יותר נורות אזהרה מאשר במכבי ת"א, ותקרית השש-בש בכיכובו של רמזי ספורי משקפת היטב את הלחץ שבו המועדון נמצא.
2. אבל עם כל הכבוד לכדורגל הבולגרי (ויש כבוד), באר-שבע אמורה על הנייר לעבור לשלב הבא. השאלה הגדולה היא אם יש לה מספיק כוחות כדי לצאת מהמשבר שבו היא נמצאת, ונראה שגם ניצחון לא ירגיע את הקבוצה. אם התבוסה למכבי ת"א בגביע הטוטו הוציאה אותה לגמרי מאיזון, תארו לכם מה פרנקפורט עלולה לעשות לה אם תעלה. סגנית האלופה לא צריכה רק ניצחון, היא צריכה משהו גדול יותר כדי לצאת מזה.
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי חיפה עבדולאי סק מול שחקן הפועל באר-שבע פטריק קלימלה
שחקן מכבי חיפה עבדולאי סק מול שחקן הפועל באר-שבע פטריק קלימלה
לא פוגע. קלימלה
(צילום: עוז מועלם)
3. פטריק קלימלה לא פוגע, אין דרך אחרת לתאר את התקופה של החלוץ הפולני בנגב עד עכשיו. הוא פשוט נראה מנותק מהקבוצה, זה כאילו הוא ושחקני הקישור לא נמצאים באותו עולם. הם על המגרש והוא אי שם למעלה, ממתין שאיזה כדור יגיע אליו בטעות. נכון ששחקנים זרים צריכים זמן כדי להתאקלם, אבל מחלוץ עם רזומה כזה מצופה להגיע טיפה יותר חד לעונה. הוא אמור להוביל, לא להיות שחקן משלים. אולי זו החולשה הכללית של באר-שבע כרגע, אבל יחד עם העובדה שאנטוניו ספר בקושי מקבל דקות, עולות הרבה שאלות לגבי טיב הסקאוטינג שעושה באר-שבע לפני שהיא מחתימה זרים.