חדר ההלבשה של אורלנדו פרייד, מאי 2018. רק לפני כמה דקות אלכס מורגן, אולי הכוכבת הגדולה ביותר של כדורגל הנשים האמריקני, נפצעה בכתף במהלך המשחק מול יוטה רויאלס. הסופרסטארית של אורלנדו המשיכה לשחק למרות הכאבים, אך לאחר שריקת הסיום התלוננה בפני חברותיה לקבוצה. "אני לא יכולה להרים את יד שמאל שלי, קשה לי לחפוף את השיער", צעקה מהמקלחת. חברתה לקבוצה, קרסון פיקט, ענתה מיד בחזרה: "ברוכה הבאה לעולם שלי". כל השחקניות התפקעו מצחוק. בצדק.
הסיפור של פיקט, שעלה השבוע שוב לכותרות בארה"ב, מתחיל בעובדה כי נולדה ללא זרוע יד שמאל. למרות מה שכולם רואים בו נכות, פיקט לא מוותרת לעצמה ונחשבת לאחת המגנות הטובות ביותר בעולם.
4 צפייה בגלריה
קרסון פיקט
קרסון פיקט
מעוררת השראה. פיקט
(צילום: AP)

ביום שלישי האחרון רשמה אפילו היסטוריה, כשהפכה לכדורגלנית הראשונה עם נכות שכזו שמייצגת נבחרת במשחק בינ"ל. ולא סתם נבחרת - ארה"ב, הטובה בעולם. היא שיחקה 90 דקות ב-0:2 על קולומביה וזכתה לים של קומפלימנטים בסיום. "נשלחו אליי המון הודעות מדהימות, על איך אני מעניקה השראה לאנשים", הודתה. "חלקם אפילו לא שחקני כדורגל. זה רק הראה לי שאני יכולה לעשות הרבה יותר מאשר רק להיות שחקנית כדורגל טובה, ושאני יכולה לתרום במשהו הרבה יותר גדול". זה נכון.

מודל להערצה

"תשלטו במה שאתם יכולים לשלוט בו" - הוא המסר שהיא דוגלת בו. פיקט חושבת הרבה על היותה אחת ממעט מאוד ספורטאיות שהגיעו לפסגת הספורט המקצועני עם מוגבלות. המקרה שלה מזכיר את מה שקרה ב-2018, כאשר קבוצת ה-NFL, סיאטל סיהוקס, צירפה בדראפט את הליינבקר שאקים גריפין, שאיבד את ידו בגיל 4, אבל המשיך להאמין שיצליח להגשים את חלומו להפוך לשחקן פוטבול מקצועי.
גריפין הוא שחקן הפוטבול המקצועי הראשון שחסרה לו כף יד, והסיפור שלו היה לא פחות ממעורר השראה עבור פיקט. "יש לי את היכולת להשפיע על הרבה אנשים", הסבירה. "ההורים שלי אומרים לי כל הזמן להשתמש במה שאלוהים נתן לי. אני יכולה להשתמש בזרוע שלי למשהו שהוא הרבה יותר גדול ממני. אני מסוגלת להשפיע על כל כך הרבה ילדים ואנשים בעלי נכות פיזית שלא רואים נקודת אור בחייהם. זה לא חייב להשפיע עליהם דרך הכדורגל, אלא די בעובדה שאני מצליחה בחיים ומאושרת, יכולה לעשות הרבה עבור אנשים מסוימים".
4 צפייה בגלריה
שאקים גריפין
שאקים גריפין
אחד מהמודלים לחיקוי של פיקט. שאקים גריפין
(צילום: AP)
פיקט בת ה-28 גדלה בפלמינג איילנד, דרומית לג'קסונוויל, פלורידה. אמה, טרז'ר, הייתה שחקנית כדורסל ואביה, מייק, שיחק כדורגל - כך שלקרסון לא נותרה ברירה אלא לבחור בספורט. מגיל חמש היא הייתה משחקת כדורגל עם אביה. "הסיבה שאני השחקנית שאני היום היא בגלל אבא שלי", הסבירה. "הוא לימד אותי כל כך הרבה על המשחק, למרות שזה היה קשה. לפעמים אחרי משחק הייתי רוצה ללכת לארוחת צהריים ולדבר על הכל מלבד כדורגל. אמא שלי אמרה 'בסדר, מספיק לדבר על זה, בואו ליהנות מארוחת צהריים כמשפחה".
פיקט נבחרה בשנת 2016 בדראפט ה-NWSL על-ידי או.אל ריין מסיאטל. "זה מגניב ששאקים גריפין ואני נבחרנו על ידי קבוצות מסיאטל", אמרה בזמנו פיקט, שהושאלה ב-2017 לבריסביין רואר מהליגה האוסטרלית. "אהבתי את אוסטרליה, היה נהדר לשחק שם. הנהיגה בצד הנגדי של הכביש, הקפה הנהדר וכמות טוסט האבוקדו שאכלתי היו חוויות שלא אשכח", אמרה בחיוך.
4 צפייה בגלריה
קרסון פיקט
קרסון פיקט
"מרגישה בטוחה להראות את היד שלי". פיקט
(צילום: GetttyImages)
פיקט חזרה לארה"ב והצטרפה לקבוצת אורלנדו פרייד, שם היוותה תוספת חשובה לסגל של המאמן באותם ימים, טום סרמני. "היא כדורגלנית טובה מאוד", אמר סרמני. "יש לה הבנת משחק מעולה ויכולת לשנות כיוון ולהיות ניידת על המגרש. בספורט שדורש מגע פיזי במאבקים על הכדור, תוך שימוש בזרועות, זה פשוט מדהים לראות מה שפיקט עושה עם זרוע אחת - זה פשוט לא ייאמן, כי מדובר ביכולת פנומנלית". לאחר כשנתיים, הושאלה פיקט לאפולון ליידיס מקפריסין, שם העבירה עונה אחת, בסיומה חזרה למולדתה וכעת היא נמנית על הסגל של קבוצת נורת' קרוליינה קורייג'.

"לא להתבייש במי שאתם"

בצעירותה, הסתכלה פיקט על שחקניות כמו מיה האם, שנחשבת בעיני רבים כשחקנית הכדורגל הטובה בכל הזמנים, כמודל לחיקוי. ליגת הנשים - על כל גרסאותיה השונות - יצרה מודלים לחיקוי עבור נערות וצעירות. פיקט היא כעת אחת מאותן שחקניות שמהווה השראה לדור הבא, בשל הסיפור המופלא שלה ואפילו לקחה חלק בשיתוף פעולה עם נייקי, שפיתחה את נעלי הכדורגל Phantom GT Academy FlyEase - נעל מותאמת גם לבעלי מוגבלות בקשירה, בשל היעדר צורך בקשירת השרוכים.
4 צפייה בגלריה
קרסון פיקט במדי נבחרת ארצות הברית
קרסון פיקט במדי נבחרת ארצות הברית
היסטוריה של ממש. פיקט במדי נבחרת ארה"ב
(צילום: AP)
"אמנם אני מרגישה בטוחה להראות את היד שלי, אבל אני יודעת שיש כל כך הרבה אנשים בעולם שחוששים לעשות זאת. התחושה שלה להיות שונה והחרדה לא להשתלב זה משהו שחוויתי. הסתרתי את הזרוע השמאלית כשלבשתי סווצ'ר ביום חם, אבל היום אני מקווה לעודד את כל מי שיש להם הבדל בין הגפיים וקוראת להם לא להתבייש במי שהם", אמרה פיקט, שמוכיחה כי הכל אפשרי ועושה את זה בחיוך.
פורסם לראשונה: 17:01, 02.07.22