ההודעה החגיגית של איגוד הג'ודו בחודש שעבר בישרה כי ברוך שמאילוב הגיע לעסקת טיעון שבמסגרתה יושעה לשבעה חודשים, עד פברואר 2024, על כך שלא דיווח שלוש פעמים על מקום הימצאו לסוכנות הבינלאומית לבדיקות (ITA). אלא עכשיו מתברר כי להסדר הזה יש השלכות חמורות הרבה יותר על הג'ודוקא הבכיר.
איגוד הג'ודו הבינלאומי חשף אתמול (רביעי) פרטים חדשים על העונש של שמאילוב, המציגים תמונה שונה: לפי הודעתו, משך ההשעייה של הג'ודוקא הישראלי היא 14 חודשים, פרט שממנו התעלמו באיגוד. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שההסתבכות הראשונית של שמאילוב בפרשת אי הדיווח התרחשה בדצמבר 2022, ולמעשה בנקודת הזמן הזו נכנסה ההשעייה לתוקף.
2 צפייה בגלריה
ברוך שמאילוב
ברוך שמאילוב
איגוד הג'ודו הבינלאומי חשף פרטים חדשים על העונש של שמאילוב
(צילום: אורן אהרוני)
עם זאת, אחרי ההסתבכות המשיך שמאילוב להשתתף בתחרויות ולצבור נקודות דירוג במרוץ לכרטיס לאולימפיאדת פריז. בחודשים הראשונים של 2023 הוא התחרה בארבע תחרויות - גרנד סלאם ת"א (מקום חמישי), גרנד סלאם אנטליה (מקום חמישי), גרנד סלאם פריז ואליפות העולם בדוחא - עד שביולי האחרון התקבלה הודעת ה-ITA על הכוונה להעמיד אותו לדין, שבעקבותיה חדל מכל פעילות.
לאור הפרסום של איגוד הג'ודו הבינלאומי בדבר מועד כניסת השעייתו של שמאילוב לתוקף, התחרויות שבהן השתתף במהלך 2023 לא ייזקפו לזכותו, ונקודות הדירוג שצבר בהן יימחקו. למזלו, זכייתו בטורניר המאסטרס בירושלים בדצמבר 2022 לא תימחק, מאחר שהתחרות נערכה שישה ימים לפני כניסת העונש לתוקף.
2 צפייה בגלריה
שמאילוב עם המדלייה
שמאילוב עם המדלייה
התחרויות שבהן השתתף במהלך 2023 "נמחקו". שמאילוב
(צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג'ודו)
בנוסף, עד שתסתיים השעייתו הוא יחמיץ שלושה טורנירי גרנד-סלאם (טוקיו, פריז, ת"א) ואת גרנד-פרי ליסבון, וכשיחזור למעגל התחרויות יוכל לצבור נקודות דירוג בארבע תחרויות בלבד, ביניהן אליפות אירופה שתיערך בזאגרב בסוף אפריל. באופן טבעי, הדבר עלול לפגוע בסיכוייו להגיע לאולימפיאדה.
נכון לעכשיו, שמאילוב ירד למקום ה-27 בדירוג העולמי עם 1,295 נקודות, בפיגור של 250 נקודות מטל פליקר (1,546), המדורג במקום ה-25 ומתמודד איתו על הכרטיס היחיד בקטגוריית המשקל עד 66 ק"ג. עם זאת, פליקר נפצע בשבוע שעבר באליפות אירופה בצרפת, ולא ברור מתי יחזור, ולכן שמאילוב עדיין מסוגל לסגור את הפער ולהשיג את הקריטריון לפריז. גם אם יעשה זאת, הוא יגיע לאולימפיאדה עם דירוג נמוך בהשוואה לספורטאי במעמדו, וצפויה לו הגרלה קשה.