עבור המשלחת הישראלית, אולימפיאדת טוקיו היא יותר מאשר שלוש המדליות שכבר השיגו ארטיום דולגופיאט, אבישג סמברג ונבחרת הג'ודו. כמעט בכל יום קיבלנו הופעה איכותית ובעיקר מפתיעה מספורטאים בכחול־לבן שהגיעו בשקט־שקט וסיפקו את תצוגת חייהם.
טוקיו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד

הכל פתוח: מתן רודיטי

אף אחד במשלחת, או בקרב הקהל בבית, לא ניבא לרגע שתחרות המים הפתוחים תניב את ההישג הגדול אי פעם של השחייה הישראלית באולימפיאדה. אחרי כמעט שעתיים של מפגן טקטי ואיכותי, רודיטי (22) סיים אתמול לפנות בוקר במקום הרביעי במשחה ל־10 ק"מ. הוא השאיר מאחוריו פייבוריטים מנוסים, שנכנעו לתוכנית המושלמת שהוציא לפועל במפרץ טוקיו. ולחשוב שרודיטי השיג את הקריטריון רק לפני שישה שבועות, וערך מחנה אימונים זריז ביוון כדי להתרגל לתנאי מזג האוויר הצפויים.
4 צפייה בגלריה
מתן רודיטי
מתן רודיטי
מתן רודיטי. הפתיע בענק
(צילום: gettyimages)
זה לא הסתיים במדליה, אבל ייתכן שמדובר בתוצאה המפתיעה ביותר של ספורטאי ישראלי בתולדות האולימפיאדה. רודיטי סיים בעבר חמישי באליפות אירופה, ובאליפות העולם לפני שנתיים דורג במקום ה־20. בטוקיו הוא עצמו דיבר בזהירות על המקום השמיני, לא על מאבק רציני באזור המדליות, אבל עם הבנה מצוינת של הזרמים, יכולת אירובית מצוינת והיצמדות לדבוקה המובילה מהרגע הראשון, הוא עף קדימה. למרות שמדובר במקצה שמתרחש מחוץ לבריכה, משחה מרתון מפרך, רודיטי הוא חלק בלתי נפרד ממהפכת המקצוענות באיגוד השחייה, והיה חלק מהפרויקט המיוחד שהוציא אותו לאימונים עם נבחרת ארה"ב. עכשיו הוא תפס את תשומת הלב של כולם – המתחרים, הקהל, התקשורת.

גראנד סלאם: סלאמוויט באיולין-טפרי

בעוד בעלה מארו ירוץ מחר במרתון האולימפי, טפרי (27) הצליחה לספק את התוצאה הטובה ביותר של אתלטית ישראלית בריצות ארוכות במשחקים האולימפיים עם המקום העשירי ב־5,000 מטר, כשמספר שעות לפני בן־זוגה גם תרוץ 10,000. היא השיגה את הקריטריון כבר לפני שנתיים, אבל הגיעה לטוקיו מאזור העשירייה השלישית – רק ש"סלאם", כפי שהיא מכונה על ידי חבריה, התעלתה על עצמה.
4 צפייה בגלריה
סלאמוויט באיולין טפרי
סלאמוויט באיולין טפרי
יצאה גדולה. באיולין-טפרי
(צילום: רויטרס)

מועדון קרב: שירה ראשוני

לפני התחרות הקבוצתית שהחזירה את הצבע לפנים של הג'ודו הישראלי בג'ודו, ראשוני (30) הייתה זו שסיפקה את ההישג הטוב ביותר בתחרות האישית. היא עלתה ראשונה מכל הנבחרת, לתחרות במשקל עד 48 ק"ג, לא בתור אחת הבכירות במשלחת ואחרי הדחה כואבת כבר בסיבוב הראשון בריו. מתוך כל הרקע הזה היא הצליחה לגייס כוחות אדירים, לנצח יריבות עדיפות על הנייר ולהגיע לקרב על הארד. היא יצאה מנצחת מטוקיו – גם בזכות ההופעה המרשימה שריתקה ישראלים רבים למסך, וגם עם המדליה מהתחרות הקבוצתית (למרות שלא זכתה להתחרות בדרך לארד).

בול פגיעה: איתי שני

עוד לפני שטקס הפתיחה בכלל יצא לדרך, שני (22) כבר התייצב למקצה הדירוג בתחרות הקשתות. הוא סיים רק במקום ה־60 מבין 64, ונדמה היה לכולם שהוא בדרך לארוז מזוודות בכפר האולימפי, אבל אז הדהים את המדורג 5 בתחרות, סיפק הפתעות אדירות מול יריבים עדיפים, והגיע עד לשמינית גמר הטורניר האולימפי בהופעת הבכורה של קשת ישראלי במשחקים.
4 צפייה בגלריה
איתי שני
איתי שני
התעלה על עצמו. איתי שני
(צילום: רויטרס)

קול גלגל: עומר שפירא

רק לפני ארבע שנים שפירא (26) עוד הייתה בסכנת חיים, אחרי שהתמוטטה והתגלה אצלה חור בקיבה, אלא שכפי שגילינו בטוקיו – שפירא עשויה מחומרים של לוחמות. מי שגדלה והתאמנה בכבישים של עוטף עזה הגיעה למרוץ של 137 ק"מ עם תנאי טיפוס מטורפים, ופשוט טרפה את המסלול וגרמה לכולנו להאמין שמדליה בלתי אפשרית נמצאת בהישג יד. רק 4.5 ק"מ לסיום המסלול קבוצת הרדיפה השיגה אותה ודחקה אותה למקום ה־24, אבל אי אפשר שלא התרשם מהאומץ ומהתעוזה שהפגינה.
4 צפייה בגלריה
עומר שפירא
עומר שפירא
עומר שפירא. הצלחה אדירה
(צילום: gettyimages)