המצב הביטחוני הקשה והמלחמה בעזה משפיעים כמובן על הספורט הישראלי, ובארץ וברחבי העולם מגיבים לדיווחים. גם היום (ראשון) ynet מביא לכם את כל העדכונים השוטפים בעקבות האירועים האחרונים.
19:30: חוויה מוזרה חווה הערב הקשר הישראלי של איסטנבול בשאקשהיר, עדן קארצב. בפתיחת המשחק בליגה הטורקית נגד סמסונספור, עלו שתי הקבוצות כשהן נושאות שלט תמיכה בעזה ונגד "הדיכוי" הישראלי. קארצב, פתח את המשחק על הספסל, ושולב החל מהדקה ה-75 (0:0 בסיום).
16:45: אחרי שעוררו סערה כשהניפו דגלי פלסטין ושלטים מתריסים ביום בו חמאס טבח באלפי ישראלים, אוהדי סלטיק המשיכו בשלהם והניפו דגלי פלסטין גם במשחק הליגה היום מול הארטס (בו ניצחה סלטיק 0:2). ביום רביעי סלטיק תשחק בבית מול אתלטיקו מדריד במסגרת ליגת האלופות, ואוהדי הקבוצה כבר הודיעו שהם מתכננים מפגן תמיכה בפלסטינים.
12:14: ישראל מקבלת תמיכה מצד לא מעט גורמים. הכדורגל האנגלי הוא לא אחד מהם - כשבין היתר הפרמייר-ליג ורוב קבוצותיה שמרו על שתיקה במשך לא מעט זמן ואז פרסמו הודעות ניטרליות. היום צץ לו סיפור תמוה חדש - הפעם מכיוון משחק הפנטזי הפופולרי של הפרמייר-ליג.
משתמש ישראלי ששם קבוצתו היה "ישראל1948" קיבל הוראה לשנות את השם מכיוון שהוא פוגעני. מנגד, יש לא מעט קבוצות שהשם שלהן הוא "תשוחרר פלסטין", כולל של המשתמשים שנמצאים במקומות הראשון והרביעי בעולם. יש לציין שקיימים מעל 25,400 משתמשים מישראל בפנטזי.
9:00: גארי קספרוב, מגדולי השחמטאים בכל הזמנים, הביע תמיכה בישראל. "זה בסדר לקוות שחמאס "לא מייצג פלסטינים", כפי שאבו מאזן אומר", כתב הרוסי. "אבל אז למה הוא מסרב לגנות את מתקפת חמאס? כי הוא יודע שזה לא יהיה פופולרי בקרב תומכיו... ארגון טרור המוקדש להשמדת ישראל אחראי באופן רשמי על עזה. זה מה שאנשי פתרון "הפסקת האש" תמיד לא מצליחים לטפל בו. התשובה שלהם היא להפסיק את ההתקפה של ישראל ולהמתין עד שהחמאס יתקוף שוב.
7:30: מארק ליונס, שזכה באליפות עם מכבי ראשון לציון ושיחק גם בעירוני נהריה, הפועל ת"א ואליצור אשקלון, עטה סביב צווארו צעיף פלסטין אחרי זכייה של אל אהלי המצרית בתואר אמש.
00:30: לוחם ה-MMA הרוסי איסלם מחאצ'ב שמר הלילה על תואר שלו באליפות ה-UFC 294 במשקל כבד כשגבר על אלכסנדר וולקנובסקי בנוקאאוט בסיבוב הראשון. כפי שכבר עשה בעבר, את הזכייה הוא חגג עם דגל פלסטין. "האנשים בעזה לא עשו כלום, הישראלים לא הורגים טרוריסטים, אלא נשים וילדים", אמר לאחר מכן במסיבת העיתונאים.
פורסם לראשונה: 13:31, 22.10.23