המשלחת הישראלית בטוקיו מצפה לאחד הימים המסקרנים עד כה במשחקים האולימפיים, כאשר אנסטסיה גורבנקו תשחה בגמר האולימפי ב-100 מטרים גב ותנסה לעלות לגמר נוסף גם ב-200 מטר מעורב אישי. בנוסף, למזרן הג'ודו יעלה שגיא מוקי, שנחשב כמובן לאחד המועמדים הבולטים למדליה כחול-לבן.
טוקיו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
שווה לא לפספס גם את גמר הקרב-רב הקבוצתי לנשים בהתעמלות מכשירים עם אפשרות למדליית זהב ראשונה (וכנראה לא אחרונה) לסימון ביילס. גם טורניר הטניס מתקדם ונאומי אוסקה תנסה להעפיל לסיבוב הבא.
6 צפייה בגלריה
שגיא מוקי ואנסטסיה גורבנקו
שגיא מוקי ואנסטסיה גורבנקו
המאני-טיים שלהם. שגיא מוקי ואנסטסיה גורבנקו
(צילום: גטי אימג'ס, אורן אהרוני)

אנסטסיה גורבנקו (שחייה), 4:51

איזה בוקר נפלא סידרה לנו השחיינית המצוינת בת ה-17. גורבנקו תשחה במסלול מספר 8 בגמר ל-100 מטר גב ותנסה להפתיע. בכל מקרה היא תעשה היסטוריה כשתהפוך לישראלית הראשונה אי פעם בגמר אולימפי והשלישית בסך הכל אחרי איתן אורבך (2000) ויעקב טומרקין (2012).
ההישג שלה מרשים עוד יותר מכיוון שכלל לא מדובר במשחה החזק ביותר שלה. ילדת הפלא מתמחה ב-200 מטר מעורב אישי שחצי הגמר שלו מחכה לה קצת יותר משעה לאחר הגמר.
6 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
(צילום: AFP)

שגיא מוקי, גילי שריר, סעיד מולאי (ג'ודו), 5:00

את שגיא מוקי איך צורך להציג. מדובר באחד הספורטאים האהובים בישראל – וכזה שסומן כמועמד בכיר למדליה כחול-לבן. ב-2019 בעיר טוקיו הפך לאלוף העולם במשקל עד 81 קילוגרם ומחר כולנו מקווים שבירת יפן תאיר לו פנים פעם נוספת. מוקי יחל את דרכו בסיבוב השני, שם יחכה לו אדוארדו סנטוס הברזילאי. מדובר ביריב מאתגר, בטח ביחס לקרב הראשון.
אם יצליח לעבור את סנטוס, יחכה לו המנצח בקרב בין אנרי אגוטידזה מפורטוגל (פייבוריט ברור) לשמיל בורצ'שווילי האוסטרי. בחצי הגמר אם וכאשר, הוא עשוי לפגוש בפעם הראשונה בקריירה את סעיד מולאי, שברח מאיראן ומייצג כיום את מונגוליה.
6 צפייה בגלריה
שגיא מוקי
שגיא מוקי
שגיא מוקי. בהצלחה
(צילום: אורן אהרוני)
מוקי התאושש מפציעות וחווה שנה בינונית עד כה. יהיה מעניין לראות באיזה כושר הוא מגיע לתחרות. לפני חמש שנים בריו הוא הפסיד בקרב על מדליית הארד.
אצל הנשים, גילי שריר בת ה-21 תערוך הופעת בכורה במשחקים האולימפיים. הג'ודוקא שמתחרה במשקל עד 63 קילוגרם תתמודד בסיבוב הראשון מול קטרינה הייקר האוסטרלית. אם תצליח להתקרב למדליה יהיה מדובר כמובן בהפתעה גדולה.
6 צפייה בגלריה
סעיד מולאי
סעיד מולאי
סעיד מולאי. גם הוא מתחרה מחר
(צילום: אורן אהרוני)

טניס, החל מ-5:00

המשחק שיפתח את הסשן היומי יפגיש את סטפנוס ציציפאס היווני (המדינה שלו עדיין ללא מדליות) ופרנסס טיפואה האמריקני (המדינה שלו דווקא מסודרת יפה). בהמשך תעלה לשחק גם מדליקת הלפיד האולימפי, נאומי אוסקה, שתפגוש בסיבוב השלישי את מרקטה וונדרוסובה הצ'כית. נציג מקומי נוסף שחולם ללכת עד הסוף הוא קיי נישיקורי, שישחק נגד גירון מרקוס הבריטי.
6 צפייה בגלריה
נאומי אוסקה
נאומי אוסקה
נאומי אוסקה
(צילום: גטי אימג'ס)

אנסטסיה גורבנקו (שחייה), 6:05

תשומת הלב הישראלית תופנה למסלול מספר 6 במקצה השני של חצי גמר 200 מטר מעורב אישי. מדובר כאמור במשחה החזק ביותר של גורבנקו - ולא סתם. רק בחודש מאי היא הוכתרה כאלופת אירופה והקדימה באותו גמר בבודפשט גם את קטניקה הוסו. גורבנקו תשוב לבריכה כאמור קצת יותר משעה אחרי הגמר ב-100 מטר גב ויהיה מעניין לראות כיצד תחלק את הכוחות.

שי קקון (שייט, לייזר רדיאל), 6:05

הערה: כלל לא בטוח ששני השיוטים (החמישי והשישי) המתוכננים יצאו לדרך, שכן בטוקיו צפוי מזג אוויר סוער במיוחד. בכל מקרה, בתום ארבעה שיוטים, קקון מדורג במקום ה-31 הכללי. היא סיימה את שני השיוטים האחרונים שלה במקומות ה-38 וה-18.
6 צפייה בגלריה
שי קקון
שי קקון
שי קקון
(צילום: איגוד השייט)

מירון חירותי, רון פולונסקי ונבחרת ישראל (שחייה), 13:00

מירון חירותי יתחרה במוקדמות 100 מטר חופשי (13:02). רון פולונסקי יקפוץ אחריו למים (13:35) במוקדמות 200 מטר חזה. את היום הישראלי תסגור נבחרת השליחים לגברים ב-200X4 (13:54). הרביעייה הישראלית כוללת את דניס לוקטב, תומר פרנקל, דניאל נמיר וגל כהן גרומי.

נבחרת ארה"ב בהתעמלות מכשירים, 13:45

גמר תחרות הקרב-רב הקבוצתית לנשים הוא לפחות על הנייר האירוע הגדול של היום, אם נניח לרגע בצד את הזווית הישראלית. מי שתחפש מדליית זהב ראשונה היא כמובן סימון ביילס יחד עם חברותיה לנבחרת ארצות הברית. מלבד האמריקאיות ישתתפו בגמר גם רוסיה, סין, צרפת, בלגיה בריטניה, איטליה והמארחת יפן.