הבעיה של הפועל ת"א היא לא בורחה למה. קל להפיל הכל על המאמן, במיוחד מאמן צעיר, במיוחד אם זה מאמן זר. אבל הוא לא אשם בהפסדים האחרונים, גם לא ברביעייה שהיא ספגה מהפועל באר-שבע אתמול.
החיים של הפועל ת"א בליגת העל אלה החיים של כל קבוצה בינונית בליגת העל, היא יכולה לחבר שלושה ניצחונות רצופים, ואז לספור חמישה משחקים בלי ניצחון. הרצף הזה נשמע לא טוב, אבל בתוכו יש תיקו מול מכבי חיפה ואת ההפסד לבאר-שבע, שתי קבוצות עדיפות ממנה בהרבה. ספק גדול מאוד אם מאמן אחר לא היה מפסיד לבאר-שבע, במיוחד אחרי ההרחקה של עומר סניור לפני המחצית. ב-11 מול 11 קשה להפועל ת"א, אז ב-10 מול 11 זה כבר לא כוחות.
2 צפייה בגלריה
בורחה למה
בורחה למה
בורחה למה. הוא לא הבעיה של הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
זאת העונה הראשונה של הבעלים החדשים, וקבוצת מינצברג נפלה על עונה מאתגרת במיוחד שכללה מלחמה שטרפה את כל הקלפים. אם נותנים להנהלה זמן להתאקלם, אז צריך לתת זמן גם למאמן, להפועל ת"א בסך הכל אין מה להפסיד. היא לא במצב רע בטבלה, היא לא מתמודדת על הירידה, היא עוד יכולה להרוויח מאמן לעתיד. אפשר להגיד לזכותו של למה, שאצלו הפועל ת"א מנסה לשחק התקפי גם מול יריבות עדיפות ממנה. זה אמנם לא תמיד מצליח, אבל מאמנים קודמים בהפועל ת"א אפילו לא ניסו לעשות זאת.
אם מסתכלים על שוק המאמנים הישראלי מקרוב, מגלים שאין מציאות. גיא צרפתי מצליח במכבי נתניה, אבל הוא היה בכוכב האדום בלגרד כשהפועל ת"א חיפשה מאמן חדש. מאמן זר לא היה מגיע לפה באמצע המלחמה, אחרי שמייקל ולקאניס עזב. במה מישהו מקרוסלת המאמנים הקבועה של ליגת העל עדיף על בורחה למה? ראינו כמעט את כל השמות האפשריים על הקווים בהפועל ת"א, אף אחד לא שדרג אותה. מי שכן שדרג עשה זאת לזמן קצר, ואח"כ הפועל ת"א חזרה להיות בינונית.
2 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ת"א מאוכזבים
שחקני הפועל ת"א מאוכזבים
שחקני הפועל ת"א. הסגל בינוני
(צילום: עוז מועלם)
מה שהפועל ת"א כן יכולה לעשות זה לחזק את הסגל, וזה כבר לא תלוי במאמן. אם היו לבורחה למה עוד כלים, אז אולי היה אפשר לבוא אליו בטענות על התוצאות - ולצפות ממנו לנצח בכל משחק. כרגע הציפיות ממנו פשוט לא ריאליות.

ירדן שועה חייב להיות בנבחרת ישראל

ירדן שועה הוא השחקן הכי טוב בליגה כרגע. תשעה שערים ושבעה בישולים (שלושה אתמול מול הפועל חדרה) זה מאזן פשוט מדהים. אם לבית"ר היה בחוד את פרנצדי פיירו או ערן זהבי, המאזן של שועה היה הרבה יותר טוב. אין בישראל מוסר ברמתו, אין אפילו מישהו שמתקרב אליו ביכולת הזו.
אין בכלל ספק שיש לו מקום בנבחרת ישראל לקראת המשחק מול איסלנד בסוף חודש מרץ. נכון שיש בעיות עם הזימון בגלל השירות הצבאי, אבל בארץ הקומבינות הכל אפשרי. כשמאמן הנבחרת רוצה מישהו, תמיד מוצאים עבורו את הפיתרון. גם לירדן שועה ימצאו.