לינוי אשרם וניקול זליקמן עשו הבוקר (שישי) את העבודה והעפילו לגמר הקרב רב האולימפי בהתעמלות אמנותית. מחר (9:20 שעון ישראל) יתקיים הגמר בהשתתפות 10 המתעמלות שדורגו ראשונות במוקדמות.
טוקיו 2020 ב-ynet – למתחם המיוחד
"אני יוצאת מרוצה מהמוקדמות", אמרה זליקמן שהעפילה מהמקום השביעי לגמר האולימפי ראשון בקריירה. "אתן את כל כולי מחר ואראה מי אני ומה אני. רוצה להודות למאמנת שלי, שבלעדיה אני כלום וגם לכל מי שתמך".
4 צפייה בגלריה
ניקול זליקמן
ניקול זליקמן
ניקול זליקמן. הישג מרשים
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
ניקול זליקמן
ניקול זליקמן
זליקמן בפעולה. עלתה מהמקום השביעי במוקדמות
(צילום: אורן אהרוני)
המתעמלת דיברה גם על ההתרגשות והדמעות בסיום התרגיל הרביעי והאחרון: "נפל לי האסימון שאני במשחקים האולימפיים. עבדתי בשביל זה 17 שנה, עם כל העליות והמורדות והקורונה. זה רגע מרגש ומספק". על ההכנות לקראת הגמר: "אתן לגוף להתאושש ואנקה את הראש. אין לי כוונה לשנות משהו מיוחד. מחר תראו ניקול שנהנית מהרגע".
כנרת צדף, יו"ר איגוד ההתעמלות: "לינוי וניקול נתנו היום פייט מטורף. מדובר במתעמלות מדהימות שעשו היסטוריה בענף ההתעמלות האמנותית ופעם ראשונה ששתי מתעמלות ייצגו את המדינה בגמר רב קרב אולימפי.
4 צפייה בגלריה
לינוי אשרם
לינוי אשרם
תביא מדליה? אשרם
(צילום: אורן אהרוני)
צדף הוסיפה: "איגוד ההתעמלות מלווה את שתיהן לאורך שנים רבות וגאה בהן על ההשקעה הרבה. מחר זה היום הגדול וכולנו מחזיקים להן אצבעות, מאמינים בהן ובמאמנות שלהן איילת זוסמן ואלה סמופלוב ומאחלים להן הצלחה רבה. איחולי הצלחה גם לנבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית שתתחרה מחר במוקדמות קבוצתי הרב קרב".

יום שנכנס לספרי ההיסטוריה

העפלת שתי ישראליות לגמר האולימפי בהתעמלות אמנותית לא הייתה ההיסטוריה היחידה שאירעה באולם בטוקיו. אשרם רשמה את הישג השיא של ישראלית במוקדמות (מקום שביעי של אירה ריסנזון בבייג'ינג 2008), וזליקמן השוותה אותו. הישג השיא בגמר, עד מחר לפחות, הוא המקום השביעי של נטע ריבקין בלונדון 2012.
בנוסף, אשרם הייתה גם לישראלית הראשונה שקובעת את הציון הגבוה ביותר באחד המכשירים – 28.250 נקודות, בתרגיל הכדור. למעשה, רק על תרגיל אחד בכל תחרות המוקדמות ניתן ציון גבוה יותר – 28.275 נקודות לדינה אברינה באלות.
4 צפייה בגלריה
לינוי אשרם
לינוי אשרם
זו לינוי אשרם, נשבעים לכם
(צילום: אורן אהרוני)
פרט לתרגיל הפתיחה, שבו החישוק ברח לה והיא קיבלה ציון נמוך ודורגה בו 13, בשאר התרגילים אשרם סיימה בשלישייה הראשונה (ראשונה בכדור, שלישית אחרי הרוסיות באלות ושנייה בסרט, עשירית בלבד אחרי ארינה אברינה). גם זליקמן רשמה היסטוריה כשהייתה לישראלית הראשונה שסיימה בעשירייה הראשונה בכל התרגילים (מקום 8 ו-9 בכולם).

עשר העולות לגמר הקרב רב

1. דינה אברינה (הוועד האולימפי הרוסי) – 106.300 נקודות 2. ארינה אברינה (הוועד האולימפי הרוסי) – 106.175 3. לינוי אשרם (ישראל) – 103.100 4. אלינה הרנסקו (בלארוס) – 99.250 5. אנסטסיה סאלוס (בלארוס) – 99.150 6. מילנה בלדסארי (איטליה) – 96.050 7. ניקול זליקמן (ישראל) – 95.900 8. בוריאנה קאליין (בולגריה) – 95.650 9. ויקטוריה אונופריינקו (אוקראינה) – 95.450 10. חריסטינה פוהרניצ'נה (אוקראינה) – 93.100